Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Jisses, vad är det för nivå på denna debatt egentligen? Det är ju som att jag skulle värdera folkpartiet/liberalism baserat på vad Siv Persson sysslade med.
www.dagen.se/debatt/tragedin-siw-persson-1.263580
Enskilda virrpannor kan man finna inom samtliga politiska partier.
Jisses, vad är det för nivå på denna debatt egentligen? Det är ju som att jag skulle värdera folkpartiet/liberalism baserat på vad Siv Persson sysslade med.
www.dagen.se/debatt/tragedin-siw-persson-1.263580
Enskilda virrpannor kan man finna inom samtliga politiska partier.
www.owenlaws.se/2015/05/03/mp-umea-harskartekniker-1-inga-nya-yrkanden-far-laggas/
"MP-Umeå hade extra årsmöte igår, ännu en chockerande uppvisning i härskartekniker, maktmissbruk och odemokrati."
gronabloggar.mpbloggar.se/tag/demokratiproblem/
"Det finns en styrande grupp inom MP-Umeå som samlar makten hos sig och genom härskartekniker mal ner och tröttar ut all konkurrens. I stället för att bredda partiet genom att ta vara på kompetens och engagemang, trycks man ned och fråntas uppdrag"
Det är ju uppenbarligen välkänt inom partiet att sånt här förekommer. Varför hålla på och förneka?
Jag argumenterar inte för att någon skulle vara bättre än någon annan men förstår inte vad du ville säga med ditt ursprungliga inlägg (#1999) där du argumenterade för att vissa MP avdelningar agerar odemokratiskt och var oseriösa i jämförelse med SD. Därefter har du och Gert gett exempel på odemokratiska tendenser som som orsakats av interna motsättningar. Detta är ju ett problem inom alla partier. Kan du förklara på vilket sätt MP skiljer sig från andra politiska partier när det gäller intern demokrati? Kan du inte det så faller logiken i ditt inlägg.
Här har du exempelvis ett exempel på bristande demokrati inom FP.
www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2647845-massavhopp-fran-folkpartiet-i-trollhattan