• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Anneliiee

Då har vi fått tillbaka ett litet pyre. :) av 15 ägg vart 14 befruktade och sen 8 som va bra kvalité. :) så ett till mig och 7 till frysen.:) va dock inte helt smärtfritt då hon inte fick upp katetern. Så fick smärtlindring i form av morfin i armen igen och de gjorde underverk. :) TD 1/4.

• liamae
    Anneliiee skrev 2014-03-13 14:03:25 följande:
    Då har vi fått tillbaka ett litet pyre. :) av 15 ägg vart 14 befruktade och sen 8 som va bra kvalité. :) så ett till mig och 7 till frysen.:) va dock inte helt smärtfritt då hon inte fick upp katetern. Så fick smärtlindring i form av morfin i armen igen och de gjorde underverk. :) TD 1/4.

Men wow vilket bra resultat! Måste kännas riktigt skönt med alla backuper! Och att det blev en återföring idag förstås. Hur mår du nu då?
  • Anneliiee
    liamae skrev 2014-03-13 15:18:00 följande:

Men wow vilket bra resultat! Måste kännas riktigt skönt med alla backuper! Och att det blev en återföring idag förstås. Hur mår du nu då?
    Ja de var riktigt skönt, var lite inställd på att jag inget skulle få tillbaka, och sen trodde jag inte att de skulle bli så många med bra kvalité. Och att vi fick så pass många till fysen så det var skönt också. :) Och även att vi fick tillbaka ett litet pyre som jag nu hoppas utvecklar sig. :)

Är trött, svullen och lite öm i magen, men det är nog mycket från morfinet sen att hon fick greja lite innan hon fick in katetern, men hon sa att efter att morfinet börjat värka gick det mycket bättre, var inte lika spänd då. Så vart en billig fylla idag med.:)
  • lillatrollet85
    Anneliiee skrev 2014-03-13 14:03:25 följande:

Underbar läsning! Härligt! Nu Håller vi tummarna!!
  • liamae

Hur går det för er allihopa? Jag har börjat med sprutorna nu, har redan börjat kännas i äggstockarna efter bara två dagar.

Elin, hur känns det hos dig? Tina och johansson, hur har det gått med ÄP/FET?

• Anneliiee

Igår fick jag åka in till sjukhuset pga rejäla smärtor i magen och väldigt uppsvullen. Fick ta en massa prover och ultraljud. Proverna såg bra ut och hade ingen vätska i buken men äggstockarna var förstorade, den ena va 10 cm och den andra 8. Lite bättre idag så fort jag ligger stilla, men rör jag mig och är uppe och går gör det ont och magen är som en ballong. Känns som jag är konstant hungrig, men kan i te äta så mkt på en gång. Ska ringa i morgon bitti då dom ska ta nya prover och ultraljud tror jag.

• jaj13
    johansson79 skrev 2014-03-13 17:05:51 följande:
    Äntligen dags för äp på söndag 😊

Håller tummarna för dig idag:))
  • johansson79

Hej äp gick bra men har ganska ont nu :( vet inte hur många ägg det vart totalt de sa bara att 9st var av bra kvalitet :) På tisdag blir det et :)

Svar på tråden Ivf mars 2014