• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Maria678

Någon med endo som har ont sen ÄP? Haft ont sen 2 1/2 vecka, världens mensvärk från början till nu... Gravid i 4+3

• Hearts76

Nån här som har koll på ovitrelle och att testa EFTER de tio dagar som det står att den kan finnas kvar i kroppen? Testar pos nu dag 12 men vågar inte tro det. Har ej gjort ivf.

• maka011

På måndag bär det av till gyn för undervisning av sprutorna. Behövs väl egentligen inte eftersom jag jobbar i vården och är van vid att ge den typen av injektioner. Men men, får se det som en chans att ställa lite extra frågor.

Recepten har redan kommit in och holy f*ck vilka priser de tar för dem! Fine, man kommer in i högkostandskarusellen fort, men damn.. (ursäkta mitt språk men höll på att trilla av stolen) 

• Nickidocka

Tack för alla gratulationer!

Känns helt underbart, önskar er alla samma sak som vi får uppleva just nu <3 ?

• Nicka

Maka011: ja de är inga dåliga priser precis..
    Är nog lite annorlunda att ge sej själv sprutor skulle jag tro :) den värsta tycker jag har varit Orgalutranen :( så den har jag haft hjälp med av sambon. När är de dax för dej att starta igång?
    Idag är jag på ruvdag 6 tyvärr har jag "mensvärk" så de känns inte så bra precis, bara nu blödningen håller sej borta!!

• Moolie
    maka011 skrev 2014-10-18 17:37:50 följande:

På måndag bär det av till gyn för undervisning av sprutorna. Behövs väl egentligen inte eftersom jag jobbar i vården och är van vid att ge den typen av injektioner. Men men, får se det som en chans att ställa lite extra frågor.

Recepten har redan kommit in och holy f*ck vilka priser de tar för dem! Fine, man kommer in i högkostandskarusellen fort, men damn.. (ursäkta mitt språk men höll på att trilla av stolen) 

Vi kom upp i högkostnadsskyddet första gången jag hämtade ut allt... Resten blir ju gratis. Men man hoppas ju att man slipper nyttja högkostnadsskyddet... Man vill ju lyckas.
  • maka011
    Nicka skrev 2014-10-19 19:22:34 följande:

Maka011: ja de är inga dåliga priser precis..

Är nog lite annorlunda att ge sej själv sprutor skulle jag tro :) den värsta tycker jag har varit Orgalutranen :( så den har jag haft hjälp med av sambon. När är de dax för dej att starta igång?

Idag är jag på ruvdag 6 tyvärr har jag "mensvärk" så de känns inte så bra precis, bara nu blödningen håller sej borta!!

Jag hoppas att jag får börja idag! Stämmer bra med blödningen efter provera.

Vad är det som är värre med den?
    Moolie skrev 2014-10-20 08:38:51 följande:

Vi kom upp i högkostnadsskyddet första gången jag hämtade ut allt... Resten blir ju gratis. Men man hoppas ju att man slipper nyttja högkostnadsskyddet... Man vill ju lyckas.

Håller tummarna för att jag slipper det med.
Svar på tråden IVF under 2014