Novemberbarn 2014
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Så sjukt mycket slit i livmodern så de gör ont..
Hej! Smyger in här då jag precis fått veta att jag väntar 4:e barnet. Väldigt överraskad!
Mår förfärligt illa och känner mig sjuk, precis som sista graviditeten. Just nu håller jag fast mig i det halmstrået att denna graviditeten inte behöver bli som den föregående. Hoppas såå att denna (min helt säkert sista) graviditet ska gå bra.
Just nu mår jag mest dåligt över att behöva berätta för mina chefer på mitt nya jobb där jag bara hunnit vara i 2 månader... såå pinsamt känns det :-/ Hur ska jag säga?
Det var inte planerat men jag vill vara glad nu, det är ju som det är och jag känner mig lycklig för barnet.
Hej här kommer vi. Har bf 28/11 blir mitt tredje och en sladdis. Har två födda 02 och 04 sedan innan. Bor i sthlm och är 33 år. Grattis till alla plussare.. ska bli kul att få hänga i en ankomstgrupp igen
Hej alla.
Är oväntat gravid med 2:a barn. Beräknas någon gång i november (jag hade glömt när jag fick mens sista gång
och har haft det så fullt upp)..
Gissar att jag är i vecka 8. Ska göra en kub test i maj och samtidigt en beräkning av när det är BF.
Men min mage är svullen och om jag slappnar av så ser jag gravid ut. Jag vill inte se gravid ut just nu på tanke av min arbetssituation och jag har enbart berättat för min chef. Hur är det för er? Ser ni gravida ut nu?
Upptäckte till min förskräckelse idag när jag fick på mig min jobbskjorta att jag knappt fick igen knapparna över bysten eller magen :-/
Grattis allihop! På mig syns det, men är antagligen svull a tarmar hehe. Men känner att det växer upp precis vid blygdbenet eller vad det heter så snart är det på riktigt. Är i v 10. Jobbet..... jag var tvungen att sjukskriva mig när vi precis hade plussat, reagerade på ivf behandlingen... aldrig gjort det förut och har gjort 4 st innan..... berättade således för mig chef i v 5, inte så kul.... hade jobbat 6 veckor på nya jobbet då. Så nu är jag nog ingen favorit på jobbet, jobbar halvtid nu men vilket nedköp jag måste vara. Heltidsanställd som blir sjukskriven direkt. Men jag är så lycklig så vad chefen säger bekommer mig inte det minsta. Byter jobb efter mammaledigheten om det ff känns lustigt! Glädjs! Ni är inte oersättliga på jobbet vid mammaledighet och ett liv är så mycket viktigare än folks tyckande ♡
Bra skrivet Rosalack! Skönt att ibland sätta jobbet i perspektiv till att vi skapar ett litet liv :) Jag kommer bita ihop nu fram till ledigheten sedan blir det jobbyte. Jag jobbar som personlig assistent i en familj som är helt hopplösa att göra med. Vi är fyra ordinarie varav en slutar i juni, en ska säga upp sig så fort hon haft semester, en försöker skaffa barn och jag då som redan är gravid. Känns som att vi kommer ha en vansinnig arbetsledare till hösten när allt uppenbarar sig ;)
Jobbigt att du reagerade på ivfen. Vad hände och hur känns det nu?
Känner igen mig Anna84! Tur att vintern är över här i norrland för nu går inte vinterjackan att stänga. Jag är så galet svullen! v.10 nu, undrar hur magen ska svälla om ett par månader :(
PETITE87 ojdå. Bit ihop sålänge, personlig assistent finns det många och jobben brukar vara många också så du kan säkert byta sen :) kan knappt fatta att det bara är månader kvar tills vi alla ska gå på mammaledighet! Hoppaas allt går vägen ♡ ang ivf, blev överstimulerad av hormonerna så jag fick vätska i magen, svårt att andas, svullnade som en ballong :/ nu är det på bättring!
igår gick jag in i vecka 8 :) Och under veckan har jag varit på inskrivningen , hälsosamtalet :)
jag har faktiskt inga symptom alls ... i början så kände jag av massor i brösten och dom växte .. men nu känns det inget och dom känns som vanligt haha!!
jag skulle faktiskt vilja ha lite symptom så att det känns lite att man är gravid! :)
det enda är att jag sover otroligt dåligt på nätterna vaknar minst 5 ggr per natt och vaknar kl 4-5 varje morgon och är jätte pigg. nån annnan som har det så??
Mimmzan, vaknar tidigt är du inte ensam om.. jag som inte brukar vara morgonpigg.... :)