• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-05-10 08:15:44 följande:
    Så SD och MP är lika illa kan då konstateras?

Glöm för den delen inte islamistaset Kaplan som försvarade hoten mot Jyllandsposten. www.dn.se/ledare/signerat/islamist-eller-bara-miljopartist/

Riksdagskandidat störde Reinfeldts tal i Almedalen. www.svd.se/nyheter/inrikes/barbrostade-aktivister-fick-bota_3717210.svd

Demokratiskt och fint...

Ett skitparti i klass med SD.

Jisses, vad är det för nivå på denna debatt egentligen? Det är ju som att jag skulle värdera folkpartiet/liberalism baserat på vad Siv Persson sysslade med. 
    www.dagen.se/debatt/tragedin-siw-persson-1.263580

Enskilda virrpannor kan man finna inom samtliga politiska partier.

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 08:14:31 följande:
    Har du något belägg för att MP är det parti som syns och bråkar mest? Faktum är väl att MP är ett pragmatiskt parti som både Alliansen och S har eller samarbetar med.

Att skrika eller hota är väl egentligen SDs paradgren, som exempel kan nämnas den senaste budgeten när SD deklarerade att de skulle fälla varje regering som inte dansade efter SDs pipa. Det går inte att samarbeta med partier som håller på som SD och därför har de 87% av Sveriges riksdag emot sig.
    Ser man till debatter så har sällan MP svar på frågor, utan beskyller precis som du gör nu andra partier istället. Därför har MP 94% av folket emot sig.

MP är det parti som är minst omtyckt bland väljarna och det måste bero på något?. 

Att MP har ett hat mot SD råder det ingen tvekan om, men frågan är om det är rätt sätt att möta ett parti och deras väljare?. Uppenbarligen inte.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-05-10 08:29:21 följande:

Jisses, vad är det för nivå på denna debatt egentligen? Det är ju som att jag skulle värdera folkpartiet/liberalism baserat på vad Siv Persson sysslade med. 
    www.dagen.se/debatt/tragedin-siw-persson-1.263580

Enskilda virrpannor kan man finna inom samtliga politiska partier.

Du tiggde om exempel på när MP:are agerat odemokratiskt och oseriöst, när du får en massa exempel på odemokratiska och oseriösa vattenmeloner är det inte heller bra. Hur ska du ha det egentligen?

Blir du bara nöjd om du får en massa ryggdunkningar som bevisar att salladskommunisterna du kramar är fromma som lamm?

Hade du hittat lika mycket stolliga liberaler (som rättshaveristen Siv Persson) som man hittar miljöpartister/kommunister hade ditt inlägg varit relevant. Nu är ditt bjäbbande inte mer värt att ta på allvar än Gerts gnällande typ "men muslimerna då".

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-05-10 07:01:11 följande:
    Ok, jag trodde att jag skulle få exempel som visade på något annat än internt groll. Den typ av personkonflikter som du visar finns inom alla partier. Har själv googlat SD Stockholm omröstning?

Här kan du titta på hur "demokratiskt" SD agerar när de upptäcker att någon filmar anonymt..
    Det blev inte slagsmål och handgripligheter på SD Stockholms omröstning. Internt groll kan man kalla det som händer inom Moderaterna.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes

www.owenlaws.se/2015/05/03/mp-umea-harskartekniker-1-inga-nya-yrkanden-far-laggas/

"MP-Umeå hade extra årsmöte igår, ännu en chockerande uppvisning i härskartekniker, maktmissbruk och odemokrati."

gronabloggar.mpbloggar.se/tag/demokratiproblem/

"Det finns en styrande grupp inom MP-Umeå som samlar makten hos sig och genom härskartekniker mal ner och tröttar ut all konkurrens. I stället för att bredda partiet genom att ta vara på kompetens och engagemang, trycks man ned och fråntas uppdrag"

Det är ju uppenbarligen välkänt inom partiet att sånt här förekommer. Varför hålla på och förneka?

• KillBill
    Rataxes skrev 2015-05-10 08:39:05 följande:
    Du tiggde om exempel på när MP:are agerat odemokratiskt och oseriöst, när du får en massa exempel på odemokratiska och oseriösa vattenmeloner är det inte heller bra. Hur ska du ha det egentligen?

Blir du bara nöjd om du får en massa ryggdunkningar som bevisar att salladskommunisterna du kramar är fromma som lamm?

Hade du hittat lika mycket stolliga liberaler (som rättshaveristen Siv Persson) som man hittar miljöpartister/kommunister hade ditt inlägg varit relevant. Nu är ditt bjäbbande inte mer värt att ta på allvar än Gerts gnällande typ "men muslimerna då".

Jag bad om exempel på avdelningar som har agerat odemokratiskt (efter ett påstående från dig) men de exempel som lämnats verkar mest vara exempel på personkonflikter. Den här typen av lokala konflikter som har lämnats som exempel finns inom alla politiska partier eller påstår du något annat?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-05-10 09:29:29 följande:
    Jag bad om exempel på avdelningar som har agerat odemokratiskt (efter ett påstående från dig) men de exempel som lämnats verkar mest vara exempel på personkonflikter. Den här typen av lokala konflikter som har lämnats som exempel finns inom alla politiska partier eller påstår du något annat?
    Peter Eriksson (MP) tycker att minoritetsstyre är odemokratiskt. Alltså kan man säga att hela partiet är odemokratiskt.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/minoritetsstyre-ar-odemokratiskt_4174135.svd
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-05-10 09:29:29 följande:
    Du har fått exempel på odemokratiska tendenser inom MP, både hos enskilda ledande MP:are, samt avdelningsvis, vilket du efterfrågade. Att svaret inte passar dig är ditt problem, inte mitt.

Att sådant även förkommer inom andra partier gör väl inte MP-stollarna bättre?
    Enligt dem själva är de ju i princip kristus och Gandhi återfödda i MP-kropp.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-05-10 10:18:17 följande:
    Du har fått exempel på odemokratiska tendenser inom MP, både hos enskilda ledande MP:are, samt avdelningsvis, vilket du efterfrågade. Att svaret inte passar dig är ditt problem, inte mitt.

Att sådant även förkommer inom andra partier gör väl inte MP-stollarna bättre?
    Enligt dem själva är de ju i princip kristus och Gandhi återfödda i MP-kropp.

Jag argumenterar inte för att någon skulle vara bättre än någon annan men förstår inte vad du ville säga med ditt ursprungliga inlägg (#1999) där du argumenterade för att vissa MP avdelningar agerar odemokratiskt och var oseriösa i jämförelse med SD. Därefter har du och Gert gett exempel på odemokratiska tendenser som som orsakats av interna motsättningar. Detta är ju ett problem inom alla partier. Kan du förklara på vilket sätt MP skiljer sig från andra politiska partier när det gäller intern demokrati? Kan du inte det så faller logiken i ditt inlägg.

Här har du exempelvis ett exempel på bristande demokrati inom FP. 
    www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2647845-massavhopp-fran-folkpartiet-i-trollhattan

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?