• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • themia
    Gert skrev 2015-05-10 13:06:30 följande:

Intressant att ett miljöparti vill beskatta förnyelsebar energi. Jag antar att de försöker få in så mycket pengar som möjligt för att ha råd med den kostsamma massinvandringen.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6161970

Det är ett krav från EU, tvärt emot vad miljöpartiet vill.
    Sluta hitta på!
  • Anders2015
    themia skrev 2015-05-10 17:34:27 följande:
    Det stämmer inte alls.
    När folk tillfrågas om näst bästa parti får brukar MP få runt 25 - 30 %

Det finns bara en fråga där MP och SD har diametralt motsatt åsikt, alltså invandringen. I flera frågor finns en samsyn mellan partierna.

Det faktum att SD anser MP vara huvudmotståndare bevisar att invandringsfrågorna är de enda SD bryr sig om. 
    Vad skriver du? ta farm dem siffrorna.

Men det är sant att förra stadsministern Göran Persson sa att MP fått minst tre stycken minister poster för mycket.

MP är klar det parti folk mest ogillar det råder det ingen tvekan om. 
  • KillBill
    Anders2015 skrev 2015-05-10 19:04:47 följande:
    Vad skriver du? ta farm dem siffrorna.

Men det är sant att förra stadsministern Göran Persson sa att MP fått minst tre stycken minister poster för mycket.

MP är klar det parti folk mest ogillar det råder det ingen tvekan om. 
    Varför är det viktigt för dig vad en gammal Statsminister tycker?

Visa gärna en undersökning som visar att mp är det parti folk gillar minst. Själv är jag tämligen säker på att det är SD som folk gillar minst.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-05-10 19:17:27 följande:

Visa gärna en undersökning som visar att mp är det parti folk gillar minst. Själv är jag tämligen säker på att det är SD som folk gillar minst.
    Enligt Förtroendebarometern hamnar SD som nummer sex från slutet i förtroendebotten, strax efter Aftonbladet och Migrationsverket.

medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/03/Fbarometer2015.pdf
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 19:17:27 följande:

Väljarstödet är inte högt för MP om man ska förklara det enkelt. Sedan att en gammal stadsminister skriver att MP fått för många ministerposter talar i klartext och väger tungt.

Lägger in en länk som visar att Allians väljare börjar mjukna upp gällande SD.

www.expressen.se/nyheter/manga-alliansvaljare-vill-ha-sd-samarbete/
  • KillBill
    Anders2015 skrev 2015-05-10 19:55:51 följande:
    Väljarstödet är inte högt för MP om man ska förklara det enkelt. Sedan att en gammal stadsminister skriver att MP fått för många ministerposter talar i klartext och väger tungt.

Lägger in en länk som visar att Allians väljare börjar mjukna upp gällande SD.

www.expressen.se/nyheter/manga-alliansvaljare-vill-ha-sd-samarbete/
    Allianspartierna M, FP, C, KD samt vänstern med S och V har samarbetat med MP. Det finns väljare inom bägge blocken som har MP som sitt andra val. Jag tror att de är relativt få väljare utanför SD som kan tänka sig att rösta på SD/har SD som andra parti.

Den undersökning som du länkar till gällande alliansväljares vilja till samarbete med SD gäller frågor där man redan är överens dvs inte invandringspolitik.
  • Rutgers
    KillBill skrev 2015-05-10 14:40:19 följande:
    Att 13% förstör för 87 % är inte demokratiskt.

Det SD gjorde i höstas, när höstbudgeten skulle klubbas, var att först rösta för sin egen budget men när inte den vann så röstade man för oppositionens budget. SD bröt alltså mot seden i riksdagen som går ut på att man röstar på sin egen budget och lägger ner sin röst när övriga partiers budgetar behandlas (denna sed är till för att skapa stabilare regeringar). Detta  SD gjorde var alltså att missbruka demokratin.

Vad skulle du själv ha tyckt om FI hade kommit in i Riksdagen med ett par procent i väljarstöd och hade agera för att försöka fälla varje regering som valt att inte prioritera FI:s hjärtefrågor (på samma sätt som SD  gjorde med höstbudgeten) hade du lyft fram FI:s agerande som något riktigt och demokratiskt?

Förstör? Kan inte vara möjligt. Alla säger att de inte har något inflyttande och ingen vill ha med de att göra så de kan inte förstöra något.

Väldigt odemokratiskt att bryta en sed. Då var det väl odemokratiskt när kyrkan skilldes ifrån staten med? Den är ju trots allt ca 500 år.

Att regeringen är instabil kan ju bero på att de bara har 38%. Då får de agera efter sina 38% och inte 51%. Svårare än så är det inte.

Om FI. Det tycker jag är helt rätt. Det är ju exakt vad de skall göra, stå upp för sina väljare och rösta i riksdagen som de sagt före valet.
  • KillBill
    Rutgers skrev 2015-05-10 20:16:48 följande:
    Förstör? Kan inte vara möjligt. Alla säger att de inte har något inflyttande och ingen vill ha med de att göra så de kan inte förstöra något.
    Sverigedemokraterna var genom sitt agerande ytterst nära att försätta Sverige i ett politiskt kaos, inte bara en gång utan tillsvidare eftersom man avsåg att fälla varje regering, oavsett politisk hemvist, som inte dansade efter SDs pipa. Förstår du inte så enkla resonemang så orkar jag inte diskutera saken mer med dig.
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • KillBill
    Rutgers skrev 2015-05-10 20:16:48 följande:

Väldigt odemokratiskt att bryta en sed. Då var det väl odemokratiskt när kyrkan skilldes ifrån staten med? Den är ju trots allt ca 500 år.

Att regeringen är instabil kan ju bero på att de bara har 38%. Då får de agera efter sina 38% och inte 51%. Svårare än så är det inte.

Om FI. Det tycker jag är helt rätt. Det är ju exakt vad de skall göra, stå upp för sina väljare och rösta i riksdagen som de sagt före valet.
    Kyrkan skildes från staten efter en demokratisk process. Ser du inte skillnaden?
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?