• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • attlangta01
    EnBoll skrev 2014-08-21 14:41:58 följande:

Får jag vara med här också? Har en 3åring som blev till naturligt, men det har blivit lite svårare att få till syskon nu. Provade pergotime men det gav inget resultat, så nu i dagarna börjar första omgången av gonal-f, känns spännande!:) vill plussa i september, vill vara gravid så vår dotter får sitt syskon lagom till sin 4årsdag! :)

Jag vet inte hur många man får göra. Vi har gjort 4st under första halvåret. Nu kommer vi försöka med insemination tror jag. 

Jag sprutar med menopur. Har sprutat mest med puregon, men bytte och då jag vart gravid med sonen på det så tycker läkarna att jag ska fortsätta med det. Har dock läst lite att man får mer biverkningar med menopur. Ingen aning om det stämmer, men jag mår riktigt dåligt av menopur. Trött och slö hela dagarna, ont i huvudet och illamående. Tränade bra hela sommaren (under mitt uppehåll) och kom i jätte bra form. Sen började jag med sprutorna och nu kommer jag inte över tröskeln på mina löpturer.... Jag är helt slut.

Ja, jätte kul att det är aktivitet här igen : )
  • EnBoll

Tesen83: ska du börja spruta på dag 4? På min gyn lät det som att det var dag 1 eller 2 som gällde? Har du kört nångång med sprutor innan? Tänkte bara varför du får så mycke högre dos än mig jag ska ju börja på 37,5 ie.

• Tesen83

Enboll,

Alla ordinationer är individuella och det skiljer sig från gång till gång. Jag har pco i kombination med hypoterios vilket gör att hormonerna är helt ur balans. Har skyhöga värden av testosteron.

Föra gången skulle jag ta en tablett pergotime på dag tre och böja spruta med 75 gonal-f på dag 6. Tog lång tid innan äggen mognade. Fick höja dosen under sprut tiden också. Det var för att se hur mycket det behövdes till jag kunde ta ägglosnings sprutan. Sprutade i 14 dagar den gången.

• Tjockisbullen2012

Hej alla!
    Har just varit på koll på sophia hemmet. Fick träffa Arthur idag och han är ju bara för härlig han med! Så glad och positiv. Precis vad man behöver en grå och regnig dag som denna.

För mig har det gått riktigt bra med sprutandet denna gång och jag känner mig lite förvånad. Hade en slemhinna på 12 mm och ett ägg på 22 mm och är endast på dag 13 idag. Har sprutat i sex dagar och är helt redo för ägglossning. Aldrig har det gått så här fort och aldrig någonsin har jag fått ägglossning innan dag 16 och så stort ägg. Känner mig mycket hoppfull denna gång! Nu ska det bara gå. :)

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-08-26 10:06:49 följande:

Hej alla!
    Har just varit på koll på sophia hemmet. Fick träffa Arthur idag och han är ju bara för härlig han med! Så glad och positiv. Precis vad man behöver en grå och regnig dag som denna.

För mig har det gått riktigt bra med sprutandet denna gång och jag känner mig lite förvånad. Hade en slemhinna på 12 mm och ett ägg på 22 mm och är endast på dag 13 idag. Har sprutat i sex dagar och är helt redo för ägglossning. Aldrig har det gått så här fort och aldrig någonsin har jag fått ägglossning innan dag 16 och så stort ägg. Känner mig mycket hoppfull denna gång! Nu ska det bara gå. :)

Vad kul för er! Då håller vi tummarna : ) 

Jag gillar också Arthur! : )
  • Vattenliljan

Ååh vad härligt! Håller tummar och tår! Låter verkligen häftigt att kroppen varit så medgörlig och på hugget, bara sex dagars sprutande!

• Tesen83

Hej på er alla,

Har en fråga om gonal-f. Jag började spruta igår igen. Var redan då lite förkylnings krasslig. Idag har jag feber och det känns som jag hostar upp lungorna. Frågan är om jag ska fortsätta spruta eller bara lägga ner det denna omgång. Vet inte om det blir helt tokigt med sprutan ovanpå febern.

Hur hade ni gjort?

Kram på er!

• Tjockisbullen2012

Jag skulle nog ha fortsatt spruta och hoppas på att det går bra ändå. Tror säkert att kroppen mår sämre av att du slutar mitt i ön att du fortsätter. De är min tanke i alla fall. :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?