• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Nylny
    isabellab skrev 2014-11-17 09:14:16 följande:

Usch idag mår jag något så fruktansvärt illa. Magen är stökig, svetten rinner och jag skulle helst bara vilja ligga i en sval snödriva. HATAR illamående!!

Bebisen har varit otroligt aktiv det senaste dygnet, så kanske det som trycker på över allt.

Låter fy sjutton så hemskt med illamående såhär sent. Samma här med aktiv mage och bebe och svettas massor, speciellt natten. Det är prostaglandinerna, slutet är nära. Måtte det vara vår tur snart Skrikandes

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • isabellab

Åh det lät ju positivt i alla fall!

Ja hoppas verkligen, 11 dagar kvar idag.

Nylny skrev 2014-11-17 10:20:26 följande:

Låter fy sjutton så hemskt med illamående såhär sent. Samma här med aktiv mage och bebe och svettas massor, speciellt natten. Det är prostaglandinerna, slutet är nära. Måtte det vara vår tur snart 

• RockNRollMamma

Hej
    jag är idag i v 38+2 å har 11 dagar kvar till beräknad förlossning dock har ja mkt tankar som snurrar runt då ja ej va med om nån vattenavgång sist ja vänta barn... Känner av hur bebisen trycker neråt å mkt sparkar mot revbenen 
    hoppas verkligen att detta blir överstökat snart för jag är nämligen less på detta tunga nu. :)

• mjau

Oh jag har följt er hela tiden men inte skrivit så mkt här. Igår föddes vår dotter, en tuff förlossning som slutade bra:)

• isabellab

Grattis!

Vad skönt att allt gick bra för er :)

mjau skrev 2014-11-17 12:38:50 följande:

Oh jag har följt er hela tiden men inte skrivit så mkt här. Igår föddes vår dotter, en tuff förlossning som slutade bra:)

• Missimissi

Igår kväll efter nästan 20 h på förlossningen föddes äntligen lilllebror. 4100 g vägde lillklumpen som var 52 cm lång och såklart alldeles alldeles underbar! Förlossningen gick bra men jag säger bara "älskade EDA", bb Sophia var helt fantastiska och jag svävar på små moln!

Från ingenting mer än pinförvärkar (dvs ingen slempropp mm) drog allt igång med buller och bång genom att vattnet gick mitt i natten. Skriver mer sen!

• Nylny

Har förvandlats till en grinig höggravid nu.. nytt symptom: ont i blygdbenet hela tiden hur jag än rör mig, och långa, hårda sammandragningar jämt, kanske förvärkar? Tar verkligen andan ur mig. Fortfarande ingen mensvärk och inget tryck neråt. Inget annat tecken heller. Går in i vecka 39 imorgon. 
    Det börjar bli jobbigt med blygdbenet nu, svårt att ta sig omkring, att bara vända sig i sängen. Magen är verkligen stor och i vägen för alla normala aktiviteter som att resa sig, lägga sig, ta på sig strumpa... Svullen till max, fortfarande högt blodtryck och protein i urin, däremot inte alarmerande mycket för ingrepp. Tråkiga tider nu. Men slutet känns nära, hoppas det är det. Obestämd

• Nylny
    Missimissi skrev 2014-11-18 02:42:52 följande:

Igår kväll efter nästan 20 h på förlossningen föddes äntligen lilllebror. 4100 g vägde lillklumpen som var 52 cm lång och såklart alldeles alldeles underbar! Förlossningen gick bra men jag säger bara "älskade EDA", bb Sophia var helt fantastiska och jag svävar på små moln!

Från ingenting mer än pinförvärkar (dvs ingen slempropp mm) drog allt igång med buller och bång genom att vattnet gick mitt i natten. Skriver mer sen!

Stort Grattis Missimissi, din pojk kom äntligen! Måste kännas underbart! Skönt att allt gick bra. Njut nu!
  • Zolie
    Missimissi skrev 2014-11-18 02:42:52 följande:

Åh va skönt att han äntligen är här :)) Grattis så himla myclet :))

Och jag håller med dig om edan ;) den gång

Väntade jag inte alls utan tog den direkt r vi kom in, satt å hoppade runt på en pilatesboll å käkade godis medans kroppen öppnande sig i lugn å ro ;) grymt!!! :)
Svar på tråden Bebis november 2014