• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis

Nä, vårt tredje Men det känns lika spännande nu som för 7 år sedan med den första

Längtan88 skrev 2014-02-14 23:13:21 följande:
    Grattis :D:D Är det första barnet?:)

• mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-02-15 10:09:28 följande:

Åh mitthemligajag, tack för påminnelsen! Hade ju glömt bort salta pinnar, de funkade för mig förra graviditeten. Vågar knappt kliva upp på morgonen, vill inte börja dagen med en kräka...

Åh någon mer som hittat på de ;) såg en förpackning i skåpet igår och tänkte, de borde nog fungera;) men jag ligger fortfarande och vågar tametusan inte kliva upp
  • mitthemligajag
    Makaronipuss1 skrev 2014-02-14 22:39:35 följande:

Vilken gravidapp använder ni? 

Gravidapp och pampers, pampers är helt magisk, den visar jätte häftiga bilder och så kan man lyssna på hjärtljud och massa saker
  • Singoalla78
    sowe81 skrev 2014-02-14 22:01:56 följande:
    Åh va härligt. Det ger hopp till mig som har rosa flytningar idag. Hoppas samma för mig. Men är bara i 5+0 så ingen idé o åka in.
    Hur pass mkt "blod" kom det för dig?
    ja aså det var bara en droppe typ i blandad flytning, men hon förklarade det med att nu bildas det massor med nya blodkärl på livmodertappen å dom kan brista lite, ja jag e så lättad då jag fick ett mf i nov ..
  • Singoalla78
    Längtan88 skrev 2014-02-14 22:22:00 följande:

Oh Underbart juuuuu!! :D
    hehe tack {#emotions_dlg.flower} jag e så lycklig å lättad :)
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-02-14 23:14:33 följande:

ÅÅÅhhh titta på lilla bönan!! tänk, om 9 månader är det en liten bebis!! <3

hehehe, jaa tårar sprutade på både mig å min fästman, ja exakt, man ser ett litet knytte, å hon sa det att när hjärtat slår så fint så är risken för mf mkt liten :) Nu hoppas jag bara att d närmsta veckorna ska rusa iväg ;)
  • Singoalla78
    mjn84 skrev 2014-02-15 09:03:40 följande:
    Häftigt. Så det svarta är livmodern? Tänk vad häftigt att man redan kan se att det finns liv i magen! :)
    hehe japp det runt om fostersäcken är det mörka livmodern :) hehe vi blev båda 2 och läkaren förvånade över ett så starkt litet hjärta :)
    mitthemligajag skrev 2014-02-15 09:31:01 följande:
    Singoalla! Åh vad roligt för dig!!!!!! Hoppas vi får se lila på måndag :)

Hittils bästa äta-i-sängen-innan-jag-klivit-upp är salta pinnar! De är helt perfekt, ingen spya än så länge ;)
    Åhh tack, nu blir jag alldeles känslosam här, hehe ja jag hoppas ni får se på mån, det är en oerhörd lättnad :) inga spyor här, fast jag försökt ett par gng , typ ulkat mig....misstänker med det att det är en flicka ;) Det spelar ju ingen roll men jag har läst att när det blir mkt kvinnliha könshormoner så mår man illa, med min dotter kräktes jag som attan i 3 månader, inte en enda gng med min son ;)
  • mitthemligajag

Sowe81! Har har har Bruna flytningar ända sedan förra fredagen, igår slutade dom! Men på gyn akuten såg dom inget pågående mf iaf! De är nog vanligare än man trotts tror att de är en ren skräck :/

• Yarrow
    Singoalla78 skrev 2014-02-15 11:15:32 följande:
    hehehe, jaa tårar sprutade på både mig å min fästman, ja exakt, man ser ett litet knytte, å hon sa det att när hjärtat slår så fint så är risken för mf mkt liten :) Nu hoppas jag bara att d närmsta veckorna ska rusa iväg ;)

Ja, det ska vara lika säkert som vecka 12 ;) Nästan alla missfall som sker innan vecka 12 är för att hjärtat aldrig böjade slå och kroppen stöter ut fostret.

Svar på tråden BF Oktober 2014