• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • frucgsvensson

Åh vad tråkigt! :( jag är på min 9:e dag idag med sprutor, menopur 50IE. Ska på VUL på tisdag. Eventuellt så blir det en höjning till 75IE i fyra-fem dagar och sen tillbaka igen på VUL. Jobbigt det här med farandet och jobb osv.

Vi tänker ev vänta med en tredje omgång om det inte blir något nu, till efter vintern. Vi har precis köpt hus och ska renovera lite grann i vinter. Känns som att det blir för mycket med alltihop :/

• bethmoore

Halloj på er!

Näst sista dagen med Letrozolen, sen ägglossningstest tills det visar positivt och så ovitrelle

Måste komplettera med lite blodprover innan remissen för ivf kan skickas, så vi testar en omgång till på egen hand =)

Hur går det för er?

• Vattenliljan

frucgsvensson: Jag ska också på VUL på tisdag! Känns pirrigt! Kommer då ha tagit Puregon i sex dagar. Hoppas på att det börjat bli lite aktivitet då i alla fall.

• Tjockisbullen2012

Misstänker att jag fick ett till tidigt missfall denna månad också. Trodde mensen kom men de var bara bruna flytningar i 3 dagar och sedan på dag 4 efter bim började de störtblöda och göra riktigt ont. Väldigt likt missfallet månaden innan. Tog ett test som jag kanske kan se ett streck på om jag verkligen försöker se. Men kan lika gärna vara ett spökstreck. Men men.

I kväll börjar jag spruta igen och hoppas på bättre lycka denna omgång. Ska tillbaka till kliniken på fredag så får vi se om något har hänt. :) hoppas de ser bra ut för alla som ska på vul i veckan!

• Hearts76
    bethmoore skrev 2014-10-19 15:04:16 följande:

Halloj på er!

Näst sista dagen med Letrozolen, sen ägglossningstest tills det visar positivt och så ovitrelle

Måste komplettera med lite blodprover innan remissen för ivf kan skickas, så vi testar en omgång till på egen hand =)

Hur går det för er?

Jag blev gravid nu på andra kuren med Letrozole och Ovitrelle :)
  • Ripasso
    frucgsvensson skrev 2014-10-17 21:24:03 följande:

Blandar du alltså tre "glasburkar" med pulver (är det de som är ampullerna)?.

Jobbigt att vara seg i starten! Hur lång blir dina cyklar?

Jag blandar 2 glasburkar med en ampull, det är det som ingår i mitt "paket" som jag hämtar ut från apoteket.

Jag har ingen menstruation alls så mina cykler har jag ingen aning om. Men i fredags var jag hos min gynekolog, han såg en follikel på 4 mm. Så nåt händer det Glad
  • Ripasso
    frucgsvensson skrev 2014-10-17 21:24:03 följande:

Blandar du alltså tre "glasburkar" med pulver (är det de som är ampullerna)?.

Jobbigt att vara seg i starten! Hur lång blir dina cyklar?

Nej, jag menade att jag kört tre ampuller med läkemedel hittils. Varje ampull innehåller själva läkemedlet och det blandas med 2 glasflaskor som innehåller vätska. 

Jag har ingen menstruation alls så mina cykler har jag ingen aning om. Men i fredags var jag hos min gynekolog, han såg en follikel på 4 mm. Så nåt händer det Glad
  • frucgsvensson

Vattenliljan: åh! Spännande. Förra månaden var jag på VUL på dag 12, då hade jag en blåsa på 11mm, höjde dosen till 75 i fyra dagar och då växte den till 18mm. Denna gång ska jag på VUL på dag 11, så lär ligga i samma utveckling kanske. Fast man vet ju aldrig, man reagerar väl olika alla gånger kanske.

Är det någon annan här som kört menopur som upplevt att ni tappar hår? Sen jag började med det så rasar mitt hår alltså! Vet inte om det hänger ihop eller om det kan bero på annat.

• attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-10-20 11:03:55 följande:

Vattenliljan: åh! Spännande. Förra månaden var jag på VUL på dag 12, då hade jag en blåsa på 11mm, höjde dosen till 75 i fyra dagar och då växte den till 18mm. Denna gång ska jag på VUL på dag 11, så lär ligga i samma utveckling kanske. Fast man vet ju aldrig, man reagerar väl olika alla gånger kanske.

Är det någon annan här som kört menopur som upplevt att ni tappar hår? Sen jag började med det så rasar mitt hår alltså! Vet inte om det hänger ihop eller om det kan bero på annat.

Jag tappar också hår och tar Menopur. Har aldrig dragit kopplingen till Menopur! Men det kanske kan bero på det? Har du hört något om det är en biverkning?

Mina cyklar med Menopur är helt olika. Min kropp kan man inte tyda eller lista ut något från.... Ibland har det varit klart efter 7 dagars sprutande, nu är jag uppe i 15 dagar : (
  • attlangta01
    Hearts76 skrev 2014-10-19 21:33:31 följande:
    Jag blev gravid nu på andra kuren med Letrozole och Ovitrelle :)
    Grattis! :) Jag är otroligt avundsjuk! :)
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?