• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • isabellab

Ni med erfarenhet... Jag har äntligen börjar känna av sammandragningar under dagen.

MEN de är inte som innan, dels så börjar de i ryggen nu och de varar som kortast en minut och hade nyss en som varade FEM minuter!! Trodde de skulle hålla på kanske 20 sekunder... Är det för att kroppen "ställer in sig" så de inte kommer vara så länge sedan?

• Myc

Haha! Jo tack! Samma lika. Ska träffa läkaren imorrn och få svar på gallprov samt boka igångsättning. Sön är ju sista dagen men jag önskar ju fredag så vi får väl se... Bakat vaniljbullar som jag ska tröstäta nu

Själv?

Missimissi skrev 2014-11-12 20:39:41 följande:

Hur mååååår du ???

• Missimissi
    Myc skrev 2014-11-12 20:51:50 följande:

Haha! Jo tack! Samma lika. Ska träffa läkaren imorrn och få svar på gallprov samt boka igångsättning. Sön är ju sista dagen men jag önskar ju fredag så vi får väl se... Bakat vaniljbullar som jag ska tröstäta nu smile1.gif

Själv?

Hoppas det blir på fredag då !! (Eller att busen kikar ut innan).

Här händer inte mkt mer spännande än igår. Pinvärkar men inte mer än att man hajjar till så det kan nog dröja ett ytterligare par dagar *ryys*
  • Krickelin med Naemi

Min kropp är visserligen väldigt knepig och vill inte göra by the book med någonting, men jag har sammandragningar som kan hålla i sig i timmar i sträck. Det är lika dant när jag ska föda. Då har jag en konstant värk tills jag öppnat mig. Så även det här är olika tyvärr så det är svårt att säga.

Men att kroppen ställer in sig är ju klart, bara att man inte vet hur nära/långt bort det är.

isabellab skrev 2014-11-12 20:49:47 följande:

Ni med erfarenhet... Jag har äntligen börjar känna av sammandragningar under dagen.

MEN de är inte som innan, dels så börjar de i ryggen nu och de varar som kortast en minut och hade nyss en som varade FEM minuter!! Trodde de skulle hålla på kanske 20 sekunder... Är det för att kroppen "ställer in sig" så de inte kommer vara så länge sedan?

• Zolie
    yousofajn skrev 2014-11-12 16:24:47 följande:

Igår 13.06 kom äntligen vår lilla flicka på 47cm och 3390g.

Förlossningen tog tjugo timmar och jag förlorade mycket blod för att min livmoder säckade ihop, antagligen pga. En lång och svår förlossning. Men nu är allt bra med oss tre ???? Lycka till ska bli kul att se hur det går för er andra!

phpbGjbix70108.jpg

De va mig en söt rackare :)) Grattis :) Ovh hoppad att du repar dig snabbt från förlossningen!
  • M39

Men guuud och änglars fasa så söööt!!!! Grattis!!!!!

[quote=74328668][quote-nick]yousofajn skrev 2014-11-12 16:24:47 följande:[/quote-nick]

Igår 13.06 kom äntligen vår lilla flicka på 47cm och 3390g.

Förlossningen tog tjugo timmar och jag förlorade mycket blod för att min livmoder säckade ihop, antagligen pga. En lång och svår förlossning. Men nu är allt bra med oss tre ???? Lycka till ska bli kul att se hur det går för er andra!

• Hulda01

Så söta bebisar!! KS imorgon! igår kväll började slemproppen lossna och även nu på morgonen har den fortsatt att komma ut blandat med en ljusröd tunn flytning. Massa sammandragningar när jag skulle sova igår, dock inga onda sådana. Blev lite nervig och ringde förlossningen som bad mig avvakta. Känns i hela kroppen att nåt är på gång men hoppas att hon håller sig inne en dag till!

• EnPetra

Stånk och stön.

Nu har jag dragit fram julen! Är det bara jag, eller går dagarna super långsamt? Var iallafall hyfsat uttråkad, så varför inte julpynta? Då är det dessutom gjort tills lilla tussen kommer ut, så slipper man pyssla med den när man bara vill mysa tillsammans sen :) Fick lite värkar när jag höll på med kartonger och gardiner, menmen!

• Krickelin med Naemi

Känner mig helpirrig och lite nervös! Imorgon har jag kanske vår lilla bebis i famnen! Har försökt städa och fixa lite, varvat med filmmys och vila i soffan. Ska äta mysmiddag med familjen ikväll och ladda inför ev förlossning imorgon. Åhhh vad det är spännande. Tror jag kommer dö lite om de inte sätter igång mig imorgon.

Och det ska bli så kul att se om det är en Dante eller en Embla där inne. Under hela graviditeten har jag varit stensöker på en pojk fram till för någon månad sedan då både jag och maken känner att det är en tjej som kommer ut. <3 Spelar verkligen ingen roll.

Svar på tråden Bebis november 2014