• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Eva 763
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-21 06:57:38 följande:

Wheee! Nu jäklar ska bebis ut! Om någon regid läkare bråkar den här gången så vägrar jag att lämna smile5.gif . Igångsättningsdagen.

Igår hade jag stenhård mage hela dagen och knepiga värkar och nåt som kan ha varit läckande vatten så det kanske är pg ändå. Hade varit höjden av ironi om jag fött barn i natt smile1.gif . Ska bli spännande att se hur öppen jag är nu iaf eftersom det var 3-4cm för 1,5v sedan.

Ha en bra dag alla! Återkommer när bebis är ute smile2.gif

Spännande!! Har du kunnat sova i natt?? Jag hade nog legat vaken om jag vetat att bebis skulle komma dagen efter lycka till idag!
  • Missimissi
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-21 06:57:38 följande:

Wheee! Nu jäklar ska bebis ut! Om någon regid läkare bråkar den här gången så vägrar jag att lämna smile5.gif . Igångsättningsdagen.

Igår hade jag stenhård mage hela dagen och knepiga värkar och nåt som kan ha varit läckande vatten så det kanske är pg ändå. Hade varit höjden av ironi om jag fött barn i natt smile1.gif . Ska bli spännande att se hur öppen jag är nu iaf eftersom det var 3-4cm för 1,5v sedan.

Ha en bra dag alla! Återkommer när bebis är ute smile2.gif

Lycka till
  • EnPetra

Lycka till Krickelin! 

BF+1 idag, en dag över tiden och jag är redan irriterad, haha. Det här med att ställa in sig på ett datum man får vid RUL är inte bra. Även fast man vet att det ändå kan vara +/- två veckor. 

• nanna100
    Eva 763 skrev 2014-11-19 12:55:06 följande:
    Uff 10 dagar över är ju ingen hit! Men då är du nära iaf! Jag skrev fel innan, 39+0 är jag idag! Så har jag otur får jag vänta ett tag! Men det hoppas jag inte!! Har med hört det med färdknäppen, så lika bra att strunta i att testa. Bara jobbigt ju bm kände inte på tappen, för det är ngn policy att dem inte gör det där! Fast jag tror henne inte! Men skit i samma, den kommer när den kommer. Men just nu är det drygt att vänta! hade du ngn tid för igångsättning?
    Jo vi har fått tid för igångsättning men håller datumet för oss själva så får ni veta när hon tittat ut istället :) men det är inte länge kvar och det känns inte som om hon kommer vilja komma ut av sig själv innan dess...
    Känns på något vis konstigt att åka in till bb och veta att "nu ska vi föda barn" utan att ha några känningar innan.

Har varit cool lugn innan men börjar känna mig lite nervös nu faktiskt. Antagligen bara för att jag vet att jag troligvis kommer bli igångsatt och att det inte kommer starta naturligt. Känner mig även lite ledsen över det....

• Nylny

Nu har ja påbörjat mission get baby out. Mitt blodtryck som e lite högt och +2 i protein och min ständiga vätskeansamling plus alla andra jobbiga krämpor är tydligen ingen orsak för att få igångsättning eller nåt sånt innan bf (som förstföderska), utan nu sa bm till mig att det är bäst om det startar för mig för att bli av med allt detta.

Så nu har jag för två dagar sen haft färdknäpp, igår kväll stimulerat bröstvårtorna i nån halvtimma, idag tagit världens smärtsammaste promenad och hoppat fram typ (AJAJ). Ikväll ska ja kanske äta mat med mycket mycket chilli i. Kommer säkert inte funka då ja bara är i vecka 38+3. Men det går inte mer, nu får det vara nog!

Heja heja oss att det ska gå vägen i helgen Gravid  -> Baby

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • isabellab
    Nylny skrev 2014-11-21 16:49:15 följande:

Nu har ja påbörjat mission get baby out. Mitt blodtryck som e lite högt och +2 i protein och min ständiga vätskeansamling plus alla andra jobbiga krämpor är tydligen ingen orsak för att få igångsättning eller nåt sånt innan bf (som förstföderska), utan nu sa bm till mig att det är bäst om det startar för mig för att bli av med allt detta.

