• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • frucgsvensson

Oj! 18 år? Kan förstå att det kanske tar ett tag att väcka kroppen. Låter läkaren positiv ändå eller vad säger h*n om det? Hoppas att det har hänt någonting nu på vulet!

• frucgsvensson

Är det någon som har haft starka hugg och stickningar flera dagar efter ovitrellen? Tog den i söndags och kände ingenting ca 36 timmar efteråt på en ägglossning. Men idag, fyra dagar senare vaknar jag t.om av att jag inte kan ligga raklång på ryggen i sängen för att det hugger så hemskt. Det kommer liksom som attacker kan man säga. Inte så att det inte är hanterbart, men rejält ont.

• snorklan
    frucgsvensson skrev 2014-10-29 10:32:20 följande:

Är det någon som har haft starka hugg och stickningar flera dagar efter ovitrellen? Tog den i söndags och kände ingenting ca 36 timmar efteråt på en ägglossning. Men idag, fyra dagar senare vaknar jag t.om av att jag inte kan ligga raklång på ryggen i sängen för att det hugger så hemskt. Det kommer liksom som attacker kan man säga. Inte så att det inte är hanterbart, men rejält ont.

Haft exakt detta efter ovitrelle, många dagar efter. Som en enorm mensvärk, kramande kramp. Värme och rörelse hjälpte mig.
  • frucgsvensson

Jag har inte haft som mensvärk utan det hade varit hugg, typ som tusen nålar. Kunde knappt sitta ner för det hugg ända ner mot baken liksom. Jag slängde iväg ett mejl till kliniken och tydligen kunde det tyda på att det hade varit en bra ägglossning och att det ibland kan vara en cysta kvar efter att ägget släppt. Men detta var ofarligt och det går bort av sig självt.

• Vattenliljan

Tjoho! Imorse hade jag en fin äggblåsa på 18 mm så nu blir det strax Ovitrelle. Känns spännande. Och lite jobbigt också. Nu måste man ju ha sex. :P Nån annan som är på ungefär samma ställe i cykeln?

• Vattenliljan

Hur går det för er tjejer? Var är ni i era cykler nu?

Jag tog ÄL-spruta för två dygn sedan och har för första gången faktiskt känt av ägglossningen! Från och till hela dagen har det tryckt/spänt vid äggstockarna. Känns spännande! Vi har lyckats få till två mys också som läkaren rekommenderade, så det känns bra. Ofta har vi lite problem att få till det när man har den där pressen på sig. Så nu börjar den evighets(14-dagars)långa väntan... :)

• attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-11-02 22:50:56 följande:

Hur går det för er tjejer? Var är ni i era cykler nu?

Jag tog ÄL-spruta för två dygn sedan och har för första gången faktiskt känt av ägglossningen! Från och till hela dagen har det tryckt/spänt vid äggstockarna. Känns spännande! Vi har lyckats få till två mys också som läkaren rekommenderade, så det känns bra. Ofta har vi lite problem att få till det när man har den där pressen på sig. Så nu börjar den evighets(14-dagars)långa väntan... :)

Hej!

Jag har BIm på fredag.
    Känner inget speciellt alls. Bilr så less på detta. Vet inte hur jag ska klara av ännu ett misslyckande.
    För visst är det så att jag borde känna av något om jag var gravid nu? Jag vet att det finns de som inte känner något alls innan BIM. Men är det inte vanligast att man känner något innan BIM om man är gravid? ; (
  • Tjockisbullen2012

Attlangta: jag håller tummarna! Behöver inte vara så att du känner något. Jag tänker lika dant men så försöker jag intala mig att kroppen är van vid hcg nu efter alla ägglossningssprutor man tagit så därför kanske de tar längre tid innan symtomen kommer. I början när jag tog ovitrelle fick jag ömma bröst efteråt t.ex men nu får jag inte de. Jag försöker tänka så när hoppet vacklar. :)

Vattenlilja: vi får hoppas på att tiden går fort! Jag tog ovitrelle i tisdags och hade troligtvis ägglossning i torsdags. Så vi ligger rätt nära i tid! :)

• frucgsvensson

Jag tog min ovitrelle för 9 dagar sedan. Har ont i brösten efter den. Varit på ett jäkla dåligt humör i helgen, bådar inte gott (pms). Haft lite som mensvärk nu senaste dagarna. Känner just inget mer. Är mest PMSig som sagt.

• Vattenliljan

Jag tror inte alls man behöver ha symptom innan BIM! Det är väl rätt vanligt att kvinnor inte ens kommer på tanken att de är gravida förrän mensen är flera dagar sen? Sen tror jag också att man gör sig själv en otjänst (är det ett ord?) när man går och känner efter hela tiden. Jag gör det VARJE gång, men försöker verkligen låta bli. När jag var gravid första gången hade jag massor av symptom, men det tror jag var för att jag blivit överstimulerad (IVF). Gick upp 8 kg på ett par dagar (vätskeansamling i buken) och såg ut som jag var i sjätte månaden ungefär. Sådär lagom roligt. :P

Men jag håller tummarna för er alla! Klart vi ska få härliga höstbesked! I och för sig skulle det ju vara trevligt att få ett positivt test i julklapp också, så jag försöker att inte sätta för mycket press just på den här cykeln. :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?