• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • melissa8601

Vattenlilja:

Ja, det var jätte frustrerande, men tur att de tog provet.
    Tack för svar, då kanske det inte är ovanligt att man inte känner något av sprutan :) Ska som sagt fortsätta tempa, vet hur tempen beter sig hos mig vid ÄL. den hade höjts imorse för att sedan sjunka senare på dagen, skumt och jag nojjar på.

Absolut bäst vore det ju om jag, ta i trä, blev gravid på denna omgång, utan hormonbehandlingar osv. Samt slippa genomgå IVF. Hoppet är väl det sista som överger :) Ätit levaxin 3 veckor nu så tänker att lite nytta har det säkert gjort

• frucgsvensson

Är 11 dagar sedan jag tog ovitrellen och imorse när jag skulle kissa så kändes det som att mensen var påväg. Vi har nogmisslyckats även denna gång :( hur många behandlingar i snitt behövs det egentligen!? Suck. Deppar inte ihop helt och hållet ändå för vi har ju faktiskt bara kört två gånger på rakennu och en gång för två år sedan, men ändå..

• attlangta01

Jag tog ett test, negativt så klart.... Vet inte hur vi ska gå vidare nu.

Om man hade lite mer pengar så hade vi kunnat försöka mer. Om jag inte hade denna sjukdom så skulle jag inte behöva bekymra mig om sånt. Då skulle jag kunna planera min familj som de flesta andra.....: (

• Donna78

Jag har tagit pergotime och tog igår Ovitrelle-sprutan (cd 15) men känner absolut ingenting (förutom huvudvärk). Inget ökat sekret, ingen molvärk. Kl 21:30 ikväll är det 36 h sedan sprutan. Känner ni alltid av sprutan el hur är det? Är rädd att jag tog den för tidigt... ????

• Vattenliljan

Jag har inte alltid känt av ägglossningen. Den här gången var första gången jag kände nåt! Så det är inte alls självklart.

• JenMark

Hörrni, imorrn ska jag ta ovitrellen, vilken tid på dygnet ska jag ta den tro? När sker ÄL så man inte missar den med sexet?

• Donna78

Du ska ta den 36h före sex... Jag tog den kl 9:30 för jag visste att vi kunde ha sex ikväll vid 21:30 *vilket vi just hade*

JenMark skrev 2014-11-05 21:12:45 följande:

Hörrni, imorrn ska jag ta ovitrellen, vilken tid på dygnet ska jag ta den tro? När sker ÄL så man inte missar den med sexet?

• JenMark
    Donna78 skrev 2014-11-05 21:53:46 följande:

Du ska ta den 36h före sex... Jag tog den kl 9:30 för jag visste att vi kunde ha sex ikväll vid 21:30 *vilket vi just hade*

Aha.. Då tar jag den 06 imorrnbitti å sex på kvällskvisten ????
  • Donna78

Dagen efter ja (på fredag)... Dvs 36 h efter du tagit sprutan.

JenMark skrev 2014-11-05 22:01:04 följande:

Aha.. Då tar jag den 06 imorrnbitti å sex på kvällskvisten ????

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?