• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • grossess
    MIKD skrev 2014-02-15 15:41:40 följande:
    Hej!
    Har idag gjort ett gravtest med pregcheck! Fick detta resultat, vad säger ni?
    Hade senaste mens första dag 13/1, vilket då skulle innebära att jag snart är i v.5?
    Eller är det ett spökstreck?

Det där ser sjukt positivt ut ;) Räkna ut här: www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php&year=2014&month=01&day=08&cyclediff=12&luteal=0&calculate=1
  • Sicilien
    Hej! Har idag gjort ett gravtest med pregcheck! Fick detta resultat, vad säger ni? Hade senaste mens första dag 13/1, vilket då skulle innebära att jag snart är i v.5? Eller är det ett spökstreck?

Grattis till graviditeten! Visst är det där ett riktigt streck?!
  • MIKD
    Sicilien skrev 2014-02-15 15:51:26 följande:

Grattis till graviditeten! Visst är det där ett riktigt streck?!
    Supertack!! Om jag nu vågar tro det :D
  • mitthemligajag

Hej!
    Har idag gjort ett gravtest med pregcheck! Fick detta resultat, vad säger ni?
    Hade senaste mens första dag 13/1, vilket då skulle innebära att jag snart är i v.5?
    Eller är det ett spökstreck?

Grattis! Absolut är de ett streck :)
  • mitthemligajag
    choklaa skrev 2014-02-15 12:27:27 följande:

Undrar har ni några graviditets symtom?

Själv molande lite värk i magen, lite ömma bröst tror dock de har med att jag slutade amma sonen lika snabbt som jag fick reda på att jag var gravid. Och kanske ytte Putte lite illamående.

Har massor, väldigt ont i bröstvårtorna, brösten har blivit större och fått massa ådror! Sover så extremt mycket! Spyr på mornarna, mår illa fram till typ 15 och ända fram till jag ska lägga mig för då spyr jag igen... Ett helt galet luktsinne, gått från bruna flytningar till vita tjocka och har lite små mensvärk! Ja så ser mina riktigt jobbig dagar ut, hoppas jag för ut ngt gott av detta om 9 mån;)
  • grossess
    choklaa skrev 2014-02-15 12:27:27 följande:
    Undrar har ni några graviditets symtom?

Själv molande lite värk i magen, lite ömma bröst tror dock de har med att jag slutade amma sonen lika snabbt som jag fick reda på att jag var gravid. Och kanske ytte Putte lite illamående.
    igår på kvällen efter att jag plussat fick jag under några timmar ett tjugotal kraftiga stickningar typ i blygdbenet på ena sidan, så att jag ryckte till och sa aj ibland, och så lite lite molvärk. Brösten har varit ömma sen ägglossning, men är mindre ömma nu än för några dagar sen. Förstoppad. Tror jag dricker normalt men kissar inte så många gånger som jag brukar. Känns lite smått med korta hugg då och då idag.
  • majamys

BRA att någon annan också är förstoppad, så kan jag också se det som ett symptom och inte bara något som är sjukt irriterande ;)

• mitthemligajag
    majamys skrev 2014-02-15 18:48:41 följande:

BRA att någon annan också är förstoppad, så kan jag också se det som ett symptom och inte bara något som är sjukt irriterande ;)

De är jag med ;)
  • Evendela

Grattis MIKD! Då har vi exakt samma datum! Hade också sista mens 13 jan Glad första barnet för mig :) har du barn sen innan?

Svar på tråden BF Oktober 2014