• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Kittten
    Mimmzan skrev 2014-04-12 13:50:27 följande:
    igår gick jag in i vecka 8  :)  Och under veckan har jag varit på inskrivningen , hälsosamtalet  :) 
    jag har faktiskt inga symptom alls ... i början så kände jag av massor i brösten och dom växte .. men nu känns det inget och dom känns som vanligt haha!! 
    jag skulle faktiskt vilja ha lite symptom så att det känns lite att man är gravid! :) 
    det enda är att jag sover otroligt dåligt på nätterna vaknar minst 5 ggr per natt och vaknar kl 4-5 varje morgon och är jätte pigg.  nån annnan som har det så??
    Ja, jag vaknar supertidigt varje morgon, oavsett sovmorgon eller ej. Somnar iofs väldigt tidigt också, känns som evigheter sen jag orkade vara uppe till 21-22 :P Är i v 9 (8+6). 

Jag har dock andra symptom också, speciellt illamående som vissa dagar håller i sig från morgon till kväll. 
  • Kittten
    elan90 skrev 2014-04-08 17:44:37 följande:
    Mjölkchoklad, BF 2 November, Skåne
    Eljesa, BF 3 November, Växjö
    Rosalack, BF 11 November, Strängnäs
    Annabanana, BF 11 November, Stockholm
    Petite87, BF 15 November, Luleå
    Carolinals, BF 16 November ca, Stockholm
    kristin10, BF 17 November, Finland
    Nadde, BF 18 November, Skövde 
    EmiliaGK, BF 19 November, Alvesta (Småland)
    Eemmacf, 20 år, BF 20 november, Östersund
    Kittten, BF 20 November, Haninge, Stockholm
    Frökenfräken82, BF 22 November, Växjö
    Finder, 24 år, BF 23 November, Skellefteå 
    EnglaAlvaTredje, BF 24 November, Ludvika (Dalarna)
    Tina80, 33 år, BF 27 November, Smedjebacken
    Mimmzan, BF 27 november, Avesta, dalarna
    Elan90, BF 28 November, Västerbotten (Skriver stad senare)
    samantha80, BF 28 November, Axelvold, Skåne
    Anna, BF 29 November, Linköping
    Kan man inte lägga in denna lista i trådstarten? :)
  • Längtan efter barn

Vaknar ju mellan 4-5 på morgonen så jätte många timmar får jag ju inte,
    men sen är jag uppe på toa ca 3-4 ggr på natt med.
    Det var nog v9 jag blev av med mitt illamående som höll i sig hela dagen lång, det är skönt att slippa det där.
    Har ni andra gått upp något i vikt? eller det kankse är en känslig fråga? :)

// Bettisen
  • rosalack
    Längtan efter barn skrev 2014-04-17 12:06:27 följande:
    Vaknar ju mellan 4-5 på morgonen så jätte många timmar får jag ju inte, men sen är jag uppe på toa ca 3-4 ggr på natt med. Det var nog v9 jag blev av med mitt illamående som höll i sig hela dagen lång, det är skönt att slippa det där. Har ni andra gått upp något i vikt? eller det kankse är en känslig fråga? :)
    // Bettisen

Är uppe precis likadant som dig på nätterna o vaknar vid samma tid... mår mest illa på em el kvällen när jag är trött.. då är allt jobbigt, matlukt, perfym mm mm. Har kanske gått upp ett kilo, men det kan ju lika gärna vara avföring el beroende på om man har ätit el ej....har så svårt att gå på toa :( ursäkta infon! Haha jag tror jag har foglossning.... känns som hela bäckenet o främst bak över svanken och rumpan ska gå av när jag går. Ibland kan jag inte ta mer än ministeg eller resa mig från sängen utan att det gör skitont :(
  • Längtan efter barn
    rosalack skrev 2014-04-17 17:41:53 följande:

Är uppe precis likadant som dig på nätterna o vaknar vid samma tid... mår mest illa på em el kvällen när jag är trött.. då är allt jobbigt, matlukt, perfym mm mm. Har kanske gått upp ett kilo, men det kan ju lika gärna vara avföring el beroende på om man har ätit el ej....har så svårt att gå på toa :( ursäkta infon! Haha jag tror jag har foglossning.... känns som hela bäckenet o främst bak över svanken och rumpan ska gå av när jag går. Ibland kan jag inte ta mer än ministeg eller resa mig från sängen utan att det gör skitont :(
    Det du skriver kan lika bra vara jag som skrivit känns det som. ja att stå o laga middag är ingen skoj längre. 
    Är glad över att man inte jobbar som kock!
    Ja rätt stoppad i tarmen är man väl, luft som pyser ut på alla håll :P
    Det är väl rätt standard symtom när man kommer till v 11 kanske?
    och sen stramar det i magen när man sträcker på sig. Känns som man har stor mage redan men alla andra säger att det syns knappt :)
    // Bettisen
  • finder

Fyfan! Är på kurs i helgen med hotellfrukost. V9 nu och ingen vet när något här. Hinner.knappt stoppa i mig smörgås innan man hulkar..

• Tina80

Också v 9 idag...illamående från helvete...som jag förmodligen får stå ut med tills allt är över...
    mammakläderna framplockade och sover fortfarande middag om dagarna då jag är sååå trött..
    men men, helt klart värt det i slutändan alltihopa.

• EnglaAlvaTredje

Vecka 9 om några dagar! Illamående from hell, men har fått Largigan (stavning?) utskrivet och det funkar bra!

Fått lite problem med högt övertryck och hög puls?! Märkligt då jag inte är stressad... Ska hållas under uppsikt så inte undertrycker blir drabbat också.

Magen är stor! Men inte oväntat då det är tredje barnet ;)

Utöver detta mår jag prima!

• choklaa

EnglaAlvaTredje: tips be att få lämna TSH, T4, T3 och trak samma känsla hade jag utan att veta varför blodtrycket var sådant. Visade sig ha med ämnesomsättning och då är de viktigt att få medicin i tid.

Svar på tråden Novemberbarn 2014