• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • pco

Ursch såå tråkigt :( vet hur det känns.

Jag känner mig inte så glad här heller. Är bara på rd 4 ju, dock med blastis och därmed håller nog den på att komma ut då jag va på toa förut och det kom ut en genomskinlig klump med crinonet :( (ursäkta beskrivningen)

• zinnia
    Elinmariaregina skrev 2014-05-16 11:35:23 följande:
    Testade negativt idag... Ringde till kliniken och de trodde nog att så är fallet, satäng jag har testdag i morgon. Så nu slutar jag med lutinus och hoppas på att mensen kommer igång. I juli blir det att ta ägglossningsstickor för att ge sig på ett frysförsök i höst, vi har ju en blastocyst i frysen!

Usch så tråkigt... :( Fint att du orkar se framåt.
  • zinnia
    ingridfreja skrev 2014-05-12 16:40:19 följande:
    Hur många är det här som är gravida nu?

Jag är gravid i v.13. Var på KUB-undersökning igår. Allt såg bra ut.
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-05-16 11:20:20 följande:
    Så blev det för mig också och det blev missfall i påskas. Har dock ett embryo i frysen som vi ska sätta in i början på juni.  Har du ringt kliniken och bett att få komma in på vul? Att inte veta kan ibland vara värre :( 

Jag har tänkt på dig. Kul att höra att det blir ett nytt försök snart. Kram
  • zinnia
    pco skrev 2014-05-12 14:04:59 följande:
    Nu är ET gjort. Fick tillbaka en fin liten blastis och fick även blastis till frysen. 4st ska odlas ännu mer. :)

Så kul att höra. Blev det några fler till frysen? :)
  • pco

Tyvärr inte, endast 1 till frysen men bättre än inget iaf :) har TD på fredag, åh är så nervös nu att mensen ska dyka upp!

Härligt att kubtestet såg bra ut :)

• Bell13
    zinnia skrev 2014-05-20 22:48:33 följande:

Jag har tänkt på dig. Kul att höra att det blir ett nytt försök snart. Kram
    Det blir ett nytt försök med ett fryst embryo och jag hoppas verkligen att det går hela vägen den här gången
  • zinnia
    pco skrev 2014-05-20 22:57:44 följande:
    Tyvärr inte, endast 1 till frysen men bättre än inget iaf :) har TD på fredag, åh är så nervös nu att mensen ska dyka upp! Härligt att kubtestet såg bra ut :)

Hur har det gått?
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-06-02 15:07:06 följande:
    Det blir ett nytt försök med ett fryst embryo och jag hoppas verkligen att det går hela vägen den här gången

Ja, jag hoppas det med. Verkligen.
  • Bell13

I fredags var det dags för oss att göra fet. Embryot var lika fint som vid nedfrysning och hade alla celler i behåll. Nu väntar jag på gravtest den 27 juni. Hoppas så att det är vårt blivande barn jag ruvar på nu.

• zinnia
    Bell13 skrev 2014-06-15 14:49:52 följande:
    I fredags var det dags för oss att göra fet. Embryot var lika fint som vid nedfrysning och hade alla celler i behåll. Nu väntar jag på gravtest den 27 juni. Hoppas så att det är vårt blivande barn jag ruvar på nu.

Lycka till!!! ❤
  • Bell13
    zinnia skrev 2014-06-15 20:55:03 följande:

Lycka till!!! ?
    Tack snälla. Jag har bestämt att försöka leva som vanligt och att sätta upp delmål. Första delmålet var återföringen och att embryot skulle överleva. Andra delmålet blir gravtest nästa fredag. Hoppas så att det är positivt, om så är fallet blir nästa delmål vul och att varje dag utan blödning är en seger. Knäppt kanske men det känns lite lättare så.
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-06-15 21:15:16 följande:
    Tack snälla. Jag har bestämt att försöka leva som vanligt och att sätta upp delmål. Första delmålet var återföringen och att embryot skulle överleva. Andra delmålet blir gravtest nästa fredag. Hoppas så att det är positivt, om så är fallet blir nästa delmål vul och att varje dag utan blödning är en seger. Knäppt kanske men det känns lite lättare så.

Jag tror att du tänker helt rätt. Så tänkte/tänker jag också. Det är så många steg som skall fungera! Jag är i v. 17 nu, RUL om knappt 2 veckor. Är fortfarande orolig liksom att det inte ska gå hela vägen. Men jag försöker tänka positivt och prata med den lilla där inne och be hen stanna.. :)
  • Bell13
    zinnia skrev 2014-06-15 22:30:04 följande:

Jag tror att du tänker helt rätt. Så tänkte/tänker jag också. Det är så många steg som skall fungera! Jag är i v. 17 nu, RUL om knappt 2 veckor. Är fortfarande orolig liksom att det inte ska gå hela vägen. Men jag försöker tänka positivt och prata med den lilla där inne och be hen stanna.. :)
    Vill bara berätta att jag testat positivt idag
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-06-23 09:43:45 följande:

Vill bara berätta att jag testat positivt idag

Men så glad jag blir! Nu håller jag alla tummar, tår och ...hårstrån?! LYCKA TILL. Har du fått tid för VUL?
  • Bell13
    zinnia skrev 2014-06-24 15:18:00 följande:
    Men så glad jag blir! Nu håller jag alla tummar, tår och ...hårstrån?! LYCKA TILL. Har du fått tid för VUL?
    Ska till kliniken på fredag och får nog då en tid för vul i början på augusti eftersom de stänger för sommaren nästa vecka.
Svar på tråden Ivf mars 2014