• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • EnPetra

Ingen bebis i sikte, BF+2. Kan inte gå för att det gör för ont, vätska så man ser ut som michilingubben, och så har jag lyckats gå och bli lite förkyld också. Ingen feber, bara lite rosslig i halsen och snuvig i snoken, men ändå. Irriterande. 

Då bebisen lyser med sin frånvaro så ska vi iallafall åka på husvisning idag. Vi planerar att bygga, och idag hade dom visning för den modellen vi funderar på. Utöver det tänkte jag mig en låååååång promenad. 

• isabellab

Vad mysigt med husvisning!

Nu får vi hoppas att det är din tur snart.

Min app sa att jag går in i vecka 40 idag och tålamodet är redan slut så jag känner verkligen med er som är +BF!!

EnPetra skrev 2014-11-22 09:54:20 följande:

Ingen bebis i sikte, BF+2. Kan inte gå för att det gör för ont, vätska så man ser ut som michilingubben, och så har jag lyckats gå och bli lite förkyld också. Ingen feber, bara lite rosslig i halsen och snuvig i snoken, men ändå. Irriterande. 

Då bebisen lyser med sin frånvaro så ska vi iallafall åka på husvisning idag. Vi planerar att bygga, och idag hade dom visning för den modellen vi funderar på. Utöver det tänkte jag mig en låååååång promenad. 

• Krickelin med Naemi

Nu är vår lilla Embla Isolde här . Igår kom hon efter 4h från håltagning av hinnorna. Två krystvärkar, sprack inget och förlorade knappt nåt blod.

Vi mår fint och har kommit hem. Hon vägde 3745 och är 51cm lång. Stor tjej för v 39+0.

• SaandraR
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-22 15:05:52 följande:

Nu är vår lilla Embla Isolde här . Igår kom hon efter 4h från håltagning av hinnorna. Två krystvärkar, sprack inget och förlorade knappt nåt blod.

Vi mår fint och har kommit hem. Hon vägde 3745 och är 51cm lång. Stor tjej för v 39+0.

Grattis!!:)
  • SaandraR

Ni som fått barn nu eller har sen tidigare.. om ni orkar läsa! :) Undrar hur länge det ska hålla på såhär?? enligt BM är jag i latensfasen..
    Är på bf + 7 idag!
    tisdags natt (bf+3) började jag få "värkar" , kändes som kraftiga sammandragningar som gick ner i ljumskar och så ilade/molade det i ryggen och jag kände ett tryck nedåt. Detta höll på med 5-7 minuters mellanrum i flera timmar och kunde inte somna förrän på morgonkvisten. Jag fick även en blödning på natten.

På onsdagen var det relativt lugnt, men fick en blodblandad flytning på kvällen och lite sammandragningar.

Torsdagen hade jag sammandragningar under hela dagen. Hade kanske 2 st i halvtimmen och på kvällen kom dom med kortare mellanrum.

Igår hade jag starka sammadragningar med 4-8 minuters mellanrum (kändes som i tisdags natt) från kl 16 tills jag gick o la mig. Har vaknat inatt av att det molar lite och sovit dåligt. Del av slempropp lossnade även igår kväll.

• isabellab

Grattis! Vad skönt att allt gick så bra!

• Eva 763

Nu är vår lilla Embla Isolde här smile1.gif . Igår kom hon efter 4h från håltagning av hinnorna. Två krystvärkar, sprack inget och förlorade knappt nåt blod.

Grattis!! låter som en bra förlossning!!
  • Eva 763
    SaandraR skrev 2014-11-22 15:11:13 följande:

Ni som fått barn nu eller har sen tidigare.. om ni orkar läsa! :) Undrar hur länge det ska hålla på såhär?? enligt BM är jag i latensfasen..
    Är på bf + 7 idag!
    tisdags natt (bf+3) började jag få "värkar" , kändes som kraftiga sammandragningar som gick ner i ljumskar och så ilade/molade det i ryggen och jag kände ett tryck nedåt. Detta höll på med 5-7 minuters mellanrum i flera timmar och kunde inte somna förrän på morgonkvisten. Jag fick även en blödning på natten.

På onsdagen var det relativt lugnt, men fick en blodblandad flytning på kvällen och lite sammandragningar.

Torsdagen hade jag sammandragningar under hela dagen. Hade kanske 2 st i halvtimmen och på kvällen kom dom med kortare mellanrum.

Igår hade jag starka sammadragningar med 4-8 minuters mellanrum (kändes som i tisdags natt) från kl 16 tills jag gick o la mig. Har vaknat inatt av att det molar lite och sovit dåligt. Del av slempropp lossnade även igår kväll.

Låter ju som förvärkar! Men vad jobbigt att ha det så utdraget :/ vad säger bm då?

Det borde ju komma igång på riktigt snart tycker man ju!!
  • SaandraR
    Eva 763 skrev 2014-11-22 16:11:06 följande:

Låter ju som förvärkar! Men vad jobbigt att ha det så utdraget :/ vad säger bm då?

Det borde ju komma igång på riktigt snart tycker man ju!!

Latensfasen kan vara i flera dygn som förstföderska tydligen, men riktigt frustrerande för man får upp hoppet om att det ska dra igång.

BM trodde att det inte skulle dröja länge men nu har det gått 3 dagar sen dess. Hoppas innerligt på att det blir bebis i helgen..
  • Nylny
    SaandraR skrev 2014-11-22 15:11:13 följande:

Är på bf + 7 idag!

Med blod, slemmis och värkarna du beskriver så låter det väldigt nära iallafall (har ingen personlig erfarenhet, men låter lovande).
    Kollade bm om du var öppen nåt? Elller kände om livmodertappen var påverkad på nåt annat sätt, mjuk, förkortad, framåtlutad?
    30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
Svar på tråden Bebis november 2014