Nylny skrev 2014-11-23 18:56:45 följande:
Jag tror verkligen att du är en bra bit in i latensfasen nu. När min kompis var i sin latensfas för ett par veckor sen så var det precis så, började kvällen innan med värkar, allt i från 10min till 1,5 h mellan. Nästa dag när vi gick promenad kom de med ca 10 minuter mellan värkarna som gjorde ONT, och värkarna kom tätare och tätare under den timmen. Det var vid 16.30, och 23.30 var bebisen ute, hon hade öppnat sig helt hemma och krystade i bara 45 min (förstföderska).
Hon ångrade sig att hon inte åkt in tidigare för att få epidural, men ändå bra att det gick fort när det var igång. Står du inte ut så åk in, du kan redan vara öppen en del och kan få smärtlindring, man vet aldrig! Mycket kan hända med tappen snabbt. Jag tror att du har en bebis senast imorgon bitti/förmiddag. :)
Åkte in kl åtta när det var 4 minuter mellan värkarna. Va bara öppen 1,5 cm och en halv cm kvar av tappen..
Började blöda efter undersökningen/hinnsvepningen
Hon trodde trots allt att det kunde sätta igång precis när som helst, så en liten tröst iaf när man blir så besviken..