• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • EnBoll

Vul imorgonbitti, längtar! Jag hoppas så innerligt att jag får höra nått positivt!

Hur många omgångar får man köra med sprutorna egentligen?

• JenMark

Hej på er igen!

Några nya ser jag

Själv har man kört igång med en 4e omgång puregon efter sommaruppehållet.. Började i måndags med 75ie och ska på bilden på måndag.. Spännande. Hoppas det går vägen denna gång.

• melissa8601

EnBoll

Om du menar hur många sprutdagar per cykel har jag fått höra 3 veckor med, har inget hänt då får man avbryta. Men inte helt säker. Om du menar omgångar (cyklar) kan man nog köra på i all oändlighet .. Är ju själv inne på 8onde försöket

Jenmark & EnBoll, Berätta gärna hur det gick på VUL :)

• EnBoll

Jag är glad efter dagens vul! Efter 7 dagars sprutande med 37,5 ie så var ett ägg 11 mm, vilket var bra enligt honom. Ska fortsätta med samma dos och vul på tisdag igen, han skrev även ut ovitrelle för han trodde jag skulle kunna ta den nästa vecka, är så glad:) dock var han missnöjd över att jag har rosa flytningar men slemhinnan såg ändå väldigt bra ut.

Ni som är vana sprutare, tyckte ni också det lät bra med mitt 11 mm ägg? Är ju första omgången för mig :)

• Tesen83

En boll 

11 är jätte bra för att vara första gången. Håller tummarna för dig.

• Tjockisbullen2012

Enboll: jag har sprutat väldigt olika många dagar. Nu senast behövde jag bara spruta 6 dagar med 37,5 och fick ett ägg på 22mm vilket är högst ovanligt dock. Vanligtvis sprutat jag nog 10-15 dagar. En av gångerna drog de ut på tiden och jag fick då öka till 50e. 11 mm låter bra och du ska absolut vara hoppfull! :)

• Tjockisbullen2012

Jag har funderar en hel del på symtom de senaste dagarna och jag har verkligen fått för mig att jag måste känna något i brösten för att det ska vara hoppfullt vid bim. Jag tänker liksom att det ska vara som senast jag var gravid men samtidigt så får jag ju inte alltid ömma bröst efter ovitrelle och då tror ju ändå kroppen att den är gravid så det behöver ju faktiskt inte kännas något i brösten vid en ny graviditet. Men jag lyckas ändå inte övertala mig själv riktigt. Hur tänker ni andra mellan äl och bim? :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?