tasirvio skrev 2014-02-13 17:04:01 följande:
Det är ALLTID nyttigt att börja träna! Det handlar bara om att börja långsamt och lugnt om man är gravid. Man kan börja med små saker som att promenera, ta trappor istället för hiss, parkera lite längre bort eller cykla/gå istället för att ta bil. Allt det här är visserligen sådant som sällan lockar.. Jag tycker att det bästa sätter är att hitta en motionsform man tycker om och sedan börja försiktigt. Simning är också rätt skonsamt på kroppen, men mycket bra träning! Hittar man sin nisch nu är det också lättare att fortsätta med det efter att barnet kommit, tror jag..
Jo du har ju rätt. Det var väl mer ett försök till ursäkt i förväg. Jag borde ju verkligen ta tag i det och börja träna lite i alla fall.
Angående när man ska berätta så gjorde vi det tidigt med förra barnet, efter någon vecka för familjen och runt v 8-9 för vänner. Dels är det för att jag har svårt att behålla hemligheter, men också för att vi kände att om vi fick missfall kunde det vada skönare om folk visste, så de förstod att vi var ledsna. Det är förstås olika hur det känns för olika personer, men för oss kändes det bättre så här.
Den här gången berättar jag det ännu tidigare på mitt jobb, och det beror på att jag jobbar som ombudsman för vänsterpartiet. Det är ganska så superviktigt att veta om jag kanske kommer att kunna jobba mindre fram till 19 september i år :)
Vi är dessutom bara tre på mitt jobb så en person spelar stor roll, och eftersom mina chefer (det är ordföranden och distriktsstyrelsen) inte jobbar som chefer utan gör det på fritiden så brukar anställningsprocesser och sånt ta lång tid, så då är det bra att förvarna i rejält god tid.