• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Myc

Japp, samma båt här

EnPetra skrev 2014-11-10 11:22:44 följande:

Kan man ha förvärkar bara när man rör på sig? 

Känner nästan ingenting när jag sitter ner, men såfort jag ställer mig upp och går så gör det ont/ värker/ ilar/ trycker nere i magen. Det är absolut inte outhärdligt, utan jag kan gå, men det är ju helt klart obehagligt.

Bebisen har fixerat sig för  några veckor sedan, så det borde väl inte vara det jag känner? 

• Myc

Ja tvåan verkar komma tidigare än trean av nån anledning. Trean verkar inte alls gå att förutspå.

Igångsättning kan ju bli jobbigt... Just nu bryr jag mig inte alls. Som matadoren i Ferdinand... "Gör nånting, stånga mig, Hoppa PÅ mig"

Zolie skrev 2014-11-10 09:39:06 följande:

Jag är på +5 idag med andra barnet.. Med första var allt igång nu å han kom vid 20tiden på kvällen.. Men ICKE vill lillebror komma ut! Har som du haft slempropp som släppt i flera dagar nu, men dock inga andra tecken.. Jag har öppet sagt att jag ser sista igångsättningsdagen som dagen D.. Men på insidan trodde jag nog att han skulle komma tidigare, STATISTISKT så kommer ju tvåan tidigare å snabbare än första.. Men ki fick jag! Är faktiskt lite putt.. Mer putt än jag erkänner för omvärlden.. Men här får man skriva BLÄÄÄ! Nu vill jag ha min bebis!!!

Ska till bm idag, å på torsdag blir det de där extra ulet inne på Odenplan för å kika att allt ser bra ut.. Vet inte om man ska önska sig att de kanske vill sätta igång en direkt? Har hört att igångsättning ofta blir långdraget å jobbigare än om de sätter igång av sig själv?

De känns iaf inte som att han kommer å komma av sig själv innan dess.. Pust!

• Krickelin med Naemi

Åhh Myc vad jag känner med dig!

Fasen, jag är inte fulltid och jag håller på att gå bananas. Ok, inte så att jag testar alla knepiga dekokter och grejer som de tidigare graviditeterna, det har ju aldrig funkat, men jag vill ha min kropp tillbaka!!!

Igår var magen stenhård av sammandragningar hela tiden typ. Värk över rygg och framdel, idag har jag tyngdkänsla och lite rosa slem har kommit ut. Kom igen nu kroppen! Kör! Det är så jobbigt att gå runt i detta kanske det är pg...eller inte. Det kan lika gärna stanna tills igångsättningen den 21a...

• Foxan

Grattis alla ni som fått era små!

Vändningsförsöket i torsdags gick ju bra men bebisen har nu vänt sig till säte denna gång, ej fixerad som tur är. Så imorgon blir det ett nytt vändningsförsök och enligt läkaren i torsdags skulle det bli igångsättning om bebisen vände sig fel igen. Men när min bm ringde och hörde sig för idag och fixade ett nytt vändningsförsök lät det tveksamt. Hallå, vad väntar de på??? Bebisen är ju klar, vi har så svårt att fixa barnvakt och min man vill ju följa med (vill jag också för den delen), och speciellt denna vecka har vi extra svårt att få ihop allt och har precis lyckats pussla ihop något inför morgondagen. Kan de inte bara ta lite hänsyn?

Kommer göra allt i min makt för att få en igångsättning imorgon, de borde väl förstå att vänta i 3 dagar till inte gör någon skillnad? Har ju bf på fredag! I journalen står dessutom läkarens ord "igångsättning vid nästa vändning om barnet vänder sig fel igen".
    Dags att kavla upp gravidskjortsärmarna och berätta vart skåpet ska stå!
    Är så stressad, onsdag morgon kl. 7 måste barnen hämtas upp hos barnvakten som har hand om våra två minsta...hinner man tills dess?
    Får ont i magen av allt det här... Det var ju inte såhär jag ville avsluta min sista graviditet

• Missimissi
    Myc skrev 2014-11-10 11:27:33 följande:

Japp, samma båt här smile1.gif

Samma här med.

