• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 09:31:57 följande:
    MP under 4%-spärren (och mindre än KD) i senaste mätningen från Aftonblaskan / Inizio.
    Och i Sentio också.

Det verkar som miljöpartister i mindre utsträckning än andra har knapptryckningar på nätet som hobby.

Det hedrar dem!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-12-13 10:12:17 följande:
    Det nya kring denne miljöpartist är att han står på Säpos lista över terrorfinansiärer och att han upptaxerats av skatteverket i samband med detta.

Det där om hyllandet av IS och sånt är ju gammal info.

Går man genom hela Säpos lista hittar man säkert en och annan miljöpartist till, skulle jag tro.

Rataxes skrev 2016-12-12 18:43:23 följande:
    Vad i Miljöpartiet är det som är så lockande för dessa islamister som gång efter annan dyker upp i denna parodi på politiskt parti?

Rague Ali Yussuf är talesperson på Al-Rashideen-moskén i Gävle. Idag avslöjades det att han står på Säpos lista över terrorfinansiärer. Tidigare sa han så här om Islamiska statens flagga: "Det är en flagga som jag skulle kunna gå runt med på stan". Här ser vi honom med statsministern Stefan Löfven i oktober 2015 på ett Refugees Welcome-event.

Nu visar det sig att Rague Ali Youssouf är styrelseledamot i Ungdom Mot Rasism och nämndeman i tingsrätten för MP. Han har alltså varit involverad i det svenska rättsystemet också. Oerhört allvarligt med islamister i rättsväsendet.
    Mycket märkligt, speciellt med tanke på statsministerns ofta återkommande varningar om mörka krafter.

Han är väl knappast nämndeman i tingsrätten för MP.

Åtmiinstone verkade det inte så när jag gjorde en snabb koll, man får aldrig bortse från att skrikhögern inte precis utmärker sig för att ha förmåga att kontrollera faktauppgifter.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-12-16 11:41:22 följande:
    Rataxes skrev 2016-12-12 18:43:23 följande:
    Vad i Miljöpartiet är det som är så lockande för dessa islamister som gång efter annan dyker upp i denna parodi på politiskt parti?

Rague Ali Yussuf är talesperson på Al-Rashideen-moskén i Gävle. Idag avslöjades det att han står på Säpos lista över terrorfinansiärer. Tidigare sa han så här om Islamiska statens flagga: "Det är en flagga som jag skulle kunna gå runt med på stan". Här ser vi honom med statsministern Stefan Löfven i oktober 2015 på ett Refugees Welcome-event.

Nu visar det sig att Rague Ali Youssouf är styrelseledamot i Ungdom Mot Rasism och nämndeman i tingsrätten för MP. Han har alltså varit involverad i det svenska rättsystemet också. Oerhört allvarligt med islamister i rättsväsendet.
    Mycket märkligt, speciellt med tanke på statsministerns ofta återkommande varningar om mörka krafter.

Han är väl knappast nämndeman i tingsrätten för MP.

Åtmiinstone verkade det inte så när jag gjorde en snabb koll, man får aldrig bortse från att skrikhögern inte precis utmärker sig för att ha förmåga att kontrollera faktauppgifter.Skrattande
    Jag kollade också och han finns inte med i nämdemannaregistret för Gävle. gavle.tromanpublik.se/viewOrganization.jsf

Hoppas att Rataxes åtekommer med relevant fakta som ger besked om var den aktuella personen är eller ska ha varit nämdeman.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2016-12-16 13:05:26 följande:
    Jag kollade också och han finns inte med i nämdemannaregistret för Gävle. gavle.tromanpublik.se/viewOrganization.jsf

Hoppas att Rataxes åtekommer med relevant fakta som ger besked om var den aktuella personen är eller ska ha varit nämdeman.
    Jo....
    http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwielK7y2PjQAhVFliwKHcLlCZ4QFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fnyheteridag.se%2Fstyrelseledamot-i-ungdom-mot-rasism-en-flagga-jag-skulle-kunna-ga-runt-med-pa-stan-fick-uppdraget-som-namndeman%2F&usg=AFQjCNEc6BoW9h-W1lZrwnihdX9TCYdemA&sig2=FMAG7ZbW2wdHAvaLG_bNMg&bvm=bv.142059868,d.bGg
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-12-16 13:05:26 följande:
    Jag kollade också och han finns inte med i nämdemannaregistret för Gävle. gavle.tromanpublik.se/viewOrganizati on.jsf?id=29

Från samma (?) sida:

troint.gavle.se/troint/historik_person.asp

Det finns också ett sammanträdesprotokoll från samma datum:

www.gavle.se/PageFiles/222237/Protokoll%20KF%202016-02-22.pdf

Där läser man:

§9 Avsägelser samt fyllnadsval

Kommunfullmäktige beslutar att bifalla valberedningens förslag på avsägelser och fyllnadsval och utse

Ann-Katrine Myles (MP) till Nämndeman i Gävle Tingsrätt efter Yussuf Rague (MP)

------------------

Lite oklart vad som hänt men skulle kunna vara så att denne islamist som MP tyckte var lämplig som nämndeman i en svensk domstol inte godkändes och att MP därför var tvungna att ta fram ett nytt namn.

• KillBill

Ogiltig länk.

Artikeln i Nyheter har jag läst. 
    Jag tycker att det ser ut som att Rague Ali Youssouf var påtänkt som nämndeman men att han blev stoppad innan han tillträdde någon gång i januari/februari i år. Är det  inte konstigt att påstå att någon är nämndeman nästan ett år senare? Personen verkar aldrig ha suttit som nämndeman.

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 13:30:37 följande:
    Från samma (?) sida:

Där läser man:

Kommunfullmäktige beslutar att bifalla valberedningens förslag på avsägelser och fyllnadsval och utse

------------------

Lite oklart vad som hänt men skulle kunna vara så att denne islamist som MP tyckte var lämplig som nämndeman i en svensk domstol inte godkändes och att MP därför var tvungna att ta fram ett nytt namn.

Enligt din uppgift har han varit utsedd som nämndeman i en dag. Redan när artikeln i Nyheter publicerades i slutet av februari i år så var han utbytt. Den anteckning som du refererar till verkar mest ha varit av administrativ karaktär.

• Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 09:31:57 följande:
    MP under 4%-spärren (och mindre än KD) i senaste mätningen från Aftonblaskan / Inizio.
    3,6% i Sentio och 3,5% i Inizio.

MP cementerar sin position som ett bottenparti under spärren.

Väl förtjänt.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-12-16 14:35:52 följande:
    3,6% i Sentio och 3,5% i Inizio.

MP cementerar sin position som ett bottenparti under spärren.

Väl förtjänt.

Det mest intressanta i Sentio är annars Moderaternas katastrofsiffra på 18 procent. Det är en siffra som indikerar att Moderaterna snart har tappat hälften av väljarna sedan valet 2010 och samtidigt har KD har cementerat sig under riksdagsspärren..

Det kan bli ett intressant valår 2018.
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 13:30:37 följande:
    Från samma (?) sida:

Där läser man:

------------------

Det visade sig att Rague tydligen inte var svensk medborgare och därför inte kunde sitta som nämndeman. Han var däremot påtänkt som detta genom ett MP-mandat.
    Enligt egen utsago har han även varit aktiv inom socialdemokraterna. Han kanske såg en lysande framtid inom MP eftersom (S) åtminstone säger sig vara motståndare till sådana personer.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?