• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Krickelin med Naemi
    EnPetra skrev 2014-11-15 18:02:41 följande:

ouh, känner mig fången i mitt egna hem. Bara gå ut med hunden är en pina. Gör så fruktansvärt ont nere i magen när jag rör mig (tex vrider mig i sängen), och när jag ställer mig upp och går.. 

Någon som har förslag på vad som kan lindra? Alvedon hjälper inte. Varmt bad hjälper en liten stund, men mest för ryggen som blir helt slut när jag spänner mig då jag går.

Har BF på torsdag, och ska till barnmorskan på tisdag, ska ta upp med henne då hur ont det gör. Men tror inte det finns så mycket man kan göra åt saken? Bita ihop och härda ut..

Vetekudde är mitt livselixir just nu. Den är det enda som håller molvärken hanterbar. Tyvärr är det ju bara när man sitter eller ligger. Så film, vetekudde och virkning är det enda som pysslas med nu . Eller spela PS3 med maken...

Håller på att virka en amigurumi-mobil till spjälsängen med Avengers. Har gjort Hulken och nu halva Spiderman. Sen blir det Ironman och Captain America . Kan kanske hålla mig från att bli helt galen.
  • Krickelin med Naemi

Appropå färdknäppen. Igår när läkaren vägrade sätta igång mig pga hans egna principer så tog barnmorskan med oss en bit bort och sa:" Bara så ni vet, färdknäppen är ingen myt, så gå hem och fredagsmys lite så ses vi kanske senare".

Haha. Lite kul och oväntat. Maken är helt med på det spåret. Jag känner mig lite mer svårövertygad. Jag orkar inte riktigt men jag ställer upp för stackars mannen just nu känns det som, han är rätt uppgiven av att inte ha bebisen i famnen idag.

Idag har jag ännu starkare molvärk och jag känner mig knepig i hela kroppen. Igår var jag på toa säkert 10ggr för nr 2 och jag är inte dålig i magen så det känns som att min kropp ökat prostaglandin-mängden rejält det senaste dygnet. Ska bli spännande att se om kroppen väntar länge till med tanke på att jag minst är öppen 4cm...

• Myc

Åh! Tar du beställningar på såna??

Krickelin med Naemi skrev 2014-11-15 20:46:51 följande:

Vetekudde är mitt livselixir just nu. Den är det enda som håller molvärken hanterbar. Tyvärr är det ju bara när man sitter eller ligger. Så film, vetekudde och virkning är det enda som pysslas med nu . Eller spela PS3 med maken...

Håller på att virka en amigurumi-mobil till spjälsängen med Avengers. Har gjort Hulken och nu halva Spiderman. Sen blir det Ironman och Captain America . Kan kanske hålla mig från att bli helt galen.

• SaandraR
    Missimissi skrev 2014-11-15 19:24:44 följande:
    Förstår känslan ! Man hoppas ju ändå innerst inne på att vara en av de lyckliga som inte behöver gå över utan som får nån vecka innan... Hade som sagt själv bf i tisdags så jag börjar bli lite otålig....
    Ja det förstår jag! Det blir jobbiga dagar det här.. :/
  • Krickelin med Naemi

Ehh har inte funderat på det. Men det skulle jag nog kunna. Fast det tar tid, har ingen aning om exakt tidsåtgång. Materialkostnaden är nog ca 70kr/gubbe.

Myc skrev 2014-11-15 20:57:54 följande:

Åh! Tar du beställningar på såna??

• Myc

Superfina såna där! Skulle gärna beställa en om du känner att du orkar men inboxar dig. Jag kan verkligen inte virka mm. Önskar jag kunde!

Hoppas du får igångsättning som det var tänkt...

...även om jag just nu kan längta tillbaka några dagar till innan förlossningen... Har ont i baken, mellan benen och på brösten! Man glömmer lätt hur jobbiga de första dagarna är har jag märkt...

Har en bebis som vill äta HELA tiden och det rann äntligen till igår efter nästan tre dygn av konstant snuttande på råmjölk. AJ!! Tänker mycket på er förstföderskor därute och skickar lite styrka genom rymden. Det är verkligen tuffa dygn i början!!! Håll ut, det går över och det försöker jag även intala mig själv men det BLIR bättre!

Krickelin med Naemi skrev 2014-11-15 22:36:44 följande:

Ehh har inte funderat på det. Men det skulle jag nog kunna. Fast det tar tid, har ingen aning om exakt tidsåtgång. Materialkostnaden är nog ca 70kr/gubbe.

• nanna100

BF +8 idag.... känner hur jag blir mer bitter för varje dag som går! Skall till barnmorskan imorgon eftermiddag i alla fall, hoppas hon kan göra en ordentlig hinnsvepning denna gången så det kanske drar igång.
    Har fått tid för igångsättning om det mot förmodan ej skulle vilja starta av sig självt men det hoppas jag verkligen att det vill. Hade nästan blivit lite besviken att åka in för att veta att vi skulle bli igångsatta.

Färdknäppen har än så länge inte gett något resultat ;)

Någon som har lite tips vad man kan fördriva dagarna med nästkommande vecka om inget annat händer?

• isabellab

Jag ska börja med adventspyssel tänkte jag. Och fylla frysen med lussebullar och pepparkakor så är det klart. Både gott, mysigt och tidsfördriv.

• Krickelin med Naemi

Åhhhh lussebullar. Kan inte nån komma och baka det till mig Orkar inte :-P. Pinvärkarna fortsätter, min man ska försöka jobba hemifrån denna veckan för det känns väldigt på håret nu. Eftersom jag vet att hinnblåsan är helt frilagd i öppningen och att bm sa att det inte var någon ide för hinnsvepning för att allt var så redo och frilagt redan så vill jag ha honom nära nu.

I veckan blir det mycket mys i soffan med te, pepparkakor och film. Städning skiter jag i nu

• isabellab

Usch idag mår jag något så fruktansvärt illa. Magen är stökig, svetten rinner och jag skulle helst bara vilja ligga i en sval snödriva. HATAR illamående!!

Bebisen har varit otroligt aktiv det senaste dygnet, så kanske det som trycker på över allt.

Svar på tråden Bebis november 2014