• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • JenMark

Nu tror jag mensen kom... 1vecka efter äl-sprutan. Va fort mensen kom? Suck.

• attlangta01
    JenMark skrev 2014-11-13 11:15:44 följande:

Nu tror jag mensen kom... 1vecka efter äl-sprutan. Va fort mensen kom? Suck.

Oj, vad snabbt. Är du säker på att det är mensen? Så det inte är nidblödning?
  • Vattenliljan

Vad konstigt JenMark! Låter ju inte som att det borde vara mens om du fått ägglossning som du ska. Ring kliniken!

• JenMark

Hur mkt kan nidblödning vara då tro?

Jag maila kliniken idag och skrev att mensen hade kommit samt att de är en vecka efter äl-sprutan, fick bara som svar om jag ville fortsätta försöka (ny behandling). Vad tror ni då? För tidigt för missfall, eller?

Fick en ny tid men tror jag avbokar den och ligger lågt tills efter nyår..

Har progesteronsalva hemma som jag hade tänkt testa, värt ett försök iaf!

• frucgsvensson

Jobbigt när kroppen betér sig konstigt. Jag tror dock inte att det kan vara ett missfall. Det har väl inte hunnit fästa än? Ja, visserligen om det är en nidblödning då. Hoppas att du får någon klarhet i det hela! :)

• JenMark
    frucgsvensson skrev 2014-11-13 22:52:40 följande:

Jobbigt när kroppen betér sig konstigt. Jag tror dock inte att det kan vara ett missfall. Det har väl inte hunnit fästa än? Ja, visserligen om det är en nidblödning då. Hoppas att du får någon klarhet i det hela! :)

Nä precis, tiden får utvisa.. Hoppas hoppas......

Hur går det för er andra?
  • JenMark

Sist jag va gravid - 2009 - så testade jag ett svaaaagt pluss på 10'e dagen efter äl-sprutan, nu på söndag är det just 10dagar efter sprutan... Så tänkte testa då.. :)

Nån som testat sig än??? :)

• Vattenliljan

Vad spännande JenMark, jag håller tummarna. Här är det BIM på söndag. Har inte känt av något än som inte går att bortförklara. Vad jättetrött första dagarna den här veckan - men hade praktik på förskola så inte så konstigt att jag var helt slutkörd. xD Magen har varit lite knasig, men vi har ätit sjukt mycket utemat (läs McDonalds) senaste veckan så det har nog också en naturlig förklaring. Lite huvudvärk har jag haft, men bara när vi varit inne på förskolan så det tror jag snarare har med ljudnivån att göra. Men åh vad man hoppas ändå... Om jag inte är gravid vill jag få mensen på söndag så att jag VET. Sist kom ju aldrig mensen och jag gick och hoppades helt i onödan. :(

• JenMark
    Vattenliljan skrev 2014-11-14 20:18:21 följande:

Vad spännande JenMark, jag håller tummarna. Här är det BIM på söndag. Har inte känt av något än som inte går att bortförklara. Vad jättetrött första dagarna den här veckan - men hade praktik på förskola så inte så konstigt att jag var helt slutkörd. xD Magen har varit lite knasig, men vi har ätit sjukt mycket utemat (läs McDonalds) senaste veckan så det har nog också en naturlig förklaring. Lite huvudvärk har jag haft, men bara när vi varit inne på förskolan så det tror jag snarare har med ljudnivån att göra. Men åh vad man hoppas ändå... Om jag inte är gravid vill jag få mensen på söndag så att jag VET. Sist kom ju aldrig mensen och jag gick och hoppades helt i onödan. :(

Åh va spännande! Ska du testa på söndag? Vet inte när min BIM är riktig, hur räknar man ut de?

Tycker blödningen ökat lite ikväll. Suck.. Är bubblig i magen å lite mensvärk känningar typ.
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?