• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-02-15 11:48:13 följande:

Ja, det ska vara lika säkert som vecka 12 ;) Nästan alla missfall som sker innan vecka 12 är för att hjärtat aldrig böjade slå och kroppen stöter ut fostret.

hehe ja det var så hon sa igår :) 

Å nu märker jag av ett symptom som e klassiskt, jag e förstoppad....dags å tugga krossade linfrö :)
  • choklaa

Undrar har ni några graviditets symtom?

Själv molande lite värk i magen, lite ömma bröst tror dock de har med att jag slutade amma sonen lika snabbt som jag fick reda på att jag var gravid. Och kanske ytte Putte lite illamående.

• Tamara

Hehe singoalla78, jag har 3 pojkar och har mått apdåligt och spytt massor med alla 3, värre för varje gång och längre för varje gång med. Denna gången får jag väl vara glad om jag slutar kräkas innan förlossningen Men det är det värt!

• Singoalla78
    choklaa skrev 2014-02-15 12:27:27 följande:
    Undrar har ni några graviditets symtom?

Själv molande lite värk i magen, lite ömma bröst tror dock de har med att jag slutade amma sonen lika snabbt som jag fick reda på att jag var gravid. Och kanske ytte Putte lite illamående.
    Mja molvärk här åxå=växtvärk :) Lite ömma bröst fr å till, illamående...aså det kan komma en liten släng men då mest på natten märkligt nog ..
  • sowe81
    Singoalla78 skrev 2014-02-15 11:11:23 följande:
    ja aså det var bara en droppe typ i blandad flytning, men hon förklarade det med att nu bildas det massor med nya blodkärl på livmodertappen å dom kan brista lite, ja jag e så lättad då jag fick ett mf i nov ..
    Hoppas det är samma för mig. Hade strimmor o flytningarna igår, imorse var det lite brunt. Så inget nytt idag. Hade ett ma i v11 i oktober så jag är ju sjukt orolig.

Jätteskönt att få den förklaringen, ger lite hopp.

Härligt att det såg bra ut för dig!
  • sowe81
    mitthemligajag skrev 2014-02-15 11:28:38 följande:

Sowe81! Har har har Bruna flytningar ända sedan förra fredagen, igår slutade dom! Men på gyn akuten såg dom inget pågående mf iaf! De är nog vanligare än man trotts tror att de är en ren skräck :/

Åh ännu en med glädjande besked. Skönt att höra. Inget mer än brunt i morse så nu hoppas jag på inget mer!
  • Tingelling

På torsdag ska jag på Vul :) Jag hoppas på en bebis där inne. Har så mycket tvillingar i släkten.. 

• Singoalla78
    Tamara skrev 2014-02-15 12:30:44 följande:
    Hehe singoalla78, jag har 3 pojkar och har mått apdåligt och spytt massor med alla 3, värre för varje gång och längre för varje gång med. Denna gången får jag väl vara glad om jag slutar kräkas innan förlossningen Men det är det värt!
    haha oj, jag mådde som en prinsessa när jag väntade min son, hade inga symptom alls typ, men med dottern kräktes jag varje dag heeela tiden i 3 månader, men absolut så är det värt det :)
  • MissLis
    Singoalla78 skrev 2014-02-15 11:15:32 följande:
    hehehe, jaa tårar sprutade på både mig å min fästman, ja exakt, man ser ett litet knytte, å hon sa det att när hjärtat slår så fint så är risken för mf mkt liten :) Nu hoppas jag bara att d närmsta veckorna ska rusa iväg ;)

Förra gången jag var gravid fick jag också ett tidigt vaginalt UL och det var otroligt häftigt! Att den lilla pricken hade ett pickande hjärta som slog starkt. Det glömmer jag aldrig Jätteroligt för er!
  • MIKD

Hej!
    Har idag gjort ett gravtest med pregcheck! Fick detta resultat, vad säger ni?
    Hade senaste mens första dag 13/1, vilket då skulle innebära att jag snart är i v.5?
    Eller är det ett spökstreck?

Svar på tråden BF Oktober 2014