• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • frucgsvensson

Nä, jag känner inget vidare heller! Börjar bli orolig att det inte skett ens. Första gången jag tog pergotime så kände jag av äl jätteväl! Det stack till ordentligt, nästan så att jag inte kunde stå upprätt- och då blev jag även gravid! Slutade dock i missfall. Nu känner jag av lite mensvärk och nypningar, men det är ytterst lite jag känner!

• Tesen83

Jag har alltid känt av ägglossning efter ovitrelle. Denna omgång var det ganska så exakt 24 timma efter sprutan. Blev jätte varm, svettades och fick tryck över båda äggstockarna. Tog några timmar sen släppte det. 

Är på dag 7 efter ovitrelle just nu och mår illa, har mollvärk och ont i brösten. Vet inte om jag redan kan börja hoppas.... 

• frucgsvensson

Okej. Jag har börjat känns lite mer nu i skrivande stund. Det sticker lite, nästan enda ner mot rumpan liksom.

Har varit uppblåst och haft molvärk. Men ja, det är ju rätt många timmar sen jag tog sprutan. Tog den i fredags vid lunch.

Hoppas! :) håller tummarna!

• Tjockisbullen2012

Kul att det börja hända saker här nu och att vi börjar närma oss lite bimdagar för många! Hoppas verkligen att någon får sitt efterlängtade pluss. :)

Själv har jag fått positivt ägglossningstest idag och jag känner hur ägglossningen är på gång så nu verkar kroppen vara igång igen efter missfallet. Så vi myser på och hoppas på lite mer tur denna gång och att det nu ska gå hela vägen. :)

• bethmoore

Tog min spruta i torsdags kväll och gjorde inseminationen på fredag eftermiddag.

På natten till lördagen hade jag ordentligt ont, hoppas och tror att det var ägglossningen.

Annars känns det inget, tycker bara allt luktar mycket och är väldigt gråtmild.

Längtar efter testdag :D

Håller tummarna för er andra!!!

• Vattenliljan

Jag var på VUL idag. För en vecka sen hade jag tre äggblåsor på 9, 10 och 12 mm som växt av sig själva. Nu skulle vi kolla om det hänt nåt mer och jag kunde få ÄL-spruta. Men icke. Allt hade stått helt stilla. Så nu ska jag börja ta Provera och sen får vi köra igång med en stimulerad cykel. Blir så trött på alla "förseningar" eller vad man ska säga.

Är det nån som vet om man kan ta Provera på kvällen? Det står "en tablett om morgonen" på mitt gamla paket så jag blev lite osäker om det fanns nån speciell anledning till det...

• EnBoll

Vattenliljan, hade jag varit du hade jag nog tagit första tabletten idag sen kan du ju ta den lite tidigare för varje dag. Man vill ju bara komma igång :)

Är på dag 4 nu, så imorgon på dag 5 börjar karusellen om igen med gonal-f, vul först om 13-14 dagar och då hoppas jag att det är dags för ovitrellen, sist behövde jag ju bara spruta 13-14 dar så det är väl inte omöjligt..

Innan förra omgången som var första omgången kände jag mig så säker, fick jag bara ägglossning så skulle allt bli bra. Ägglossning fick jag ju, men nej, ingen graviditet. Så inför den här gången känner jag mig bara neutral.. beredd på ett misslyckande kanske.

• frucgsvensson

Usch, jag tycker verkligen att detta är jobbet. Jag känner lite som du gör, Enboll, fast jag känner mig neutral redan nu, första omgången. Eller ja, körde menopur en gång för två år sedan. Men nu har det ju börjat om igen. Tufft är det här!

• Tesen83

Ett nästan osynligt + på stickan igår.... håller hoppet uppe ett tag till.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?