• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • tintinigbg

Imorgon ska jag upp för insättning av ett tinat embryo. Lite nervös är man ändå. Man undrar ju vad man gjorde fel förra gången eftersom man inte lyckades.

Kram på er alla både ni som lyckats och ni som fortfarande väntar

• Supers
    tintinigbg skrev 2014-11-12 09:24:07 följande:

Imorgon ska jag upp för insättning av ett tinat embryo. Lite nervös är man ändå. Man undrar ju vad man gjorde fel förra gången eftersom man inte lyckades.

Kram på er alla både ni som lyckats och ni som fortfarande väntar

Spännande. Har gjort 2 frysförsök som ej lyckats :( Dom kan inte förklara varför det inte vill fästa...vi ska göra ett till snart ..el efter jul tror vi. Vi har 5 i frysen så nått av de borde ju lyckas hoppas vi.

Lycks till.
  • SanSis

Hej!
    Är idag på ruvar dag 3 efter första återföringen. Genomgick den korta behandlingen i augusti med menopur och orgalutran men fick inte nog med äggblåsor så vi fick försöka hemma vid istället. Men nu satte vi igång i oktober och satte som sagt in ägget i måndags! Det är sååå spännande det här!!

innan vi fick börja med ivf försök och behandling så testade vi pergotime för att stabilisera min äl men det räckte tydligen inte så vi är evigt tacksamma för den här chansen! Har en dotter sen tidigare som kom till på naturlig väg men då var jag bara 21 och idag är jag 29, men det var inte heller helt lätt. Vi försökte nästan två år med henne.

Har haft ont i magen till och från, som mensvärk och hugg. efter äggplocket så var ja jätteöm och har sen dess haft svårt att trycka på när jag ska gå på toaletten Skäms någon mer som får ont av det? man är ju som rädd att det ska tryckas ut! haha Förvånad

• Tiana

Smyger tillbaka in i tråden i alla fall. Hann få läkartid i år, 27/11 är det dags.

• Cyanea

Hej alla finisar i tråden! 

Jag tänkte uppdatera lite...!

Jag har varit borta ett tag nu... Jag gick in i väggen i december och har varit hemma på heltid sedan 1/12. Däromkring gick FET1, vårt andra embryo alltså, inte bra, så det var jättetufft. Direkt efter FET 1 fick vi påbörja FET 2. Båda frysåterförandena har jag blivit stimulerad eftersom min egen ägglossning la av efter äggplocket i somras. 

Idag är min officiella TD, 15 dagar efter återförandet den 2/3 och... jag är gravid. Jag tog ett test för bara en dryg timme sedan, och det blev positivt. Vårt första positiva test någonsin! Jag är gravid! :'D 

Jag är så himla glad just nu. Håller tummarna för att det är bra med er allihop. 

Massor av kramar//Cyanea (TS)

• Primolut88
    Cyanea skrev 2015-03-17 08:48:32 följande:

Hej alla finisar i tråden! 

Jag tänkte uppdatera lite...!

Jag har varit borta ett tag nu... Jag gick in i väggen i december och har varit hemma på heltid sedan 1/12. Däromkring gick FET1, vårt andra embryo alltså, inte bra, så det var jättetufft. Direkt efter FET 1 fick vi påbörja FET 2. Båda frysåterförandena har jag blivit stimulerad eftersom min egen ägglossning la av efter äggplocket i somras. 

Idag är min officiella TD, 15 dagar efter återförandet den 2/3 och... jag är gravid. Jag tog ett test för bara en dryg timme sedan, och det blev positivt. Vårt första positiva test någonsin! Jag är gravid! :'D 

Jag är så himla glad just nu. Håller tummarna för att det är bra med er allihop. 

Massor av kramar//Cyanea (TS)

Vad spännande grattis!! Håller tummarna för att det ska gå hela vägen

Själv har jag nästan glömt bort hur det va att genomgå ivf för den 23/1 föddes våra tvilling flickor.
  • Cyanea
    Primolut88 skrev 2015-03-17 12:53:39 följande:
    Vad spännande grattis!! Håller tummarna för att det ska gå hela vägen

Själv har jag nästan glömt bort hur det va att genomgå ivf för den 23/1 föddes våra tvilling flickor.
    Herregud - tvillingar!!! Enäggs eller två? Grattis grattis <3
  • Primolut88
    Cyanea skrev 2015-03-17 16:27:41 följande:

Herregud - tvillingar!!! Enäggs eller två? Grattis grattis <3

Enäggs som inte upptäcktes på mitt tidiga vul på ivf-kliniken utan först på Rul i v. 19

Tack tack
Svar på tråden IVF under 2014