Så nu har jag för två dagar sen haft färdknäpp, igår kväll stimulerat bröstvårtorna i nån halvtimma, idag tagit världens smärtsammaste promenad och hoppat fram typ (AJAJ). Ikväll ska ja kanske äta mat med mycket mycket chilli i. Kommer säkert inte funka då ja bara är i vecka 38+3. Men det går inte mer, nu får det vara nog!

Heja heja oss att det ska gå vägen i helgen Gravid  -> Baby

Jag är med dig!
    Bröt ihop lite nyss... förstår inte hur jag ska orka. Vi är nästa samma, är 38+6.
    Har fått OK på att köra färdknäpp nu, vilket var märkligt eftersom vi inte fått göra sånt sen i mars. Förstår inte hur man ska orka med all denna vätska alltså! Det gör så vansinnigt ont.
    Har precis plockat fram en kopp te och en lussebulle, tänt julbelysningen i trädgården och ska titta på någon mysig julfilm. Måste försöka vara lite positiv här!
  • Nylny
    isabellab skrev 2014-11-21 16:56:08 följande:
    Jag är med dig!
    Bröt ihop lite nyss... förstår inte hur jag ska orka. Vi är nästa samma, är 38+6.
    Har fått OK på att köra färdknäpp nu, vilket var märkligt eftersom vi inte fått göra sånt sen i mars. Förstår inte hur man ska orka med all denna vätska alltså! Det gör så vansinnigt ont.
    Har precis plockat fram en kopp te och en lussebulle, tänt julbelysningen i trädgården och ska titta på någon mysig julfilm. Måste försöka vara lite positiv här!
    Ditt sätt med lussebulle och te låter ju mycket roligare än det jag har gjort i dagarna. ;) Tänker du försöka dig på olika metoder nu eller kommer du försöka ha tålamod att vänta ut det? 
    Bra iallafall att ni får ha det lite roligt nu äntligen, men jag kan säga att helt kul var det inte.. lite omständigt och komplicerat. Ändå bra att passa på innan bebisen kommer ut och förstör hela "promenadstigen" för ett bra tag framöver..! Skrattande
    30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • isabellab
    Nylny skrev 2014-11-21 17:24:03 följande:
    Ditt sätt med lussebulle och te låter ju mycket roligare än det jag har gjort i dagarna. ;) Tänker du försöka dig på olika metoder nu eller kommer du försöka ha tålamod att vänta ut det? 
    Bra iallafall att ni får ha det lite roligt nu äntligen, men jag kan säga att helt kul var det inte.. lite omständigt och komplicerat. Ändå bra att passa på innan bebisen kommer ut och förstör hela "promenadstigen" för ett bra tag framöver..! Skrattande
    Vi kör med massage, spring i trappor (nåja, spring och spring...), akupressurpunkter startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html
    Haha! Promenadstigen, underbart uttryck!

Har inget tålamod kvar nu, vill träffa vår bebis och, det kanske låter dumt, men jag vill verkligen kunna lämna över honom till min man. Kunna dela på ansvaret. Kunna bli stark i kroppen och känna mig som mig själv igen. Har gått upp så fruktansvärt mycket att jag inte känner igen mig själv både utseendemässigt och hur jag rör mig.
  • EnPetra
    isabellab skrev 2014-11-21 17:31:28 följande:
    Vi kör med massage, spring i trappor (nåja, spring och spring...), akupressurpunkter startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html
    Haha! Promenadstigen, underbart uttryck!
     Ooh, ska be min karl att massera på de där punkterna när han kommer hem. Färdknäppen provades igår utan resultat, inte heller allt mitt spring i trappen ute i trappuppgången sätter igång något :P
  • isabellab

Ja gör det! Tycker ryggen funkar bäst, får sammandragningar nästan direkt.

Mannen masserade rumpan på mig innan idag (pga ischias) och det satte igång en del också.

EnPetra skrev 2014-11-21 17:36:01 följande:

Ooh, ska be min karl att massera på de där punkterna när han kommer hem. Färdknäppen provades igår utan resultat, inte heller allt mitt spring i trappen ute i trappuppgången sätter igång något :P

Svar på tråden Bebis november 2014