• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Fläderpärlan
    liamae skrev 2014-03-10 16:28:24 följande:
    Elin, hur har det gått idag? Lycka till imorrn Anneliiee! Hur känner du dig?

Jo det gick bra, allt såg bra ut och jag börjar spruta i övermorgon :) fortsätter dock med halvdos synarela morgon och kväll. Ska lämna Blodprov på måndag nästa vecka och sedan blir det ett ultraljud några dagar senare. Hur går det för dig?
  • liamae

Skönt att höra att ni båda går framåt! Pepp, pepp, pepp till ÄP imorrn Anneliiee! :)

Jag mår faktiskt lite bättre också. Har huvudvärk när jag vaknar men det går över framåt 10-11 om dagarna. Känner mig överkomligt trött o har mest besvär av en ond rygg faktiskt. Vet inte om det har med Suprecuren att göra. Nån som känt nåt liknande? Är lättad över att må lite bättre men samtidigt orolig att det betyder att min cysta producerar östrogen så att jag inte blir nedreglerad (=minskande biverkningar). Aldrig får man vara lugn. :/ Ska in på onsdag så då får vi se.

• Anneliiee

Ni är äp klart. Aldrig varit så nervös, men fick lugnande innan, dock tyckte jag inte den hjälpte så mkt förutom att jag vart lite små yr. Väl inne i rummet fick jag morfin så vart lagom yrslig. Det som var värst var lokalbedövningen då rann tårarna. Sen gick de hyfsat bra, gjorde lite ont och spände när hon sög ut.:) men hade en toppen sköterska vid min sida som gjorde det lite bättre och överläkaren var snabb och bra också. 15 ägg fick dom här också. :) hoppas nu de blir några befruktade och att jag inte blir allt för dålig så jag får något tillbaka på torsdag. :)

• Fläderpärlan
    Anneliiee skrev 2014-03-11 12:44:24 följande:
    Ni är äp klart. Aldrig varit så nervös, men fick lugnande innan, dock tyckte jag inte den hjälpte så mkt förutom att jag vart lite små yr. Väl inne i rummet fick jag morfin så vart lagom yrslig. Det som var värst var lokalbedövningen då rann tårarna. Sen gick de hyfsat bra, gjorde lite ont och spände när hon sög ut.:) men hade en toppen sköterska vid min sida som gjorde det lite bättre och överläkaren var snabb och bra också. 15 ägg fick dom här också. :) hoppas nu de blir några befruktade och att jag inte blir allt för dålig så jag får något tillbaka på torsdag. :)

Åh så härligt grattis! Jag börjar också bli nervös inför ÄP, vissa har ju superont! Nu har inte riktigt hängt med på din resa men vad har du sprayat och hur länge? :) Limae jag håller tummarna för dig och va skönt att det börja avta, själv börjar jag må riktigt dåligt av nässprayet hoppas det minskar då jag halverar dosen!
  • Anneliiee

Elinmariaregina: det är normalt att va nervös men det kommer att gå bra, och det är inte alls så farligt som man tror. :) sen känns det när dom bedövar och suger ut men det är under en kort stund. Nu efter jag har som mensvärk och svullen i magen, så de blir vila resten av dagen. Jag sprayade med suprecur i ca 2 veckor sedan körde James gonal-f i 9 dagar och fick va sprutfri i 5 dagar då jag hade höga värden och många äggblåsor, så har symptom på överstimulering. Så inte helt säkert att dom kan göra tillbaka något om äggen blir befruktade.

• liamae

Härligt Anneliiee! Skönt att ha det gjort. Tänk så olika man upplever det. Jag kände inte ens lokalbedövningen. Håller tummarna för torsdag. :)

Elin, jag tror många mår bättre när de börjar med sprutorna igen för att man då får tillbaka östrogenet som tryckts ner av nässprayen. Hoppas du mår bättre snart! Och lycka till med första sprutan! :)

Jag började oväntat blöda imorse. (Det är ju bara en vecka sen senaste mensen!) Tror ändå att det är bra för på vulet såg slemhinnan lite tjock ut så det är ju bra om den försvinner så jag slipper tabletter som stimulerar en blödning. När jag räknar efter så tror jag nog att det här ändå är min "vanliga" mens eftersom det är 14 dagar sen vad jag tror var ägglossning. Då var den förra "mensen" säkert nåt Suprecur-relaterat o hela slemhinnan blödde antagligen inte ut då. Väldigt snurrigt allt det här. Får se hur det fortsätter o får kanske nya besked imorrn.

• Maria678

Någon här som har endo och kör det extra långa protokollet på 3-6 månader? Ska till ivf-kliniken nu i mars, vore toppen att få lite info hur ni mår när man nedregleras så länge...

• Fläderpärlan

Shiit nu har jag tagit första sprutan och gissa om jag var nervös och jag är inte ett dugg spruträdd annars?! Mest rädd för att blanda och ifall jag inte skulle få i mig rätt antal enheter... Hur gör ni med luftbubblorna, mannen var bättre på att dra upp dosen än vad jag var, lyckades få dit en luftbubbla hur jag än bar mig åt :/ jag sprutar menopur 1200 iu, någon mer? Limae har du fått några nya positiva besked ännu?

• liamae

Jag har gonal-f, där slipper man ju blanda men de har sagt att man kan strunta i luftbubblorna där. Om man sätter sprutan i skinnet/fettet liksom så spelar det ingen roll, tror man ska passa sig om man sätter sprutor intravenöst bara.

Inga nya besked än, ska dit på fredag o hoppas på sprutstart då. Försöker chilla o njuta av av att jag inte mår så dåligt just nu trots allt.

• Tina80

Hej allesammans ,hoppar in i tråden jag med då det kan kännas skönt att få prata med folk som går igenom sammalika som en själv.

Har tagit puregonsprutor inför en FET..ska in till Falun på lördag den 15.e mars för återförande om nu något av våra 3 frysta ägg överlever upptiningen dvs..

Den positiva den här gången är att jag har haft egen mens (och har så haft sen det sena missfallet i v 21 efter Fet i början på förra året )och hade 2 fina egna äggblåsor vid senaste koll en på 16 och en på 17 mm..annars brukar mensen komma 2-3 ggr / ÅR...
    Är lika rädd för att det ska gå vägen som för att det inte kommer göra det men försöker vara positiv.

Hoppas på en fin julklapp i år =) 

Svar på tråden Ivf mars 2014