• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • liamae
    Elinmariaregina skrev 2014-03-05 02:32:55 följande:
    Börjar du också känna av sprayen mer nu än i början? Nu sover jag mer oroligt, får svettattacker på nätterna, huvudvärk och trötthet! De första två veckorna kände jag nästan ingenting utan det är nu det har kommit. Är nu nervös över att jag inte är nedreglerad, usch denna väntan blandad med oro hela tiden, det är det värsta!

Ja, första veckan kände jag inte så mycket. Det smällde till i måndags. Extremt trött och lite huvudvärk. Har också börjat sova oroligt och drömma konstigt men jag svettas inte utan har mer som frossa. Det är ändå hanterbart tycker jag. Det är väl mensvärken på det som gjort mig rätt låg de senaste dagarna, men den hoppas jag försvinner snart.

Jag är 27 år, vi har problem på killens sida så det är därför det blir ivf för oss.
  • hemljuvahem
    Anneliiee skrev 2014-03-04 21:05:19 följande:
    Nu vart jag lite nojig, tog en ny spruta idag med 450e. Ställde in dosen på100e och när jag ska spruta in svider det som satan. Vad kan detta bero på?

Kan det vara så att lösningen är kallare än dig alt att du sprutade in i ett kärl?

Bara gissningar från min sida men jag tror inte du behöver oroa dig men kontakta din klinik om du är orolig.

• Anneliiee

Hmm. Kan så vara, men tog fram den på dagen och sen tog jag den vid 9. Idag härjat haft väldigt ont i nedre delen av magen, molvärk blandat med stick/hugg och öm där jag stack igår. Kontroll imorgon igen så hoppas på positivt besked.

• hemljuvahem
    Anneliiee skrev 2014-03-05 17:11:33 följande:
    Hmm. Kan så vara, men tog fram den på dagen och sen tog jag den vid 9. Idag härjat haft väldigt ont i nedre delen av magen, molvärk blandat med stick/hugg och öm där jag stack igår. Kontroll imorgon igen så hoppas på positivt besked.
    (: Ja positiva besked självklart! Vi håller tummarna

• zinnia
    beli: Haha, kul när du berättade om sprutorna. Min man var precis likadan, han satt även med mobilen och tog tid att jag höll inne knappen i 10 sekunder också. hehe. Så vi har verkligen gjort det tillsammans. :D :D

Jag har inte heller känt några större biverkningar av sprutorna. Hade du menopur eller gonal-f? Vilken dos? Så skönt att höra att ditt äggplock gick bra. Jag tänker ta allt jag kan få. Jag skall tom ta en stesolid innan. Har aldrig tagit lugnande tidigare så är lite osäker på det, men jobbar på sjukhus och har ju märkt att de patienter som tagit stesolid bara blir lite lugnare och "medgörligare" inför operationen, och det är väl bra vara avslappnad, både för en själv och för den som utför ingreppet. :) Hur har det gått idag vid insättningen??

hemljuvahem: Tufft att du skall behöva sluta röka samtidigt. Jag hade exakt samma rädslor som du för nålarna och rädd för att göra fel. Jag gjorde tom lite fel vid första sprutan! Jag är lite svag i händerna så jag lyckades inte trycka in den till botten helt, så när jag drog ut den så var det 25 kvar, så jag panikade lite och visste inte om det bara var att trycka in den igen, men gjorde det till slut och då gick den ner till 0 igen så jag tror att det fungerade. Sen har det gått bra! :)

Anneliee: Vi är också oförklarligt barnlösa. Jag hade samma dos som du med gonal-F, 112,5. Jag har dock inte så många blåsor. Hoppas du får många fina bra ägg! Lycka till imorgon.
  • hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-03-05 19:56:18 följande:
    beli: Haha, kul när du berättade om sprutorna. Min man var precis likadan, han satt även med mobilen och tog tid att jag höll inne knappen i 10 sekunder också. hehe. Så vi har verkligen gjort det tillsammans. :D :D

Jag har inte heller känt några större biverkningar av sprutorna. Hade du menopur eller gonal-f? Vilken dos? Så skönt att höra att ditt äggplock gick bra. Jag tänker ta allt jag kan få. Jag skall tom ta en stesolid innan. Har aldrig tagit lugnande tidigare så är lite osäker på det, men jobbar på sjukhus och har ju märkt att de patienter som tagit stesolid bara blir lite lugnare och "medgörligare" inför operationen, och det är väl bra vara avslappnad, både för en själv och för den som utför ingreppet. :) Hur har det gått idag vid insättningen??

hemljuvahem: Tufft att du skall behöva sluta röka samtidigt. Jag hade exakt samma rädslor som du för nålarna och rädd för att göra fel. Jag gjorde tom lite fel vid första sprutan! Jag är lite svag i händerna så jag lyckades inte trycka in den till botten helt, så när jag drog ut den så var det 25 kvar, så jag panikade lite och visste inte om det bara var att trycka in den igen, men gjorde det till slut och då gick den ner till 0 igen så jag tror att det fungerade. Sen har det gått bra! :)

Anneliee: Vi är också oförklarligt barnlösa. Jag hade samma dos som du med gonal-F, 112,5. Jag har dock inte så många blåsor. Hoppas du får många fina bra ägg! Lycka till imorgon.
    Den sista och enda sprutan som ska framkalla ÄL (har inte namnet) fick jag testa och då är jag stark men jisses så seg den var alltså + att man skulle hålla den inne en stund!

Rökningen kommer gå fint, nu har jag verkligen en anledning att sluta!! :D
  • zinnia

Ovitrelle? Den skall jag ta nu om 15 min! Ih!Jag får köra tvåhandsfattning haha.

Men så skönt att du känner att det kommer gå bra med att sluta röka. Jag har smårökt lite tidigare, men senast jag feströkte var ca 8 månader sedan. :D

• Mars

Hej jag hoppar gärna om i denna tråd om det är ok? Vi är nu inne på vårt fjärde syskonförsök. Väntar bara på mensen så kommer vi köra den kort metoden. (Första gången jag blev gravid hade jag Purgegon. Nu tycker kliniken att jag ska prova Menopur. Någon som har erfarenhet av Menopur?

• Fläderpärlan

Jag vill också veta skillnaden på menopur och den andra sprutan. Jag kommer får spruta menopur på första försöket är just nu på sprayningen.

• Fläderpärlan

Dock har jag läst lite på nätet och där står det att menopur kan ge färre ägg men med bättre kvalité?! Kan detta stämma? Någon som vet?

Svar på tråden Ivf mars 2014