Det jag lärde mig från förra gången då alla spekulationer gjorde mig galen var stt riktiga värkar liksom bara sköljer över en -vad man än gör (vilar, badar,alvedon mm) de går liksom inte att ignorera .... Jag vet dock hur söka vi/ni som spekulerar känner sig och det kan göra en galen rent ut sagt men den enda taktiken jag kan rekommendera är att verkligen försöka ignorera till det inte går längre....

Myc: har inte gått över än men gör dig sällskap imorgon med det. ( har väldigt lite känningar, ingen slempropp eller andra tecken än enstaka sammandragningar när jag rör mig och på kvällarna men det hade jag i veckor förra gången...)

Du är tapper -nu ÄR det inte långt kvar för dig även om det känns orättvist och som att det dröjt en evighet...
  • Karra

Ikväll får vi åka hem och mysa på hemmaplan och med syskonen. Ska bli såå mysigt!!! På onsdag åker vi tillbaka för nya prover och lite koll!!!

Vart är länken till nya tråden!?

• yousofajn

Har ÄNTLIGEN fått bekräftat att det är fostervatten jag läckt (sen i torsdags och två besök på sjukhuset).

Så nu är det in till förlossningen direkt, så förhoppningsvis blir det bebis snart, lycka till alla andra blivande mammor och pappor :)

• Nylny

Idag var jag på spec. MVC och fick lite nya info! Vi skulle gå igenom bäckenmätningen, det såg bra ut och även svanskotan. Dessutom har bebisen vänt sig till vänster sida efter att hela tiden legat på höger, så det var DET hon gjorde igår natt när det var helt galen aktivitet i magen och jag fick värsta magknipen och diarrén utav det. Så duktig flicka. :) Blodflödet i strängen är jättebra men hon är lite mindre än sin vecka, ca -12% (2600g i vecka 36+6). Så nu är det bara att låta henne växa till sig och vänta in BF om 3 veckor. 
    Fantastiska nyheter idag om än fortfarande protein i urinen. Nästa TUL om 2 veckor. 

Nu ska här juldekoreras! Tomte

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • Missimissi
    Foxan skrev 2014-11-10 12:41:29 följande:

Grattis alla ni som fått era små!

Vändningsförsöket i torsdags gick ju bra men bebisen har nu vänt sig till säte denna gång, ej fixerad som tur är. Så imorgon blir det ett nytt vändningsförsök och enligt läkaren i torsdags skulle det bli igångsättning om bebisen vände sig fel igen. Men när min bm ringde och hörde sig för idag och fixade ett nytt vändningsförsök lät det tveksamt. Hallå, vad väntar de på??? Bebisen är ju klar, vi har så svårt att fixa barnvakt och min man vill ju följa med (vill jag också för den delen), och speciellt denna vecka har vi extra svårt att få ihop allt och har precis lyckats pussla ihop något inför morgondagen. Kan de inte bara ta lite hänsyn?

Kommer göra allt i min makt för att få en igångsättning imorgon, de borde väl förstå att vänta i 3 dagar till inte gör någon skillnad? Har ju bf på fredag! I journalen står dessutom läkarens ord "igångsättning vid nästa vändning om barnet vänder sig fel igen".
    Dags att kavla upp gravidskjortsärmarna och berätta vart skåpet ska stå!
    Är så stressad, onsdag morgon kl. 7 måste barnen hämtas upp hos barnvakten som har hand om våra två minsta...hinner man tills dess?
    Får ont i magen av allt det här... Det var ju inte såhär jag ville avsluta min sista graviditet

åh men busiga bebis -stå på dig! jag hoppas verkligen att du får igångsättning så att du får ihop allt med barnvakt mm (ska man ändå sättas igång känns det ju som det mest logiska att de är lite flexibla!)
Svar på tråden Bebis november 2014