• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-10-14 09:55:38 följande:
    Nu har jag ett par gånger bett dej berätta vilka som är skrikhögern.... Kan du nämna några?
    Egentligen borde man väl inkludera SD i skrikhögern - men jag syftar på personer som åtminstone påstår att de inte är sverigedemokrater men som antingen egentligen hör hemma där eller också förespråkar att SD ska bjudas in till samarbete.

Så gott som alla skrikhögeraktivister är också totalt oförmögna att ens begripa den enklaste text. I till exempel den här tråden finns det många oerhört roande exempel på skrikhögerns oförmåga.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-14 11:46:49 följande:
    Egentligen borde man väl inkludera SD i skrikhögern - men jag syftar på personer som åtminstone påstår att de inte är sverigedemokrater men som antingen egentligen hör hemma där eller också förespråkar att SD ska bjudas in till samarbete.

Så gott som alla skrikhögeraktivister är också totalt oförmögna att ens begripa den enklaste text. I till exempel den här tråden finns det många oerhört roande exempel på skrikhögerns oförmåga.
    Med andra ord alla som har oförskämdherten att kritisera hur S+MP förstör vårat land just nu....
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-10-14 12:03:52 följande:
    Med andra ord alla som har oförskämdherten att kritisera hur S+MP förstör vårat land just nu....
    Nej, men förmodligen en ganska stor andel av de som skriker om att regeringen förstör vårt land.

Men det är ju fullt möjligt att anse att regeringens politik är skadlig för Sverige utan att man för den skull vill samarbeta med ett rasistiskt parti som SD, t ex L, M, C och KD.

Förutom att skrikhögern generellt saknar förmåga att begripa texter så är det stora flertalet aktivister helt renons på källkritisk förmåga.

Skrikhögern är verkligen en märklig företeelse. Det finns exempel i till exempel den här tråden hur de hetsar upp varandra över något som är ren inbillning Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta

Rebwar Hassan (MP) har författat en kritisk debattartikel om sitt eget parti:

www.gp.se/nyheter/debatt/mp-beh%C3%B6ver-ny-gr%C3%B6n-vision-utan-islamism-och-identitetspolitik-1.3871265

MP behöver ny grön vision - utan islamism och identitetspolitik

... De gröna har emellertid gjort ett annat och mycket större misstag, nämligen att anamma identitetspolitiken som, oavsett om tanken ursprungligen var god, har resulterat i massiv islamistisk, turkisk eller allmänt konservativ islamistisk infiltration i de gröna partierna.

Alla dessa år som jag innehaft uppdrag i Miljöpartiet i kommun, landsting och riksdag har jag mött medlemmar och väljare med gröna värderingar och gröna idéer. Ibland lite utopiska. Dessa gröna idealister upplever i dag en uppgivenhet och sorg över att Miljöpartiet hoppat i galen tunna och nu verkar närma sig Niagarafallet. De förstår inte alls varför MP inte verkar bry sig om dem som får sina bilar uppeldade eller varför hedersmord och sexövergrepp bortförklaras eller varför bara 1,5 procent av inbrotten klaras upp för att ta några exempel. De ser hur myndigheter tillåts misslyckas och de ser problem sopas under värdegrundsmattan. Hur kan sådant vara grönt?, undrar såklart många.

• Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-11-09 22:47:47 följande:

Diktatorerna i miljöpartiets partistyrelse ska nu läxa upp medlemmarna inom områdena feminism, antirasism och mångfald enligt hemliga interna dokument som media tagit del av:

www.expressen.se/nyheter/dokumenten-som-avslojar-mps-plan/

Samma enfald som tidigare då.

MP i samma styrka som folköl 2018, 2,8%
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Flash Gordon

MP snittar 4% i opinionsmätningarna nu sedan sju månader tillbaka och det finns inga tecken på att de skall öka i en nära framtid.

De har bara 2% kärnväljare kvar.

I övrigt krävs stödröster om de skall få fortsätta i Riksdagen.

Låt de ge sitt yttersta för att införa sin version av invandringspolitik så blir nog det här bra till slut.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?