• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • MissHelena

Är idag på RD12 med ett 2-dagars.

Testade i morse för första ggn och fick plus!! Vårt första försök i höstas fick jag också plus på dag 12 med ett tredagars men mycket svagare utslag på stickan dock, men det ledde dock till missfall i V6.

Jag vågar inte vara glad än och önskar nästan att jag hade väntat veckan ut med att testa så att risken för att min "riktiga" mens kommer ändå. I vanlig cykel ska jag få mens på onsdag eller torsdag denna vecka. Olidlig väntan nu, vill INTE bli av med den här guldklimpen också, det vet jag inte om jag klarar av.  

Varvat dagen med att vara livrädd till att vara hoppfull. Tittar på pappret varje gång jag går på toa och förväntar mig att se rosa/rött. Hoppas hoppas det går den här ggn.

• jaj13
    MissHelena skrev 2014-03-17 13:46:56 följande:

Är idag på RD12 med ett 2-dagars.

Testade i morse för första ggn och fick plus!! Vårt första försök i höstas fick jag också plus på dag 12 med ett tredagars men mycket svagare utslag på stickan dock, men det ledde dock till missfall i V6.

Jag vågar inte vara glad än och önskar nästan att jag hade väntat veckan ut med att testa så att risken för att min "riktiga" mens kommer ändå. I vanlig cykel ska jag få mens på onsdag eller torsdag denna vecka. Olidlig väntan nu, vill INTE bli av med den här guldklimpen också, det vet jag inte om jag klarar av.  

Varvat dagen med att vara livrädd till att vara hoppfull. Tittar på pappret varje gång jag går på toa och förväntar mig att se rosa/rött. Hoppas hoppas det går den här ggn.

Wihoo! Klart det ska gå hela vägen den här gången <3
  • zinnia
    MissHelena skrev 2014-03-17 13:46:56 följande:
    Är idag på RD12 med ett 2-dagars. Testade i morse för första ggn och fick plus!! Vårt första försök i höstas fick jag också plus på dag 12 med ett tredagars men mycket svagare utslag på stickan dock, men det ledde dock till missfall i V6. Jag vågar inte vara glad än och önskar nästan att jag hade väntat veckan ut med att testa så att risken för att min "riktiga" mens kommer ändå. I vanlig cykel ska jag få mens på onsdag eller torsdag denna vecka. Olidlig väntan nu, vill INTE bli av med den här guldklimpen också, det vet jag inte om jag klarar av.   Varvat dagen med att vara livrädd till att vara hoppfull. Tittar på pappret varje gång jag går på toa och förväntar mig att se rosa/rött. Hoppas hoppas det går den här ggn.

Åh!! Hoppas det går vägen! Lycka till!
  • johansson79

Kliniken ringde nyss av 8 ägg vart 2 befruktade så idag får jag 2 tillbaka ett 2 cell och ett 4 cell :) hoppas detta får vägen nu eftersom det inte blev några till frysen!

• lillatrollet85
    johansson79 skrev 2014-03-18 09:07:46 följande:
    Kliniken ringde nyss av 8 ägg vart 2 befruktade så idag får jag 2 tillbaka ett 2 cell och ett 4 cell :) hoppas detta får vägen nu eftersom det inte blev några till frysen!

Håller tummarna!!!
  • liamae
    johansson79 skrev 2014-03-18 09:07:46 följande:

Lycka till! Vilken klinik går du på? Vet du varför de ger dig båda tillbaka? Har hört att det mest är i undantagsfall de gör det så jag blir nyfiken. :)
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-03-18 11:15:38 följande:
    Lycka till! Vilken klinik går du på? Vet du varför de ger dig båda tillbaka? Har hört att det mest är i undantagsfall de gör det så jag blir nyfiken. :)

Ska med få två tillbaka.. Pga det är vårt sista landstingsbekostade försök.

Äl-sprutan ikväll... äntligen..
  • liamae
    lillatrollet85 skrev 2014-03-18 11:18:58 följande:
    Ska med få två tillbaka.. Pga det är vårt sista landstingsbekostade försök.

Äl-sprutan ikväll... äntligen..

Okej. Jag gör också mitt sista landstingsfinansierade men till mig har de inte sagt något om två. Vilken klinik går du på? Konstigt att det är så olika med information och rutiner. Lycka till med ÄP sen!
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-03-18 12:30:44 följande:
    Okej. Jag gör också mitt sista landstingsfinansierade men till mig har de inte sagt något om två. Vilken klinik går du på? Konstigt att det är så olika med information och rutiner. Lycka till med ÄP sen!

De frågade de nu på sista ul jag var på. Går på Sahlgrenska i Göteborg. Du?

Tack! När är de dags för dig? Visst följdes vi åt i en tråd i höstas?
  • Fläderpärlan

Nu har vi fått tid för ultraljud samt Blodprov för att se hur äggblåsorna ser ut och när det blir äggplock. Dock fick jag höja dosen med menopur eftersom mitt Blodprov visade för lågt värde... Ni som har gått igenom ivf förut, hur fick ni göra efter första kollen med sprutorna, fick ni höja, sänka eller fortsätta med samma dos?

Svar på tråden Ivf mars 2014