• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Cal XVI Gustf

Kommer ni ihåg Fridolins kolbit i valrörelsen?

Det var visst någonting med kol som var... eh... väldigt viktigt.

Nu när miljöpartiet tagit plats i regeringen låter det dock annorlunda:

www.svd.se/naringsliv/mp-utesluter-inte-langre-kolkraftsaffar_4447787.svd

Trots att Miljöpartiet har motsatt sig en försäljning av Vattenfalls kolkraftverk i Tyskland så är det ingenting ledande miljöpartister vill utesluta.

- Nu sitter man med de verksamheterna och då är frågan på vilket sätt man tar ansvar, både för skattebetalarnas pengar och för att bolaget kan vara en drivande kraft i omställningen till en klimatbra ekonomi och politik.

Så säger MP:s språkrör Åsa Romson till Ekot om de statligt ägda kolkraftverkens framtid. Det är en förskjutning från partiets retorik under valrörelsen.

En som är oroad är vänsterledaren Sjöstedt:

"Ta inte fel beslut om Vattenfalls tyska kolkraft, det viktigaste klimatbeslut denna regering tar. Ordnad avveckling av kolet det enda rätta”, skriver han på Twitter.
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-05-22 13:58:32 följande:
    Vad är det med miljöpartister som får dig att tycka att de är avskärmade från verkligheten? 
    Tycker att det räcker bra med att deras företrädare INTE lever som dom lär!
  • Tom Araya
    På en rak fråga om hur regeringen avser att arbeta mot ISIS-terrorister får Åsa Romson svårt att ge ett enda konkret exempel.
    En lång rad väldigt flummiga utläggningar om att titta på, analysera och samarbeta förebyggande - men ingenting om HUR det ska göras.

Ett uteblivet svar är trots allt också ett svar.

www.facebook.com/alliansenatertaget/videos/712375365551778/
  • Gert

Miljöpartisten Karin Svensson Smith vill förbjuda bensin och diesel.

www.di.se/artiklar/2015/6/8/debatt-forbjud-fossila-drivmedel/

Jag kan sätta allt jag äger och har på att hon själv förbrukar fossila bränslen. Miljöpartister lever aldrig som dom lär.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anders2015
    Gert skrev 2015-06-08 18:43:13 följande:

Miljöpartisten Karin Svensson Smith vill förbjuda bensin och diesel.

www.di.se/artiklar/2015/6/8/debatt-forbjud-fossila-drivmedel/

Jag kan sätta allt jag äger och har på att hon själv förbrukar fossila bränslen. Miljöpartister lever aldrig som dom lär.

Miljöpartiet varnar ombud för journalister. Soppan runt Miljöpartiet fortsätter ska bli intressant att se vilka kockar som rör om i soppan.

Och detta parti lät Stefan Löfven ge sex ministerposter inte undra på att Socialdemokraterna rasar i opinions mätningarna.

www.expressen.se/nyheter/miljopartiet-varnar-ombud-for-journalister/
  • Cal XVI Gustf
    Anders2015 skrev 2015-06-09 19:55:08 följande:
    Miljöpartiet varnar ombud för journalister.
    Vi tar väl och klistrar in miljöpartiets varning till kongressdeltagarna:

• Anders2015
    Cal XVI Gustf skrev 2015-06-09 20:19:57 följande:
    Vi tar väl och klistrar in miljöpartiets varning till kongressdeltagarna:

Den interna kritiken verkar smittar av sig inom sittandes regering, inte bara MP som har de problemen, det börjar dugga allt tätare även inom S. Att ha ett så stort och brett sammarbete med MP påverkar socoaldemokraterna negativt. Att se siffror för S runt 20% inom en snar tid känns inte allt för främmande. Det var ett stort misstag att ge MP sex minsiterposter, S har händerna bakbunda.

Man kan ställa sig frågan håller Decemberuppgörelsen? troligen men inget är säkert. Ett nyval hade kostat, frågan är vad Decemberuppgörelsen kostar Sverige?. 

För många kockar och soppan börjar smaka väl illa. 

www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/invandringsfragan-tabu-pa-s-kongressen/

norrteljetidning.se/ledare/1.2979041-stefan-lofven-saknar-de-ratta-egenskaperna
Svar på tråden Varför hatar folk MP?