• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • isabellab

Inga känningar eller tecken här inte. Lillkillen verkar trivas fint där inne. :)

Så fort man får minsta molvärk eller sammandragning så hoppas man ju att det är på gång!

SNART vår tur!!

• SaandraR

Haft riktigt onda värkar sen vi "färdknäppade" inatt, bara ligger o vrider mig o vet inte vart jag ska ta vägen.

Men dom kommer med 10-11 minuters mellanrum. Nån som haft likadant och att det sen drog igång med kortare intervaller?

• SaandraR
    Missimissi skrev 2014-11-23 09:09:09 följande:

På mig hade de svårt att känna pga att tappen var i vägen på förlossningen (dvs fortfarande bakåtriktad väldigt länge ) helt plötsligt när de väl kom åt var jag redan 7 cm. Ansvarig bm påstod att jag måste öppnat mig oerhört fort (nån timme eller så men jag vete katten om det inte var så att det måste skett samtidigt och tidigare)

Hoppas du kommer igång snart -jag har haft väldigt långa latensfaser båda gångerna och det knäcker än verkligen psykiskt (första gången 4-5 dygn och denna Ca 2 dygn)

Okej tack för svar :)
  • Nylny
    SaandraR skrev 2014-11-23 16:28:17 följande:

Haft riktigt onda värkar sen vi "färdknäppade" inatt, bara ligger o vrider mig o vet inte vart jag ska ta vägen.

Men dom kommer med 10-11 minuters mellanrum. Nån som haft likadant och att det sen drog igång med kortare intervaller?

Jag tror verkligen att du är en bra bit in i latensfasen nu. När min kompis var i sin latensfas för ett par veckor sen så var det precis så, började kvällen innan med värkar, allt i från 10min till 1,5 h mellan. Nästa dag när vi gick promenad kom de med ca 10 minuter mellan värkarna som gjorde ONT, och värkarna kom tätare och tätare under den timmen. Det var vid 16.30, och 23.30 var bebisen ute, hon hade öppnat sig helt hemma och krystade i bara 45 min (förstföderska). 
    Hon ångrade sig att hon inte åkt in tidigare för att få epidural, men ändå bra att det gick fort när det var igång. Står du inte ut så åk in, du kan redan vara öppen en del och kan få smärtlindring, man vet aldrig! Mycket kan hända med tappen snabbt. Jag tror att du har en bebis senast imorgon bitti/förmiddag. :)

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • SaandraR
    Nylny skrev 2014-11-23 18:56:45 följande:

Jag tror verkligen att du är en bra bit in i latensfasen nu. När min kompis var i sin latensfas för ett par veckor sen så var det precis så, började kvällen innan med värkar, allt i från 10min till 1,5 h mellan. Nästa dag när vi gick promenad kom de med ca 10 minuter mellan värkarna som gjorde ONT, och värkarna kom tätare och tätare under den timmen. Det var vid 16.30, och 23.30 var bebisen ute, hon hade öppnat sig helt hemma och krystade i bara 45 min (förstföderska). 
    Hon ångrade sig att hon inte åkt in tidigare för att få epidural, men ändå bra att det gick fort när det var igång. Står du inte ut så åk in, du kan redan vara öppen en del och kan få smärtlindring, man vet aldrig! Mycket kan hända med tappen snabbt. Jag tror att du har en bebis senast imorgon bitti/förmiddag. :)

Åkte in kl åtta när det var 4 minuter mellan värkarna. Va bara öppen 1,5 cm och en halv cm kvar av tappen..
    Började blöda efter undersökningen/hinnsvepningen
    Hon trodde trots allt att det kunde sätta igång precis när som helst, så en liten tröst iaf när man blir så besviken..
  • Nylny
    SaandraR skrev 2014-11-23 23:39:57 följande:
    Åkte in kl åtta när det var 4 minuter mellan värkarna. Va bara öppen 1,5 cm och en halv cm kvar av tappen..
    Började blöda efter undersökningen/hinnsvepningen
    Hon trodde trots allt att det kunde sätta igång precis när som helst, så en liten tröst iaf när man blir så besviken..

Åh vilken pina det varit för dig.. Hoppas verkligen att du öppnar dig snabbare från och med nu när hon retat upp tappen. Låter kanske konstigt, men jag skulle vilja vara i dina skor nu och vara nära min bebis, snart efter glömmer du smärtan också, målet är så nära. Lycka till och hoppas att det blir en händelsefylld natt i natt! Håll ut gumman..!

• SaandraR
    Nylny skrev 2014-11-23 23:48:52 följande:

Åh vilken pina det varit för dig.. Hoppas verkligen att du öppnar dig snabbare från och med nu när hon retat upp tappen. Låter kanske konstigt, men jag skulle vilja vara i dina skor nu och vara nära min bebis, snart efter glömmer du smärtan också, målet är så nära. Lycka till och hoppas att det blir en händelsefylld natt i natt! Håll ut gumman..!

Ja, bara hoppas man får sova lite inatt..eller ja, helst av allt önskar jag ju att jag vaknar av att vattnet går eller nåt :P
    Förstår det, vilken vecka är du i då?
    tack för pepp!
  • Nylny
    SaandraR skrev 2014-11-24 00:03:59 följande:
    Ja, bara hoppas man får sova lite inatt..eller ja, helst av allt önskar jag ju att jag vaknar av att vattnet går eller nåt :P
    tack för pepp!
    Går in i vecka 40 på tisdag, så drygt en vecka kvar till bf. Men jäääääätteredo att få ut henne kan man säga. :)
  • Krickelin med Naemi

Sasndra hoppas det kommer en bebis idag! Stort lycka till!

Nyly, förstår dig så, hoppas att din plutt vill komma tidigare än bf. Kram

• isabellab

Håller tummarna för dig och ser fram emot en uppdatering! Snart är bebis här!

39+2 här och otålig som attan!

SaandraR skrev 2014-11-24 00:03:59 följande:

tack för pepp!

Svar på tråden Bebis november 2014