frucgsvensson skrev 2014-10-27 22:11:55 följande:
Åh! :) vad kul att vara igång igen! Själv sitter jag här och undrar om man faktiskt får äl, om man gjort tillräckligt osv. Är extremt dålig på att ta folsyretsbletterna så tror att det ska skita sig pga det... Usch. Hjärnan går på högvarv alltså. Måste försöka slappna av.
Tänk på att sperma lever mellan 3-5d. Så du kan inte göra mer än du redan gjort. Folsyra påverkar inte fertiliteten utan det är för att skydda fostret mot ryggmärgsbråck. Folsyra får du även i dig via maten :) om du får äl eller inte kan du tyvärr inte påverka, utan mer göra så som du blivit tillsagd. Själv fick jag äl de 8 fullbordade behandlingarna (kontrollerades med blodprov) med första barnet, men kände aldrig av dem alls. Nu med behandlingen av andra barnet blev jag så nervös att vi skulle missa den då jag hade ont under natten och morgonen innan insemination. Men doktorn sade att det är vanligt att ha ont ngn dag innan. I vårt fall hade hon iaf rätt. Förstår din oro, så svårt att släppa taget om ngt som man dessutom inte kan påverka värst mycket.
styrkekram!