• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-05-10 15:50:30 följande:
    Anledningen till att SD inte fick flera röster kan bero på en mängd olika saker. Bland annat stigmatiseringen och att invandringen inte var den viktigaste frågan i valet. 
    Vi är tydligen överens om att invandringen inte var den viktigaste frågan i valet.
    Jag hoppas att vi också kan vara överens om att den makt parti ett parti får ska baseras på antalet röster partiet får i allmänna val och inget annat.
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-05-10 16:07:03 följande:
    Vi är tydligen överens om att invandringen inte var den viktigaste frågan i valet.
    Jag hoppas att vi också kan vara överens om att den makt parti ett parti får ska baseras på antalet röster partiet får i allmänna val och inget annat.
    Självklart. Men en majoritet av befolkningen vill fortfarande ha minskad invandring i likhet med SD.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-05-10 16:10:29 följande:
    Självklart. Men en majoritet av befolkningen vill fortfarande ha minskad invandring i likhet med SD.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Nu är det så att en överväldigande majoritet av de partier som röstades fram 2014 inte gick på val på att minska invandringen. Du och övriga SD får därför hoppas på att er kärnfråga rankas högre år 2018 eller att SD får fler röster 2018 än valet 2014.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-05-10 16:17:50 följande:
    Nu är det så att en överväldigande majoritet av de partier som röstades fram 2014 inte gick på val på att minska invandringen. Du och övriga SD får därför hoppas på att er kärnfråga rankas högre år 2018 eller att SD får fler röster 2018 än valet 2014.
    Jag är fullkomligt bombsäker på att invandringsfrågan kommer rankas högre år 2018 och att SD får fler röster 2018 än valet 2014. 
  • themia
    Gert skrev 2015-05-10 16:10:29 följande:
    Är det ett önsketänkande eller har du belägg för det påståendet?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-05-10 16:22:20 följande:
    Jag är fullkomligt bombsäker på att invandringsfrågan kommer rankas högre år 2018 och att SD får fler röster 2018 än valet 2014. 
    Men då så, vänta då tills dess och rättfärdiga inte Sverigedemokraters odemokratiska agerande i Sveriges riksdag.
  • Anders2015

Det förra stadsministern Göran Persson sa att dem sex minister poster MP fick var minst tre stycken för mycket. Det är många som inte gillar MP det är ett faktum. Sedan kan man babbla på om allt mellan himmel och jord men att 94% inte gillar SD är ett faktum och ett annat faktum är att SD är motpolen till MP.

• Anders2015

Det förra stadsministern Göran Persson sa att dem sex minister poster MP fick var minst tre stycken för mycket. Det är många som inte gillar MP det är ett faktum. Sedan kan man babbla på om allt mellan himmel och jord men att 94% inte gillar MP är ett faktum och ett annat faktum är att SD är motpolen till MP.

Ändrade SD mot MP

• KillBill
    Anders2015 skrev 2015-05-10 16:58:39 följande:

Det förra stadsministern Göran Persson sa att dem sex minister poster MP fick var minst tre stycken för mycket. Det är många som inte gillar MP det är ett faktum. Sedan kan man babbla på om allt mellan himmel och jord men att 94% inte gillar MP är ett faktum och ett annat faktum är att SD är motpolen till MP.

Ändrade SD mot MP smile1.gif

1. Det heter Statsminister.

2. Spelar det någon roll vad en tidigare Statsminister anser om hur den nuvarande regeringen är sammansatt?
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-10 16:58:39 följande:

Ändrade SD mot MP

Det stämmer inte alls.
    När folk tillfrågas om näst bästa parti får brukar MP få runt 25 - 30 %

Det finns bara en fråga där MP och SD har diametralt motsatt åsikt, alltså invandringen. I flera frågor finns en samsyn mellan partierna.

Det faktum att SD anser MP vara huvudmotståndare bevisar att invandringsfrågorna är de enda SD bryr sig om. 
Svar på tråden Varför hatar folk MP?