• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-06 17:21:08 följande:
    Ännu ett fiasko för pajasregimen. Avgå för helvete.
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
    Är det ett fiasko att regeringen vill genomföra det moderata vallöftet från 2014? Som du ser i mitt inlägg ovan så är många moderata kommunalråd starkt kritiska till att moderatledningen nu backar från sitt gamla vallöfte.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-10-06 17:42:00 följande:
    Är det ett fiasko att regeringen vill genomföra det moderata vallöftet från 2014? Som du ser i mitt inlägg ovan så är många moderata kommunalråd starkt kritiska till att moderatledningen nu backar från sitt gamla vallöfte.
    M har sansat sig och kommit fram till det orimliga i att ödsla hundratals miljarder på detta projekt. Att ens drömma om att (S)(V)a(MP)-ätar regeringen skulle inse detta är givetvis orimligt. Debilvänstern kommer att framhärda in i det sista.
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-06 17:53:29 följande:
    M har sansat sig och kommit fram till det orimliga i att ödsla hundratals miljarder på detta projekt. Att ens drömma om att (S)(V)a(MP)-ätar regeringen skulle inse detta är givetvis orimligt. Debilvänstern kommer att framhärda in i det sista.
    Långt ifrån alla moderater är överens med moderatledningen i detta och dessutom stödjer fortfarande centerpartiet och KD höghastighetstågen så just nu finns det en majoritet i riksdagen för regeringens förslag.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-10-06 17:17:13 följande:
    Internt M-raseri efter chockbeskedet att moderatledningen går emot snabbtågen:

www.di.se/nyheter/internt-m-raseri-mot-chockb.../
    En av de större gröna bloggarna i Sverige, Olja för blåbär, kommenterar beslutet:

www.peak-oil.se/2016/10/nej-till-hoghastighetsbanan.html

Ulf Kristersson, moderaternas ekonomiska-politiska talesperson pekar dock med rätta på två viktiga punkter när det kommer till höghastighetsbanan:

* Det riskerar bli orimligt dyrt.

* Det finns mer akuta behov av förbättringar för övrig trafik - särskilt för masskommunikationer och godstrafiken.

Nu återstår det att se om regeringen kan bortse från att man initierat ett prestigeprojekt som visade sig vara ohållbart och dåligt för Sverige och precis som när det gäller skatten på solel, gör om och gör rätt. Att göra misstag gör vi alla, men hur vi hanterar självinsikten och konstruktiv kritik från andra och hur vi sedan omvandlar den till visdom och handling är vad som kännetecknar ansvarsfullt ledarskap i våra ögon.

Det är bara att nicka instämmande.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-10-06 17:21:08 följande:
    Ännu ett fiasko för pajasregimen. Avgå för helvete.
    Nja, för MP.

Inte nödvändigtvis för regeringen som helhet även om man önskar att S skulle ta ansvar för Sverige mer än för sitt eget maktinnehav.

Infrastrukturministern från S öppnade nämligen igår upp, så gott hon kan för tillfället, för att höghastighetstågen aldrig blir av:
    http://www.svd.se/regeringen-tar-strid-for-hoghastighetstagen

"Det har varit mycket diskussion och vi tydliggör nu att vår målsättning är att bygga nya stambanor för höghastighetståg. Vi säger ja, men vi ska göra det i en takt som ekonomin tillåter, ..."

Nyckelfraser: "målsättning" och "en takt som ekonomin tillåter".
    .

Nu har jag inte läst jätte-noggrant men jag tror inte hon sade någonting om att finansiera utbyggnaden av höghastighetståg mer än den sträcka man redan projekterat i flera år (Ostlänken) och där första delsträckan planeras byggstart 2017. Den sträcka som Moderaterna tycker man istället skall rita om till normal hastighet.

Så gissningsvis fortsätter projektet att sakta dö sotdöden medan prestigen släpper. Till alla (utom MP) känner sig bekväma med ett nej.
  • Flash Gordon

Värt att nämna är att dagens kalkyl på 230 miljarder inte är hela kostnaden.

Stora delar av projektet är utelämnade i den kalkylen. Bland annat anslutningen in mot Stockholm.

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-10-07 08:15:37 följande:
    Expressen skriver en politisk nekrolog över Fritjof och (delvis) MP:
    www.expressen.se/nyheter/pojken-som-tappade-g.../

Av den en gång självsäkre och klämkäcke lill-Fritte återstår idag bara en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen.
    Lustigt med skrikhögerns namnfixering.

Inte tror jag att Expressen skriver Fritjof och kärnkäcke  lill-Fritte

Jag vägrar åtminstone att tro att Expressen tagit in praoelever från skrikhögerns gosskör

Men jag kollar länken för säkerhets skull
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-10-07 08:15:37 följande:
    Expressen skriver en politisk nekrolog över Fritjof och (delvis) MP:
    www.expressen.se/nyheter/pojken-som-tappade-g.../

Av den en gång självsäkre och klämkäcke lill-Fritte återstår idag bara en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen.
    FDFMGA skrev 2016-10-07 10:34:10 följande:

Jag vägrar åtminstone att tro att Expressen tagit in praoelever från skrikhögerns gosskör

Nja, det var ju en ny journalist på Expressen, men han skrev Fridolin.

Texten hade alltså passerat ett skrikhögerintellekt och då blir det ju gärna lite tokigt.

Tycker det är fel av dig att anklaga Expressen för att syssla med infantil journalistik.

Tänker du tipsa den nya journalisten om dina forskningsrön om att S tänker satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarnaSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-07 10:34:10 följande:

Eftersom media styrs av tokvänstern till 90% så är det skoj att se lite andra åsikter...
Svar på tråden Varför hatar folk MP?