• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • nanna100

Jag är också kvar.... 10 dagar över tiden!!!

Förra veckan var jag extremt bitter, nu har jag försökt mig ställa in på det datumet vi har fått förnigångsättning. Kommer hon innan är det ju bara positivt :) klart jag är bitter men känns faktiskt lite lättare denna veckan och det är faktiskt inte så länge kvar tills det faktum då vi får hålla får bebis för första gången :)

Min bm kan känt på min livmodertapp x2, den har varit bakåtriktad båda gångerna (senast i måndags) hon tyckte dock att den hade kortats ner lite.... Har inte haft någon effekt på mig och som jag skrev tidigare, färdknäppen hade heller ingen funktion i det syftet att starta förlossningen... ;) min barnmorska sa dessutom att mannen skulle behöva komma 6-7 gånger på ett dygn om det skulle ge effekt med tanke på de ämnen som spermierna innehåller för att påverka livmodertappen... Och vem f*n pallar med det ;) haha...inte ens som ogravid skulle jag palla!

• fiddeification

Jag är kvar men har BF om en vecka. Har dock mycket molvärk i svanken och 2-3 gånger dagligen kommer en redig press nedåt samt massor av oftast smärtfria sammandragningar. Min magkänsla säger att hon kommer tidigare än BF samtidigt har jag svårt att veta hur allvarligt jag ska tolka "värkarna". Försöker bara leva som vanligt, vila, pyssla, fixa och äta så märker jag väl när det drar igång ordentligt.

• Nylny
    nanna100 skrev 2014-11-19 11:14:50 följande:

min barnmorska sa dessutom att mannen skulle behöva komma 6-7 gånger på ett dygn om det skulle ge effekt med tanke på de ämnen som spermierna innehåller för att påverka livmodertappen... Och vem f*n pallar med det ;) haha...inte ens som ogravid skulle jag palla!

Tror inte partnern skulle palla med 7 ggr på raken heller. Skrattande Kanske finns andra som vill hoppa in och hjälpa till..haha...
    Fast man vet aldrig, dessa långa ganska sexlösa månader kanske har gett min sambo oanade krafter.
    Dags att ge färdknäppen ett försök här med, innan det är försent och nästa mysstund blir gud vet när.

Men fy, 10 dagar över måste vara så psykiskt jobbigt. Håller tummarna att du slipper igångsättningen iallafall!

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • Eva 763
    Missimissi skrev 2014-11-19 09:55:57 följande:
    Hoppas hon vill känna. Jag hade ett bm besök inbokat tills i måndags morse där jag hade tänkt be henne om samma. Nu gick ju vattnet för mig på natten innan det och vi åkte in så det blev aldrig av MEN när jag hade varit på förlossningen i flera timmar efter vattenavgången var tappen fortfarande så omogen/tillbakalutad att man inte ens kunde känna hur öppen jag var. Ca 2 senare var den helt utplånad och jag var 7 cm öppen, bm trodde dock att allt skedde sista 45 minuterna....(aj kan jag säga)

Så det jag vill säga är att hade vattnet inte gått och jag bett min bm kolla vid 9 tiden som planerade besöket var hade hon säkert sagt att det var långt kvar (de trodde de på förlossningen vid den kollen iaf) medan bebis i själva verket var nära att vilja komma ut.

Det är det som är det jobbiga/charmen med att föda barn man vet aldrig hur det ska gå !

Lycka till !!
    Skrev fel innan, 39+0 är jag ju! Går in i vecka 40 idag :)

Hon kände inte på tappen!! "Nej vi gör inte det här, klart att man skulle kunna göra det. Men det är så det är sagt, pga att det kan börja blöda" eeeeh men om det börjar blöda lite så är det ju från tappen bara, ingen fara ju. Tror hon var lite lat, hon är lite speciell med! Men det är sant som du säger, även om hon hade kollat så kunde det ändras i em. Men tänkte ju att hon kunde gjort en hinnsvepning
  • Eva 763
    Zolie skrev 2014-11-19 10:53:50 följande:
    Jag har stått på alla fyra på sängen, å lixom hängt över den upphöjda huvudändan båda gångerna, det rekommenderar jag varmt :) dom ska ju ner och ut, så man får lite hjälp av gravitationen :))
    Aha, men det låter ju inte så läskigt som att stå upp! Tack för tipset
  • Eva 763
    nanna100 skrev 2014-11-19 11:14:50 följande:

Jag är också kvar.... 10 dagar över tiden!!!

Förra veckan var jag extremt bitter, nu har jag försökt mig ställa in på det datumet vi har fått förnigångsättning. Kommer hon innan är det ju bara positivt :) klart jag är bitter men känns faktiskt lite lättare denna veckan och det är faktiskt inte så länge kvar tills det faktum då vi får hålla får bebis för första gången :)

Min bm kan känt på min livmodertapp x2, den har varit bakåtriktad båda gångerna (senast i måndags) hon tyckte dock att den hade kortats ner lite.... Har inte haft någon effekt på mig och som jag skrev tidigare, färdknäppen hade heller ingen funktion i det syftet att starta förlossningen... ;) min barnmorska sa dessutom att mannen skulle behöva komma 6-7 gånger på ett dygn om det skulle ge effekt med tanke på de ämnen som spermierna innehåller för att påverka livmodertappen... Och vem f*n pallar med det ;) haha...inte ens som ogravid skulle jag palla!

Uff 10 dagar över är ju ingen hit! Men då är du nära iaf! Jag skrev fel innan, 39+0 är jag idag! Så har jag otur får jag vänta ett tag! Men det hoppas jag inte!! Har med hört det med färdknäppen, så lika bra att strunta i att testa. Bara jobbigt ju bm kände inte på tappen, för det är ngn policy att dem inte gör det där! Fast jag tror henne inte! Men skit i samma, den kommer när den kommer. Men just nu är det drygt att vänta! hade du ngn tid för igångsättning?
  • Eva 763
    fiddeification skrev 2014-11-19 11:42:15 följande:

Jag är kvar men har BF om en vecka. Har dock mycket molvärk i svanken och 2-3 gånger dagligen kommer en redig press nedåt samt massor av oftast smärtfria sammandragningar. Min magkänsla säger att hon kommer tidigare än BF samtidigt har jag svårt att veta hur allvarligt jag ska tolka "värkarna". Försöker bara leva som vanligt, vila, pyssla, fixa och äta så märker jag väl när det drar igång ordentligt.

Samma som jag då, bf om 1 vecka!

Tänker likadant som du, är inte så stressad egentligen. Bara det att det är tungt och att nätterna är jobbiga! Ja trycket känner jag igen :/ är det ett tecken på att det är på g? :)
  • annwak

Hej alla. Var beräknad den 14/11.

Men hon tittade ut den 10/11. Sååå mysigt

• SexyMann

hejsan!

omnågon av er mammor och som inte har någon pojkvän hör av er så ställer jag uppför er och barnets skull....Flört

• MySecret

Hej alla!

Har mest hållit mig i det tysta och läst, samt hängt i decembertrådarna då jag förväntar mig att gå över.

39+0 idag och lyckades få bm att försöka sig på en hinnsvepning. Hon nådde inte riktigt men har retat lite där iaf så jag hoppas det har effekt annars lovade hon mig en rejält hinnsvepning nästa onsdag om bebisen inte kommit tills dess :)

Svar på tråden Bebis november 2014