• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Speck

Fick svar att det kan finnas lite extra så jag skulle ta 175 till! Tack o lov för jourtelefon!

• Nicka

Grattis primolut :) och grattis och lycka till Lokattis :) här går vi och väntar på mens,hur lång tid efter missfall har ni fått vänta?

• knaestoot

Nicka: för mig tog det som en vanlig menscykel, 4 veckor typ... Men det är ju massa hormoner som ska ställa om sig..

• knaestoot

Då ska man tydligen behöva ta en spruta varje dag i 4 veckor för att försöka undvika blodpropp... Känns trist då jag äntligen börjat må bättre trots gigantiska äggstockar och vätska i buken... Så ingenting lär ju hända på 4 veckor så definitivt.... :(

Tröstköpte en stor godispåse på Ica innan, som jag ska ha ikväll när jag tycker synd om oss... Framförallt min sambo, som bara står vid sidan om allt och inte kan göra nånting.. Den smärtan är nog värre än den jag känner fysiskt...

• Nicka

De har gått fyra veckor nu,och har i några dagar kännt nånting i "tjejmagen" så förhoppningsvis är de nått på G

• Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-19 13:06:04 följande:

Då ska man tydligen behöva ta en spruta varje dag i 4 veckor för att försöka undvika blodpropp... Känns trist då jag äntligen börjat må bättre trots gigantiska äggstockar och vätska i buken... Så ingenting lär ju hända på 4 veckor så definitivt.... :(

Tröstköpte en stor godispåse på Ica innan, som jag ska ha ikväll när jag tycker synd om oss... Framförallt min sambo, som bara står vid sidan om allt och inte kan göra nånting.. Den smärtan är nog värre än den jag känner fysiskt...

Åh, så segt... Vilken otur att du blev så dålig. Men det är väl bara att packa upp tålamodet, brukar ju vara så i den här cirkusen. Kram.
  • Moolie
    Nickidocka skrev 2014-09-21 13:44:17 följande:

Vi har lyckats :)

Grattis!!! :))
  • Nickidocka

Tack så mycket. Känns roligt men samtidigt läskigt.
    Känner  som mensvärk och det gör lite ont när jag sätter mig ned men så har jag haft länge nu. Hoppas att embryot klamrar sig fast ordentligt!
    Lycka till er andra också.
    Grattis till det fina resultaten Lokattis Glad

Svar på tråden IVF under 2014