• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Rutgers
    KillBill skrev 2015-05-10 20:31:05 följande:
    Sverigedemokraterna var genom sitt agerande ytterst nära att försätta Sverige i ett politiskt kaos, inte bara en gång utan tillsvidare eftersom man avsåg att fälla varje regering, oavsett politisk hemvist, som inte dansade efter SDs pipa. Förstår du inte så enkla resonemang så orkar jag inte diskutera saken mer med dig.
    Poltiskt kaos? Nyval då eller? Vilket kaos... I samma anda som när Digerdöden härjade då eller? Ett nyval är ju inte mer konstigt än ett vanligt val. Men förstår att du inte vill ha val var 4:e år för risken finns att det inte blir som förut, än mindre som du inte vill ha det.

Om du inte förstår så enkla resonemang så orkar jag inte diskutera saken mer med dig. 
  • Rutgers
    KillBill skrev 2015-05-10 20:33:39 följande:
    Kyrkan skildes från staten efter en demokratisk process. Ser du inte skillnaden?
    Och SD röstade via en demokratiskt process. Eller menar du att de startade revolution och kastade ut Stefan på gatan och halshögg honom?

Att S och MP inte fattar att de inte har majoritet och försöker klaga på de andra 62% gör bara de själva till inkompetenta idioter. Den förra talmannen insåg detta tidigt och försökte styra upp men det var inte hans mandat så han fick klagomål på det. S+MP borde ha analyserat vad han sa och ageratat därefter.

• Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 20:15:39 följande:
    Allianspartierna M, FP, C, KD samt vänstern med S och V har samarbetat med MP. Det finns väljare inom bägge blocken som har MP som sitt andra val. Jag tror att de är relativt få väljare utanför SD som kan tänka sig att rösta på SD/har SD som andra parti.

Den undersökning som du länkar till gällande alliansväljares vilja till samarbete med SD gäller frågor där man redan är överens dvs inte invandringspolitik.
    Vad läser du det? menar att det inte handlar om invandrar politiken överhuvud taget?.

Visa mig listan på dem 20-30% som du säger har MP som sitt andra val inom båda blocken. Jag kan visa dig siffran att MP fick i valet 2014 6,89%

• Gert

Någon som ser på partiledardebatten? Herregud var Åsa Romson är dålig. Det är pinsamt att hon är vice statsminister.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Rutgers skrev 2015-05-10 20:48:03 följande:
    Och SD röstade via en demokratiskt process. Eller menar du att de startade revolution och kastade ut Stefan på gatan och halshögg honom?

Att S och MP inte fattar att de inte har majoritet och försöker klaga på de andra 62% gör bara de själva till inkompetenta idioter. Den förra talmannen insåg detta tidigt och försökte styra upp men det var inte hans mandat så han fick klagomål på det. S+MP borde ha analyserat vad han sa och ageratat därefter.
    Läs detta så kan vi fortsätta diskutera därefter (Skrivet av en moderat riksdagsman). 

www.svd.se/opinion/brannpunkt/sd-har-utnyttjat-ett-hal-i-systemet_4465971.svd
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • KillBill
    Anders2015 skrev 2015-05-10 21:18:23 följande:
    Vad läser du det? menar att det inte handlar om invandrar politiken överhuvud taget?.

Visa mig listan på dem 20-30% som du säger har MP som sitt andra val inom båda blocken. Jag kan visa dig siffran att MP fick i valet 2014 6,89%

Detta är inte mitt påstående.
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Gert

Åsa Romson jämförde flyktingkatastrofen på Medelhavet med Auschwitz och senare sa hon zigenare i svt:s Eftersnack.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 22:17:53 följande:
    Detta är inte mitt påstående.
    Vems påstående är det?
  • KillBill

Den här undersökningen kommer fram till MP är det populäraste andrahandspartiet och att SD är det minst populära andrahandspartiet.

www.dn.se/UploadedImages/ipsos.pdf

• KillBill
    Anders2015 skrev 2015-05-10 22:28:07 följande:
    Vems påstående är det?
    Kommer inte ihåg, kanke themia.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?