• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sindyrella1983

Min klinik hörde av sig idag, 7 av 10 är befruktade och ser fina ut. Solig Så nu är ET planerat på lördag förmiddag. Allt hänger dock på om jag har vätska kvar i livmodern eller ej. Håller så mycket tummar jag kan för att den är borta till dess!!

• Lokattis
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-02 12:55:14 följande:

Min klinik hörde av sig idag, 7 av 10 är befruktade och ser fina ut. Solig Så nu är ET planerat på lördag förmiddag. Allt hänger dock på om jag har vätska kvar i livmodern eller ej. Håller så mycket tummar jag kan för att den är borta till dess!!

Håller tummarna jag med! Grattis till bra resultat så långt!
  • maka011

Nu börjar det hända lite. Ska till gyn och ta de sista blodproverna imorgon och lämna in hälsodeklarationen.

Hur länge behövde ni vänta innan ni fick börja?

• Moolie
    maka011 skrev 2014-10-05 19:51:30 följande:

Nu börjar det hända lite. Ska till gyn och ta de sista blodproverna imorgon och lämna in hälsodeklarationen.

Hur länge behövde ni vänta innan ni fick börja?

Privat klinik, en vecka men vi valde att skjuta upp det till efter jul/nyår. Nu efter sommaren, åkte ner på ultraljud, fick order om hormonstickor och skulle ringa när det blev utslag = en månad väntan då jag precis haft ägglossning när jag gjorde mitt VUL. :)
  • Sindyrella1983

·         Måste bara berätta en skum sak...
    Min mans barn har fått syskon nyss i den andra familjen och igår klappade den yngste mig på magen. Jag frågade varför och han svarade att jag är så van vid bebismage från mamma. Jag sa då att: Men jag har ju ingen bebis i magen, Jo svarade han, nä sa jag, jo svarade han igen.....

Eftersom jag igår var på RD1 och barnen inte vet något så kändes det lite skumt eftersom han aldrig har sagt något sådant eller frågat om vi ska ha barn... Berättade för min man som sa att han kanske är synsk!

Men OJ vad jag hoppas att han har rätt!!! Hjärta

• Speck

Sindyrella: haha hoppas han har rätt!

Ego:kontaktade kliniken idag och frågade om status på odling av embryon. En hade slutat dela sig men en är i frysen! Skönt att iaf ha nåt där! Men nu hoppas jag på den som är i magen! RD 5 idag.

• Nicka

Syndirella1983: hihi hoppas lillkillen är synsk!

Speck: lycka till!

Här väntar vi på ägglossnings omslag,imon hoppas jag o troligen då de sista två varit på dag 16.

Svar på tråden IVF under 2014