• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • SaandraR
    Missimissi skrev 2014-11-12 09:27:08 följande:

Här har oregelbundna pinvärkar dragit igång. Två riktigt onda i natt men sen inget mer än sammandragningar och malande. Förra gången höll det ju på så i 3-4 dagar innan det var dags så det blir spännande att se hur länge det tar den här gången. Försöker hålla huvudet kallt men det blir ju svårare och svårare då man samtidigt mentalt ibland hinner tänka "är det dags"

Hur går det för er andra som är kvar ? (Bf +1 idag)

Spännande!

Jag har tre dagar kvar till BF, och idag är tredje dagen med mycket molvärk och risig i magen.. hoppas ju på att det är ett tecken på att det drar igång inom ett par dagar! Men kroppen luras säkert bara..

• Eva 763
    Foxan skrev 2014-11-12 05:46:11 följande:

Igår kl 22:34 föddes vår lilla femma med buller och bång, öppnades från 7-8 till fullt öppen och hamnade mitt i krystandes på bara några minuter. Gick så fort mot slutet. Allt gick väldigt bra och jag sprack inget. Denna delar första plats som bästa förlossning med förlossningen jag hade med barn nr 3!

9 timmar från igångsättning (vilket var med en kadeter-ballong.

Nu har vi 4 fina töser, sonen flyttar väl ner till källaren med som far och bygger mancave tillsammans smile2.gif

Lycka till ni som väntar på storken, snart är era bebisar hos er!

Grattis!!! Oj vad snabbt det gick! Tur du var på plats och inte hemma får man fråga hur förlossning nr 2 var?
  • Missimissi
    isabellab skrev 2014-11-12 09:45:56 följande:

Hoppas det drar igång på riktigt nu.

Hur länge kan man ha pinvärkar?

Jag är BF -16 så lääänge kvar här :(

Såna "värkar" som jag har nu kan jag nog i teorin ha fram tills en vräkning på bf +14 så det ger inge mer ledtrådar tyvärr.... annat än att jag igår ju hann tänka "aj fan ja just jag det var ju typ så hör ont det gör..." (Trots att det var två svaga i sammanhanget så kändes de ändå rejält...)
  • yousofajn

Igår 13.06 kom äntligen vår lilla flicka på 47cm och 3390g.

Förlossningen tog tjugo timmar och jag förlorade mycket blod för att min livmoder säckade ihop, antagligen pga. En lång och svår förlossning. Men nu är allt bra med oss tre ???? Lycka till ska bli kul att se hur det går för er andra!

• nanna100

Grattis till er som fått era små pyren de senaste dagarna :)

Var som sagt hos bm igår och hon kände på min livmodertapp.. Den var fortfarande bakåtriktad men hon menade på att något hänt sedan förra veckan i alla fall. Då fick hon inte ens tag på den och nu gjorde det jävligt ont när hon fick tag på den i försök att föra den lite framåt eller hur hon nu uttryckte sig... Hon märkte också skillnad att bebisens huvud sjunkit ner ytterligare. Har dock inte haft mer känningar efter igår, så vi väntar fortfarande, BF+ 4 idag!

Känner att allt börjar bli lite jobbigt och hormonerna spelar nog spratt. Min sambos mamma och bror + 1 barn skall komma strax och sova över tills imorgon..... Jag är helt förstörd och går och gråter här hemma. Vill inte alls ha några nattgäster, känner mig jätte bitter! Och vill inte alls vara trevlig på beställning!

Även att jag har gått över och vill inget hellre att få ut vår tös så vill jag verkligen inte att det skall starta när dem är här....

• Nylny
    yousofajn skrev 2014-11-12 16:24:47 följande:

Förlossningen tog tjugo timmar och jag förlorade mycket blod för att min livmoder säckade ihop, antagligen pga. En lång och svår förlossning. Men nu är allt bra med oss tre ???? Lycka till ska bli kul att se hur det går för er andra!

Men gud...sötare än såhär kan man väl inte bli...... Hjärta Skrattande

Stort grattis!!!! Du kämpade hårt, fy fan att det ska vara så kämpigt för några att få ut sin bebis... Skrikandes Hoppas du läker fint och mår bra och kan njuta av den där lilla underbara saken du har tagit kort på. Skrattande 

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • EnPetra

Vilka små sötnosar som ploppar ut! :) 

Börjar bli less här hemma, går in i v.40 på fredag, och har sån värk när jag går. Hoppas på att inte behöva gå över tiden iaf, utan att den kommer senast på BF. Hoppas kan man ju alltid! :) 

• Krickelin med Naemi

Grattis!!! Så go . Jobbigt med en sån förlossning, kram på dig!

• Missimissi

phpbGjbix70108.jpg

Stort stort grattis -superfin !!!
Svar på tråden Bebis november 2014