• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Myc

Igår åkte jag in för bedömning av igångsättning och fick tid direkt! 13.20 satte de gel och 18.20 kom Svea äntligen till världen!! 41+5. En raketförlossning! Klarade mig helskinnad från bristningar för tredje gången och vi mår toppen.

Hon var en riktig bjässe på 4025g!!

Storasyster var en vecka sen och vägde 2620g och storebror kom på bf och vägde 3670g.

• isabellab

GRATTIS!

Vad underbart!

Myc skrev 2014-11-14 11:19:37 följande:

Igår åkte jag in för bedömning av igångsättning och fick tid direkt! 13.20 satte de gel och 18.20 kom Svea äntligen till världen!! 41+5. En raketförlossning! Klarade mig helskinnad från bristningar för tredje gången och vi mår toppen.

Storasyster var en vecka sen och vägde 2620g och storebror kom på bf och vägde 3670g.

• Puderrosa
    isabellab skrev 2014-11-14 03:39:12 följande:

Oj wow!! Grattis, låter helt fantastiskt!

Tack!

Stort grattis!
  • Missimissi
    Puderrosa skrev 2014-11-13 20:59:03 följande:

Den 11/11, kl.21:48, kom vår fina son till världenGlad
    Värkarna började vid 16 tiden, något efter 19 tiden var vi på BB, krystvärkar i bara tre minuter innan bebisen föddes! Så, det gick jättefort men värkarna var myyycket intensiva, kändes mer än med första barnet som föddes förra året.
    Ingen bristningKyssSkrattande
    Vi kom hem igår, bebisen ammar och det rullar på, även om det inte alls är så fridfullt hemma som det var när vi kom hem från BB första gången då nu finns storebror här som är en riktig busfröHjärta

Stort grattis!!! Vad härligt !
  • Missimissi

Igår åkte jag in för bedömning av igångsättning och fick tid direkt! 13.20 satte de gel och 18.20 kom Svea äntligen till världen!! 41+5. En raketförlossning! Klarade mig helskinnad från bristningar för tredje gången smile1.gif och vi mår toppen.

Åhhhh hurra !! Hoppades verkligen på att du var igång eftersom du inte skrev något igår! Stort grattis till "lilla" Svea (fint namn)
  • Missimissi
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-14 06:55:19 följande:

Legat vaken sedan kl tre i natt. Extas. Idag, hoppas hoppas!

Barnen lämnas i detta nu till fritids och barnvakt och jag har dukat upp lyxfrukost till maken och mig. Samla energi! Sen duscha och mysa en stund innan det bär av mot sjukhuset. Ohhh, rena rama julafton smile2.gif

Spännande !! Hoppas du ligger och föder barn just nu!
  • Zolie

Igår åkte jag in för bedömning av igångsättning och fick tid direkt! 13.20 satte de gel och 18.20 kom Svea äntligen till världen!! 41+5. En raketförlossning! Klarade mig helskinnad från bristningar för tredje gången smile1.gif och vi mår toppen.

Åh! Gu va skönt! :))

Himla massa grattis till er :) <3
  • Krickelin med Naemi

Grattis. Myc! Va kul!!!!

Själv blev jag hemskickad. Dagens läkare var helt emot igångsättningar och ville helst boka av min tid nästa fredag oxå. Barnmorskorna var jätteförvånade över läkarens agerande. Rätt ledsen nu

• Missimissi
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-14 13:43:51 följande:

Grattis. Myc! Va kul!!!!

Själv blev jag hemskickad. Dagens läkare var helt emot igångsättningar och ville helst boka av min tid nästa fredag oxå. Barnmorskorna var jätteförvånade över läkarens agerande. Rätt ledsen nu

Åh det förstår jag -vilken besvikelse och vad tråkigt att läkaren hade den inställningen

Vilken vecka är du i nu?
  • Krickelin med Naemi

V39. Jag skulle bli igångsatt då jag redan i tisdags öppnat mig 4cm och jag har så snabba förlossningar. Molvärkarna håller fortfarande på så jag tror att jag öppnat mig mer sedan dess. Men idag gjorde de inte ens någon koll på mig! Utan allt var bara om hans inställning till igångsättning som han predikade om i 20minuter där han påpekade att min rädsla är en känsla och den kännslan betalar folk pengar för att få känna på Liseberg...

Missimissi skrev 2014-11-14 14:50:06 följande:

Åh det förstår jag -vilken besvikelse och vad tråkigt att läkaren hade den inställningen

Vilken vecka är du i nu?

Svar på tråden Bebis november 2014