• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • SimonB

Rekommenderar boken Drömmen om ett barn av Tobias Åkerman som behandlar ämnet IVF från en mans perspektiv. Mycket intressant tyckte både jag och min sambo.

• SimonB

Rekommenderar boken Drömmen om ett barn av Tobias Åkerman som behandlar ämnet IVF från en mans perspektiv. Mycket intressant tyckte både jag och min sambo.

• maka011

Idag är det äntligen min tur att få börja med sprutorna! Har miljontals fjärilar i magen. Är nervös också men framförallt förväntansfull. Nu är vi igång på riktigt! :)

Grattis till er som plussat!

• Sindyrella1983

Äh jag får väl panik på mig själv!!! Jag testade den 13 oktober med CB digital och fick 1-2 Veckor, testade sedan igen 21 oktober och då hade det slagit om till 2-3 veckor. Gjorde sedan misstaget att testa med mitt på dagen urin i går den 26:e och fick fortfarande 2-3... Jag tycker att den borde ändrat till 3+.....
    Hade ÄP den 29/9 och återföring 4/10...
    Vad tror ni???

• Nicka

Tror inte du ska lägga så mycke vikt på att testa dej hela tiden ;) en gång räcker sen får du ju göra ul vecka 7 och där är du väl snart?

• maka011

Har bestämt mig för att klockan 21.00 är tiden då jag ska ta sprutan. Men jag håller på att förlora förståndet. Jag är så förbannat rädd. Sambon jobbar så jag kan inte luta mig mot honom. Jag mår illa och panikångesten lurar under ytan. Snälla hjälp. Jag vet att jag låter som en drama queen, men jag är seriöst livrädd för sprutor. ????

• Moolie
    maka011 skrev 2014-10-27 19:44:00 följande:

Har bestämt mig för att klockan 21.00 är tiden då jag ska ta sprutan. Men jag håller på att förlora förståndet. Jag är så förbannat rädd. Sambon jobbar så jag kan inte luta mig mot honom. Jag mår illa och panikångesten lurar under ytan. Snälla hjälp. Jag vet att jag låter som en drama queen, men jag är seriöst livrädd för sprutor. ????

Välkommen till klubben!! Jag satt och sprattlade som en tjurig 2-åring som inte fått lördagsgodis... Jag svimmar hos sköterskorna när jag ska ta blodprov...

I våras när jag tog sprutorna så isolerade jag mig helt från omvärlden... Jag samlade mod redan på morgonen och kunde inte fokusera på annat...

Du kan inte ta hjälp av någon annan? När åker din man till jobbet? Finns ingen möjlighet att han ger dig injektionen innan han åker?
Svar på tråden IVF under 2014