• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Nicka

De hoppas jag oxå Mallan82 :) troligtvis omslag till helgen och sen FET runt helgen därefter :) :) bara hoppas att allt ser ok ut!!

• Moolie
    BinniBoo skrev 2014-09-29 19:50:58 följande:

Nån som vet vad det kostar att göra ett återinförande på sahlgrenska? Har gjort ivf där en gång (landstinget bekostade) och det tog sig direkt men har 2 st kvar i frysen och funderar på vad det kostar sen när vi vill ha ett syskon till bebis.. är inte aktuellt nu på nåt år men vill ha en uppfattning om priset bara :-P

Nordic tar ut 11 000kr. :)
  • Nicka

Nu väntar jag på att få komma in, lite nervös , hoppas hoppas!!

• knaestoot

Sindyrella1983: hur gick äggplocket?? Hoppas på många ägg!

Nicka: håller tummarna för att allt ser bra ut!

• Sindyrella1983

Jag fick 10 ägg så det är jag nöjd med. Planerad återföring på lördag. Men jag har vätska i livmodern och om den är kvar på lördag så blir det ingen återföring då måste dom frysa allt. Så det oroar mig, och jag hade så gärna hjälpt kroppen att få bort den, men jag vet inte hur.

• Nicka

Allt ser ut precis som de ska så på fredag startar jag med ägglossningsstickorna :)

Sindyrella1983: vilken bra skörd, är alla befruktade? Hoppas att vätskan försvinner tills dess!

• Moolie
    Sindyrella1983 skrev 2014-09-30 11:05:53 följande:

Vet inte om alla är befruktade, kanske ska ringa och fråga

De vet inte det ännu. :) Du får nog vänta tills imorgon.
  • knaestoot

Sindyrella1983: ååh vad tråkigt med vätskan! Ta det SUPERLUGNT nu ett par dagar!
    Det gjorde inte jag efteråt, och fick vätska i hela magen och måste ta sprutor mot blodpropp i en månad.. Så ta det riktigt lugnt!
    Men vad roligt att det blev så många ägg!! :)

• tintinigbg

Sorry att jag inte har varit inne och skrivit innan. Har mått så dåligt och varit ledsen över att det inte lyckades detta försök. Sen har jag haft problem med min överstimulering. Trodde jag klarat mej men icke.

Var inställd på att det inte skulle lyckas denna gång men så klart så hoppades man. Har varit några jobbiga dagar.
    Så ska träffa psykologen på mottagningen nästa vecka.

Om allt går som det ska blir det FET v 46.

Fick min blödning i söndags eftermiddag men den var slut i morse. Är det normalt? Trodde jag skulle blöda mycket mer än vanligt

Svar på tråden IVF under 2014