• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-25 17:16:45 följande:
    Jag tänker att Miljöpartiets migrationspolitik, i likhet med många andra partier, var baserad på en nivå av invandring som Sverige kunde hantera (sett till bl.a tillgången på bostäder).

Jag förstår faktiskt inte snacket om att Miljöpartiet ska lämna regeringen pga att de anpassat sin politik efter rådande omständigheter. Moderaterna gick till val på en mycket liberal flyktingpolitik (vi skulle öppna våra hjärtan) men har gjort en helomvändning och vill nu stoppa gränsen helt och dessutom skicka iväg flyktingar som redan har kommit hit.

Varför kritiserad inte Moderaterna (eller övriga partier såsom S, KD och FP) som i likhet med MP nu representerar en migrationspolitik som är helt annorlunda än den som de gick på val på?
    Enligt Margit Silberstein ville Socialdemokraterna driva en ännu hårdare politik, en som liknar Moderaternas som har fått kritik för att bryta mot asylsätten.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-25 17:52:29 följande:
    Enligt Margit Silberstein ville Socialdemokraterna driva en ännu hårdare politik, en som liknar Moderaternas som har fått kritik för att bryta mot asylsätten.
    Give ´em Hell!
    Och?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-25 17:53:43 följande:
    Och?
    Bryr du dig inte om att ditt parti Socialdemokraterna ville bryta mot asylrätten? Enligt uppgifter så var det Miljöpartiets förtjänst att så inte skedde. Miljöpartiet de gröna kommer aldrig mer sitta i en svensk regering för ingen vill ha med dom att göra, inte ens Socialdemokraterna egentligen.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-25 18:24:10 följande:
    Bryr du dig inte om att ditt parti Socialdemokraterna ville bryta mot asylrätten? Enligt uppgifter så var det Miljöpartiets förtjänst att så inte skedde. Miljöpartiet de gröna kommer aldrig mer sitta i en svensk regering för ingen vill ha med dom att göra, inte ens Socialdemokraterna egentligen.
    Give ´em Hell!
    Det har säkert funnits många alternativ på bordet och jag nöjer mig med att konstatera att regeringen inte har lagt något förslag som bryter mot asylrätten och det är ju bra!

När det gäller MPs möjligheter att komma in i en framtida regering så kan det vara så att detta nu är mer sannolikt i och med att MP visat sig vara mer pragmatiska än vad många trodde. Tänk om SD hade varit lika pragmatiska som MP!

Förresten, vad anser du om att SDs ledning samarbetar med AFA grundaren Mathias Wåg på Researchgruppen? Innebär det att du kan börja läsa Expressen igen?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-25 19:34:23 följande:
    Det har säkert funnits många alternativ på bordet och jag nöjer mig med att konstatera att regeringen inte har lagt något förslag som bryter mot asylrätten och det är ju bra!

När det gäller MPs möjligheter att komma in i en framtida regering så kan det vara så att detta nu är mer sannolikt i och med att MP visat sig vara mer pragmatiska än vad många trodde. Tänk om SD hade varit lika pragmatiska som MP!

Förresten, vad anser du om att SDs ledning samarbetar med AFA grundaren Mathias Wåg på Researchgruppen? Innebär det att du kan börja läsa Expressen igen?
    Säg inte det. En öppen revolt hotar inom MP. Regeringskrisen är nära och då kan Socialdemokraterna stänga gränserna vilket de hade gjort om inte MP satt där.

www.svt.se/nyheter/inrikes/mats-knutson-en-oppen-revolt-hotar-mp
    Give ´em Hell!
  • familjenstyg
    KillBill skrev 2015-11-25 17:16:45 följande:
    Varför kritiserad inte Moderaterna (eller övriga partier såsom S, KD och FP) som i likhet med MP nu representerar en migrationspolitik som är helt annorlunda än den som de gick på val på?
    Antagligen för att Moderaterna är ett oppositionsparti och MP är ett regeringsparti.

Av det ena (M) kan kan förvänta sig vissa populistiska utspel av den typ oppositionspartier brukar ägna sig åt  medan det andra (MP) sitter i regeringen och inte bör ägna sig åt kappvändande eftersom det skadar regeringens trovärdighet. Och utan trovärdighet blir det betydligt svårare att bedriva en långsiktig politik.

• KillBill
    familjenstyg skrev 2015-11-25 19:57:53 följande:
    Antagligen för att Moderaterna är ett oppositionsparti och MP är ett regeringsparti.

Av det ena (M) kan kan förvänta sig vissa populistiska utspel av den typ oppositionspartier brukar ägna sig åt  medan det andra (MP) sitter i regeringen och inte bör ägna sig åt kappvändande eftersom det skadar regeringens trovärdighet. Och utan trovärdighet blir det betydligt svårare att bedriva en långsiktig politik.

Jag tycker att det är bra att regeringen leds av pragmatiska partier som har förmågan att ompröva den förda politiken baserat på den föränderliga omvärld som vi lever i. Motsatsen hade varit mer skadlig för Sverige och för de flyktingar som vi inte längre kunde ordna boende åt.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-25 17:52:29 följande:
    Du svarade inte på frågan om vad du anser om SDs samarbete med Researchgruppen!

www.familjeliv.se/forum/thread/76044695-sds-ledning-samarbetar-med-researchgruppen
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • redwine

Därför att hos vanligt folk
    så vet man att verkligheten gäller.
    Hobbys och andra fantasier kommer i 2. hand

Skall man förändra världen
    så måste man först förändra verkligheten

I 25 år har mp förändrat mina villkor
    jag kan fortfarande inte åka kollektivt till jobbet
    eller hem.
    Men jag har fått betala under dessa 25 år........

Ett annat exempel
    nu stod hon o grina för att vi måste
    stänga gränserna för invandringen
    p.ga verkligheten har sin faktura.
    Om några månader kommer en flyktingvåg till
    det är Isis trupper när dem oj... har varit i krig....
    är förföljda och måste fly

Då vill inte jag att vi öppnar gränserna igen.....

Svar på tråden Varför hatar folk MP?