• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Nylny
    Zolie skrev 2014-11-11 11:29:41 följande:

03.50 kom lilla korven, 12 timmar efter första värken, 4187 g och 54,5 cm lång :) Allt gick jättebra, och vi mår bra allihopa! Nu längtar vi bara efter storebror :))

Åh men lilla korvis då så go och söt! Hjärta Stort grattis till bebisen! Det är så fint att se de här äntligen, och så skönt när man hör att allt gått bra. Njut för fulla rullar..! Skål 
    30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • isabellab

Åh vad söt! Vilken gullig liten överläpp åååh ????

Skönt att allt gick bra!

• Foxan

Grattis Zolie!

Och nu är det min tur! Blev igångsättning! Fått en ballong uppkörd och inväntar resultat. Wohoo! Hoppas det går smidigt det här!

• Servalusa

I morgon får jag komma in på förlossningen för bedömning om igångsättning för att slippa oroa mig för att vattnet går nu när han ligger högt är rörlig. En väldig lättnad. Hoppas nu bara att min kropp är redo och att dom vill starta mig.

Nån som varit med om en igångsättning och vet vad som avgör om jag får eller inte?

• Myc

Coolt! Jobba på!

Foxan skrev 2014-11-11 13:33:44 följande:

Grattis Zolie!

Och nu är det min tur! Blev igångsättning! Fått en ballong uppkörd och inväntar resultat. Wohoo! Hoppas det går smidigt det här!

• Eva 763

Här händer det grejer!!!! grattis till alla fina bebisar!! Vill jag med!!! Men lär få vänta! Går in i vecka 39 imo och har inga förvärkar! Bara onda sammandragningar om jag går för mkt. Lycka till alla som är på g nu! Är

• Krickelin med Naemi

Foxan: Härligt! Skönt att de satte igång dig!

Sevalusa: De bryr sig inte om man är trött och less men däremot om man är orolig för något, som i ditt fall att vattnet ska gå och bebisen kan fara illa, eller rädsla för att partnen ska missa, eller att det går fort så att man riskerar att föda hemma...

Jag var hos mvc idag. Hon såg direkt att jag mår puss. Alla värden ser bra ut men jag är heeelt energilös. Inte den vanliga "jag är i nionde månaden-trött" utan verkligen dödligt utmattad och kan knappt hålla mig på benen. Jag berättade om alla slemproppbitar som gått, all molvärk och sammandragningar jag har och att min oro för att maken ska missa förlossningen har vuxit igen då jag känner att kroppen håller på att förbereda sig.

Hon skickade ni till förlossningen så att de gjorde undersökning och mycket riktigt är halva tappen utplånad, jag är öppen några cm och hon kände en utbuktande hinnblåsa. Så det kan ske när som helst. Läkaren gav mig bedömningstid för igångsättning till på fredag denna veckan. 1v tidigare än min planerade dag för igångsättning. Så på fredag har jag nog en bebis . Känns skönt. Nu hoppas jag bara att vattnet inte går medan maken är på jobbet innan fredagen :-/.

Svar på tråden Bebis november 2014