• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Missimissi
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-13 16:51:07 följande:

Känner mig helpirrig och lite nervös! Imorgon har jag kanske vår lilla bebis i famnen! Har försökt städa och fixa lite, varvat med filmmys och vila i soffan. Ska äta mysmiddag med familjen ikväll och ladda inför ev förlossning imorgon. Åhhh vad det är spännande. Tror jag kommer dö lite om de inte sätter igång mig imorgon.

Och det ska bli så kul att se om det är en Dante eller en Embla där inne. Under hela graviditeten har jag varit stensöker på en pojk fram till för någon månad sedan då både jag och maken känner att det är en tjej som kommer ut. <3 Spelar verkligen ingen roll.

Spännande !! Håller alla tummar och tår att det blir så! Då kan vi säkert se fram emot fler bebisar i tråden nu till helgen (du och Myc och jag hänger GÄRNA på men vi får se vad lilleman säger.. 111411 är ett rätt coolt pers nr eller vad säger ni?)

Jag vill helst personligen undvika 15-16 november då jag hade missfall de dagarna förra året men blir det någon av de dagarna kanske det finns någon mening med det med...tänk vilken tröst det hade varit i sorgen då för ett år sen att veta att man skulle sitta här och längta tills att inte vara gravid längre
  • Krickelin med Naemi

Jag håller med att det är bra klang i 141114 . Hoppas för er del att ni oxå får nu .

Jag förstår din känsla ang missfallsdatum. Min första grav upptäcktes på rul i v 20att fostret dött. Och det var i slutet av november, visserligen en massa år sedan men det sätter sina spår. Så skönt att sitta här och klaga över hur jobbigt det är att vara gravid . Kram

Missimissi skrev 2014-11-13 19:11:45 följande:

Spännande !! Håller alla tummar och tår att det blir så! Då kan vi säkert se fram emot fler bebisar i tråden nu till helgen (du och Myc och jag hänger GÄRNA på men vi får se vad lilleman säger.. 111411 är ett rätt coolt pers nr eller vad säger ni?)

Jag vill helst personligen undvika 15-16 november då jag hade missfall de dagarna förra året men blir det någon av de dagarna kanske det finns någon mening med det med...tänk vilken tröst det hade varit i sorgen då för ett år sen att veta att man skulle sitta här och längta tills att inte vara gravid längre

• Missimissi
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-13 20:38:51 följande:

Jag håller med att det är bra klang i 141114 smile5.gif . Hoppas för er del att ni oxå får nu smile1.gif .

Jag förstår din känsla ang missfallsdatum. Min första grav upptäcktes på rul i v 20att fostret dött. Och det var i slutet av november, visserligen en massa år sedan men det sätter sina spår. Så skönt att sitta här och klaga över hur jobbigt det är att vara gravid smile5.gif . Kram

Haha du har ju helt rätt i att det ska vara 141114 (gravidhjärna? Moi ? ) beklagar att du också haft ett missfall och så sent ! Måste vara fruktansvärt ! (Mitt var ett "vanligt" 1 trimester mf)

Nu sover vi på saken tjejer och så får vi försöka föda lite barn i morgon haha (drömma kan man ju!)
  • Puderrosa

Den 11/11, kl.21:48, kom vår fina son till världenGlad
    Värkarna började vid 16 tiden, något efter 19 tiden var vi på BB, krystvärkar i bara tre minuter innan bebisen föddes! Så, det gick jättefort men värkarna var myyycket intensiva, kändes mer än med första barnet som föddes förra året.
    Ingen bristningKyssSkrattande
    Vi kom hem igår, bebisen ammar och det rullar på, även om det inte alls är så fridfullt hemma som det var när vi kom hem från BB första gången då nu finns storebror här som är en riktig busfröHjärta

• Puderrosa
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-13 22:20:35 följande:

Grattis puderrosa!

Tack!

Lycka till i morgon!
  • isabellab

Oj wow!! Grattis, låter helt fantastiskt!

Puderrosa skrev 2014-11-13 20:59:03 följande:

Den 11/11, kl.21:48, kom vår fina son till världen

Värkarna började vid 16 tiden, något efter 19 tiden var vi på BB, krystvärkar i bara tre minuter innan bebisen föddes! Så, det gick jättefort men värkarna var myyycket intensiva, kändes mer än med första barnet som föddes förra året.

Ingen bristning

Vi kom hem igår, bebisen ammar och det rullar på, även om det inte alls är så fridfullt hemma som det var när vi kom hem från BB första gången då nu finns storebror här som är en riktig busfrö

• Krickelin med Naemi

Legat vaken sedan kl tre i natt. Extas. Idag, hoppas hoppas!

Barnen lämnas i detta nu till fritids och barnvakt och jag har dukat upp lyxfrukost till maken och mig. Samla energi! Sen duscha och mysa en stund innan det bär av mot sjukhuset. Ohhh, rena rama julafton

• isabellab

Åh vad spännande!! Håller alla tummar och tår!

Krickelin med Naemi skrev 2014-11-14 06:55:19 följande:

Legat vaken sedan kl tre i natt. Extas. Idag, hoppas hoppas!

Barnen lämnas i detta nu till fritids och barnvakt och jag har dukat upp lyxfrukost till maken och mig. Samla energi! Sen duscha och mysa en stund innan det bär av mot sjukhuset. Ohhh, rena rama julafton

Svar på tråden Bebis november 2014