• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Speck

Alltså på att du skulle vara gravid :) Lite klumpigt formulerat.

• maka011

Går fortfarande och väntar på att få komma till ivf klinik. Väntan gör mig galen. Är liksom på den nivån att jag stör mig på gravidmagar. Tänker: "Varför ska hon få barn istället för mig?" "Det kan inte komma nån bra avkomma från dem inte" mm mm och jag skäms!
    Jag vet ingenting om deras historia. Kanske är de en av alla de öden jag läst om här?
    Men avundsjukan är ett fult monster..

Önskar bara att vi kunde få ett datum så vi har något fast att längta till. Det är ovissheten som tär..

• MiWe
    tintinigbg skrev 2014-09-23 21:30:30 följande:

Jag är trött hög temp ömma mörka bröst illamående

Det kan ju tyvärr bara progesteronet lika gärna. Testa, men tänk på det Speck skrev, skulle det vara neg så är det inte kört!
  • Lokattis

Idag är jag på RD 6 och nu börjar det dra ihop sig. På förra ET (där det inte fäste) så kom mensen på RD9 så efter helgen lär jag veta hur det ligger till. På sätt och vis känns det skönt med lutinus, för då är det liksom ingen idé att analysera symtom hit och dit, allt kan bero på lutinusen. Men visst börjar jag bli nervös... Är dessutom förkyld, blä...

• knaestoot

Lokattis och Tintinigbg, jag håller tummarna så hårt för er! Och alla andra härliga här inne också!

Här hemma är det motgång efter motgång... Vätskan i buken är iaf på väg bort och äggstockarna är nu bara dubbel vanlig storlek.. Blodförtunnande-sprutorna rullar på, de gör skitont och magen är helt blå! Jag menar, nu är man ju ändå hyfsat härdad med sprutorna...

Däremot sa vår läkare när vi var på kontroll att precis när vi förhoppningsvis får göra insättning (om kroppen hämtar sig), så ska hon på semester! Så hon ville skjuta upp det!
    Får dom göra så?? Våra liv ska väl inte bli beroende på när hon väljer att lägga semester?!! Blev skitlessen, och krävde en ersättnings-läkare, så hon skulle kolla på det... Blir så arg! Det här är hela våra vardag, och de bara viftar bort det gång på gång...

• Speck

Tintin o Lokattis håller tummarna för er :)

Knaestoot: Gud va besynnerligt, på vår klinik är vi aldrig garanterade att träffa "vår" läkare eller en o samma barnmorska, utan det varierar. Bra att du börjar må bättre!

Svar på tråden IVF under 2014