• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Moolie

Jag blev nekad ett extra VUL då "du ska fokusera på dina psykiska problem och inte på barnet då din graviditet är helt normal".

Uppenbarligen är den inte helt normal?! Uppenbarligen blir jag lugnare av ett VUL så GE MIG ett VUL!!

Håller på att ta kontakt med sjukvården utöver den jag är i kontakt med via MVC. Får se vad de säger.

• Nicka

Orgalutranen är som en "vanlig" nål, gonalen och ovitrellen som diabetes sprutor, men kanske lättare för dej som är mer van :) jag tycker de är lite kämpigt men har en duktig sambo hihi

• maka011

Åh ge mig styrka. Min kropp samarbetar inte alls. Vi vet inte om blödningen jag har är den gamla eller om det är provera blödning. Blir att återigen avvakta. Vul på måndag och ev fredag.

• maka011

Åh igår började kroppen äntligen bete sig på ett sätt som jag känner igen. Nu känner jag att det är ny blödning. Vul idag eller imorgon, beroende på när de kan peta in mig. (Min ordinarie läkare) är givetvis inte på plats denna veckan) Håll tummarna för mig! Kanske får jag äntligen börja med sprutorna denna veckan! :)

• knaestoot

Moolie och maka011: håller tummarna för er bägge!!!

Här väntas det på mensen i vanlig ordning, som aldrig kommer när den ska.. Sista sprutan med blodförtunnande medicin togs i helgen, skönt!

Men jag har en fråga till er alla. Om allt går som det ska nu blir insättning av en blast i mitten/slutet på november - och det är ungefär samtidigt som all stressen drar igång på jobbet! Jag jobbar inom Handels, och det är riktigt hektiska dagar fram till årsskiftet...
    Borde vi vänta tills efter all stress..?? Spelar det nån roll att mitt jobb kommer se ut såhär...
    Vill ju ha de absolut bästa förutsättningarna för lilla blasten...

• maka011

Nä nu är jag trött på min kropp!

Vul i september visade en slemhinna på 12 mm. Den började spontant blöda ut ca 12 veckor senare. Den blödningen bara höll i sig. För 2 veckor sen, blödningsvecka 5, var slemhinnan bara nere på 10 mm. Till detta ska tilläggas att jag har blött så illa att jag får läkemedel utskrivet för att minska mängden, vilket fungerar till och från.
    Fick komma på nytt vul idag, 7 blödningsveckan. Då har slemhinnan VUXIT 2 mm så jag är tillbaka på 12 mm! Nytt vul på måndag, men helt ärligt har jag inga större förhoppningar om att jag ska blött ut slemhinnan.

Funderingar väcktes på om jag har någon cysta som de har missat..

Jag tror helt ärligt inte jätte mycket på gud eller högre makter.. Men skulle vederbörande dö av att stå på min sida nån gång?!
    Börjar känna att det är inte meningen att det ska bli något. Att det är ingen idé att fortsätta kämpa när min kropp ändå inte vill samarbeta..

• Sindyrella1983

Åhh jag gjorde en dum sak idag..... Jag ville testa och se om CB digital visade 3+ eftersom det är mer än tre veckor sedan äp... Men det visade fortfarande 2-3. Så nu blev jag ju orolig istället. Jag blir galen på mig själv som inte kan låta bli att testa. Rynkar på näsan

• Moolie
    knaestoot skrev 2014-10-21 10:29:53 följande:

Moolie och maka011: håller tummarna för er bägge!!!

Här väntas det på mensen i vanlig ordning, som aldrig kommer när den ska.. Sista sprutan med blodförtunnande medicin togs i helgen, skönt!

Men jag har en fråga till er alla. Om allt går som det ska nu blir insättning av en blast i mitten/slutet på november - och det är ungefär samtidigt som all stressen drar igång på jobbet! Jag jobbar inom Handels, och det är riktigt hektiska dagar fram till årsskiftet...

Borde vi vänta tills efter all stress..?? Spelar det nån roll att mitt jobb kommer se ut såhär...

Vill ju ha de absolut bästa förutsättningarna för lilla blasten...

Jag får höra gång på gång att stress inte påverkar. Samtidigt som jag läser på nätet att det VISST påverkar.

Vet din chef om er resa?
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-21 13:13:20 följande:

Nä nu är jag trött på min kropp!

Vul i september visade en slemhinna på 12 mm. Den började spontant blöda ut ca 12 veckor senare. Den blödningen bara höll i sig. För 2 veckor sen, blödningsvecka 5, var slemhinnan bara nere på 10 mm. Till detta ska tilläggas att jag har blött så illa att jag får läkemedel utskrivet för att minska mängden, vilket fungerar till och från.

Fick komma på nytt vul idag, 7 blödningsveckan. Då har slemhinnan VUXIT 2 mm så jag är tillbaka på 12 mm! Nytt vul på måndag, men helt ärligt har jag inga större förhoppningar om att jag ska blött ut slemhinnan.

Funderingar väcktes på om jag har någon cysta som de har missat..

Jag tror helt ärligt inte jätte mycket på gud eller högre makter.. Men skulle vederbörande dö av att stå på min sida nån gång?!

Börjar känna att det är inte meningen att det ska bli något. Att det är ingen idé att fortsätta kämpa när min kropp ändå inte vill samarbeta..

Men kära nån så dramatiskt! :O Hur känner du rent psykiskt? Min kollega hade precis samma som du och fick åka in på VUL en gång i veckan och blev ordinerad vila. Hur gör de med dig?
  • maka011
    Moolie skrev 2014-10-21 15:33:53 följande:
    Men kära nån så dramatiskt! :O Hur känner du rent psykiskt? Min kollega hade precis samma som du och fick åka in på VUL en gång i veckan och blev ordinerad vila. Hur gör de med dig?
    Skrivet i affekt, inte min mening att vara dramatisk.. 

Psykiskt är jag konstigt nog stabilare än någonsin. Har diagnosen bipolär sjukdom i botten. Har numera bara medicin till natten och klarar mig jätte bra.

Nä du, de gör inte så mycket. Nytt vul på måndag så får vi se hur det utvecklar sig.

Är bara så förtvivlat trött på att blöda hela tiden.. Det gör inte underverk för samlivet om man säger så..
Svar på tråden IVF under 2014