• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Lokattis

Nu är ÄP avklarat. Allt gick bra, och vi fick ut 7 ägg. ET blir på torsdag om allt går som det ska.

tintinigbg: hur många dagar var embryot när det sattes in? Om det var ett 5-dagars så fäster det inom 1-2 dygn efter ET. Är det 2- eller 3-dagars så dröjer det lite längre.

• tintinigbg

Det var ett 2 dagars. Kan det varit så att det fäste då? Har känts som det drar nere i magen och sticker till idag. Men kanske bara inbillar mej

• Lokattis
    Tabellen här nedanför kommer från www.nyufertilitycenter.org Där kan man läsa vad som händer efter ET, eller FET. Men sedan verkar det vara lite individuellt hur tidigt man kan testa, det finns de som testar positivt väldigt tidigt och andra som måste vänta lite längre.

3-Day Transfer

Days Past
    Transfer (DPT)

Embryo Development

One

The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula

Two

The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst

Three

The blastocyst begins to hatch out of its shell 

Four

The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Five

The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation 

Six

Implantation continues

Seven

Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop 

Eight

Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream 

Nine

Fetal development continues and hCG continues to be secreted 

Ten

Eleven

Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy 

5-Day Transfer

Days Past
    Transfer (DPT)

Embryo Development

One

The blastocyst begins to hatch out of its shell

Two

The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Three

The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Four

Implantation continues

Five

Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Six

Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Seven

Eight

Nine

Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy
  • Kevinsmamma01

Hej alla????

Hoppar in nu trots att jag följt med i tråden ett tag. Jag har en son sedan tidigare, men nuvarande sambon har inga spermier. Vi har tidigare gjort 2 donatorinseminationer men avbröt det tredje försöket på grund av för många äggblåsor. Det bestämdes att vi skulle gå på ivf efter sommaren. Gjorde äggplock idag efter att ha kört långa protokollet på Sahlgrenska. Vet inte riktigt vad jag ska känna men i fredags sa läkarna på vul att det var minst åtta äggblåsor (har bara en äggstock då jag opererat bort det andra 2008 pga äggstockscancer) och efter äggplocket så hittade de bara ett ägg?!?! Känner mig helt knäckt, sannolikheten att ägget befruktas och går att sätta in på onsdag är ju i princip obefintlig???? vad fan gör man nu....

• Mallan82
    Kevinsmamma01 skrev 2014-09-15 20:01:58 följande:

Hej alla????

Hoppar in nu trots att jag följt med i tråden ett tag. Jag har en son sedan tidigare, men nuvarande sambon har inga spermier. Vi har tidigare gjort 2 donatorinseminationer men avbröt det tredje försöket på grund av för många äggblåsor. Det bestämdes att vi skulle gå på ivf efter sommaren. Gjorde äggplock idag efter att ha kört långa protokollet på Sahlgrenska. Vet inte riktigt vad jag ska känna men i fredags sa läkarna på vul att det var minst åtta äggblåsor (har bara en äggstock då jag opererat bort det andra 2008 pga äggstockscancer) och efter äggplocket så hittade de bara ett ägg?!?! Känner mig helt knäckt, sannolikheten att ägget befruktas och går att sätta in på onsdag är ju i princip obefintlig???? vad fan gör man nu....

Hej!

Förstår att det känns jobbigt. Det är väl bara vänta nu och hoppas på det bästa. Skulle det inte fungera kanske det kan bli ett nytt försök men någon annan medicin. Jag fick själv flera ägg sist, men bara ett av de 4 befruktade blev bra. Tyvärr fäste det inte, men nu kör jag igen med andra mediciner och hoppas det är där skon klämmer. 

Önskar dig lycka till och hoppas ditt ägg är ett guldägg!
  • knaestoot

Lycka till Sindyrella1983!!

Kevinsmamma01: håller tummarna för att det är ett riktigt guldägg ni har fått!

En liten uppdatering om oss; 4 ägg fick vi tillslut till frysen, känns bra!
    Tyvärr är jag kraftigt överstimulerad, äggstockarna var 10cm vardera idag plus att jag hade lite vätska i buken.. Så det blir en extrakontroll nästa vecka igen, och att ta det lite lugnare på jobbet... Och min gynekolog tror att det kommer dröja fler veckor än de trott tidigare, innan det blir insättning - denna jävla väntan! Men vad är väl ett par veckor när man väntat på bebis sedan -09...

• Mallan82
    knaestoot skrev 2014-09-16 19:41:34 följande:

Lycka till Sindyrella1983!!

Kevinsmamma01: håller tummarna för att det är ett riktigt guldägg ni har fått!

En liten uppdatering om oss; 4 ägg fick vi tillslut till frysen, känns bra!
    Tyvärr är jag kraftigt överstimulerad, äggstockarna var 10cm vardera idag plus att jag hade lite vätska i buken.. Så det blir en extrakontroll nästa vecka igen, och att ta det lite lugnare på jobbet... Och min gynekolog tror att det kommer dröja fler veckor än de trott tidigare, innan det blir insättning - denna jävla väntan! Men vad är väl ett par veckor när man väntat på bebis sedan -09...

Grattis till frysäggen Hoppas du blir bättre snart. Väntan är drygt, men som du säger- vad gör det i stora hela när vi väl får våra barn? Heja alla oss!
Svar på tråden IVF under 2014