Missimissi skrev 2014-11-19 09:55:57 följande:
Hoppas hon vill känna. Jag hade ett bm besök inbokat tills i måndags morse där jag hade tänkt be henne om samma. Nu gick ju vattnet för mig på natten innan det och vi åkte in så det blev aldrig av MEN när jag hade varit på förlossningen i flera timmar efter vattenavgången var tappen fortfarande så omogen/tillbakalutad att man inte ens kunde känna hur öppen jag var. Ca 2 senare var den helt utplånad och jag var 7 cm öppen, bm trodde dock att allt skedde sista 45 minuterna....(aj kan jag säga)
Så det jag vill säga är att hade vattnet inte gått och jag bett min bm kolla vid 9 tiden som planerade besöket var hade hon säkert sagt att det var långt kvar (de trodde de på förlossningen vid den kollen iaf) medan bebis i själva verket var nära att vilja komma ut.
Det är det som är det jobbiga/charmen med att föda barn man vet aldrig hur det ska gå !
Lycka till !!
Skrev fel innan, 39+0 är jag ju! Går in i vecka 40 idag :)
Hon kände inte på tappen!! "Nej vi gör inte det här, klart att man skulle kunna göra det. Men det är så det är sagt, pga att det kan börja blöda" eeeeh men om det börjar blöda lite så är det ju från tappen bara, ingen fara ju. Tror hon var lite lat, hon är lite speciell med! Men det är sant som du säger, även om hon hade kollat så kunde det ändras i em. Men tänkte ju att hon kunde gjort en hinnsvepning