isabellab skrev 2014-11-23 08:15:07 följande:
Tycker också att bäckenet värker mer och mer nu och lite tårar spills det när man reser sig. Fy sjutton!
Mitt bästa tips nu innan är att när det gör som ondast så gå i sidled, och hasa benen så du inte behöver lyfta dem. Likaså i trappor, ett steg i taget och i sidled.
Min släkting sa att ju mer foglossning där, desto smidigare förlossning! Nu vet jag ju inte om det är det minsta lilla sanning i det, men jag väljer att tro på det så här innan! :)
Sidled har jag inte testat än, ska känna efter hur det känns. :) Foglossning är mycket bra vid förlossning, men helst utan att det gör så ont. ;) Är jag bara väldigt passiv och inte går/lyfter så ger det allt med sig ganska bra. Gott att man inte har för mycket planerat sista veckan. Har du haft nåt tecken på slempropp eller blodig flytning el dyl än då?
Missimissi skrev 2014-11-23 09:17:54 följande:
Låter kanske hemskt men i mitt fall har allt annat under förlossningen (ont, mm) gjort stt jag inte ens tänkt på min foglossning, som varit rätt brutal på slutet bägge gångerna, under förlossningen.
Sen vet jag inte om epiduralen hjälp mot det med eller om det är för att bebis stabiliserat upp allt när den roterar ner. Tror inte du behöver vara orolig -bm hjälper dig hitta en position som fungerar för dig ! Skriv dock upp detta i förlossningsbrevet)
Ja, antingen är det väl en massa annan smärta eller bortdomning av området som kanske gör att man inte känner nån foglossning under förlossningen. Antar att det blir ens minsta problem då... *klunk*